• Glass

**Den stora feta LCHF-tråden**

Boost skrev 2012-06-29 10:45:19 följande:
    Behöver man äta mer än tre ggr per dag så lär väl inte de måltiderna vara kompletta?

Förstår mig inte riktigt på dessa små mellanmål, de ska inte behövas!

En del kanske inte vill äta kompletta mål 2-3 gånger per dag, de kanske vill dela upp det?

vad menar

du med att det inte "ska" behövas? Enligt vem? Det finns inte en enda sanning som stämmer för alla, det inser du väl när du läser hur alla andra gör och hur de fungerar?
  • Glass
    Boost skrev 2012-06-29 11:57:08 följande:
    Det behövs inga mellanmål om man äter kompletta huvudmål.

Enkelt och sant! 

Tja du verkar inte intresserad av att diskutera det här, utan mer hävda att det du säger är den enda sanningen för alla. Jag håller inte med, men är ingen lust att försöka få dig att förstå att alla inte fungerar som du gör eller ens vill fungera som du gör.
  • Glass
    Boost skrev 2012-06-29 14:08:08 följande:
    Frågade inte om dina teorier.
    Jag pratar fakta. 
    Pratar du enbart fakta så är det dags att komma med oberoende källor som stödjer det du säger och som avvisar mina teorier om att inte alla fungerar likadant och inte vill fungera likadant. Jag skrev tex att alla kanske inte vill eller kan äta 2 så stora och kompletta måltider som skulle behövas äta för att man skulle få i sig allt som behövs, men det svarade du inte ens på, så jag antar att jag ska tro att du tycker att det inte heller stämmer. 
    Så, jag ser fram emot oberoende källor som styrker det du säger.  Fram tills dess så slutar jag att ens försöka att diskutera med dig, eftersom du inte är intresserad av att göra det. 
  • Glass
    spökplumpen skrev 2012-06-29 10:23:37 följande:
    Glass: Det där bekräftar det jag hela tiden har trott och tyckt. Intressant dock att läsa om det från någon som vet vad de pratar om. Själv har jag aldrig bantat eller haft ätstörningar men jag märker ändå att kroppen (och psyket) mår bättre av att äta flera gånger om dagen, även om jag inte känner mig hungrig när jag lagar maten. När jag väl börjar äta så känner jag däremot att jag var hungrig. Och jag kan lova att sambon och barnen är vääääldigt tacksamma att jag har börjat äta flera mål mat.
    Ja, det är ju trevligt att äta ihop också
    huldaskarin skrev 2012-06-29 11:10:43 följande:
    Jag slet som ett djur med 1200 kcal per dag vilket VV rekommenderade när jag gick hos dem. Var aldrig mätt och gick inte ner så mycket alls. Äter mer kcal per dag nu och går ner i vikt med 2 mål mat om dagen.Är aldrig vrålhungrig eller har sockerfall 
    visst är det skönt?  Jag är grymt nöjd med att inte få blodsockerfall

• Glass
    huldaskarin skrev 2012-06-29 16:10:33 följande:
    Jepp, jätteskönt!  Allra bäst är att lösviktsgodiset och chokladkakorna inte skriker på mej i affären längre 
    nej inte på mig heller, fast den mörka chokladen med mintsmak kan nog viska lite då och då

• Glass
    Postis skrev 2012-06-29 18:55:04 följande:
    För min del så får ni gärna ta diskussionen här, jag gillar diskussioner
    Jag också, fast det var inte så mycket diskussion, mer en som hävdade att den hade rätt och en som försökte öppna upp för att alla är olika och fungerar olika. 
  • Glass

Jag har lagt ner att tycka synd om mig själv, eller plåga mig själv. Vill jag verkligen ha en godisbit, ja då äter jag en helt enkelt. Det är inget problem för mig. Kanske skulle jag gå ner fortare om jag inte gjorde så, men mitt liv hade blivit lite tristare och jag hade inte tyckt att detta var så himla bra kost för mig, eftersom jag inte fixar förbud. 

• Glass
    spökplumpen skrev 2012-06-29 23:31:24 följande:
    Jag ser också gärna en diskussion här i tråden. Jag tycker nästan det verkar som att man mörkar när man inte vill dela med sig av informationen till alla?
    Ja, jag vill också ha en öppen diskussion, men det var ingen diskussion via pm heller. Hon berättade bara i ganska hårda ordalag om att hon inte ville diskutera med mig.  Skrev vad hon skrev förrut, men det inlägget blev borttaget. 

• Glass
    Boost skrev 2012-06-30 09:31:10 följande:

Ellaria: Ja äter samma mängd som dig ungefär och får väldigt många påhopp när jag skrivit det. Äter helt enkelt det kroppen behöver och det är definitivt ingen svältkost.

Du får inga påhopp alls, iallafall inte i den här tråden. Det jag ifrågasätter är att du skriver att det du gör/tycker gäller för alla, vilket är fel. Alla fungerar inte som du gör, som jag redan sagt massor med gånger. 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**