• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

Stjierna: jag har försökt släppa vikthetsen flera gånger, men nu efter 7 månaders kamp är jag så less. Tr

• tiiitti

Missboring: jag fattar inte heller att jag hållt ut, men jag vill ju bli av med mina gravkilo så har inget val

• tiiitti
    spökplumpen skrev 2012-09-27 19:19:04 följande:

Jag tror att du behöver äta liberal lchf och bara njuta av att få äta god mat. Din kropp måste bli galen på dig med alla olika varianter som du kört med! Ät liberalt och tillåt dig äta lite rotfrukter nu när det är säsong för det. Själv har jag lagt till mycket kolhydrater i form av grönsaker de senaste dagarna och nu börjar det släppa lite med vikten. Är tillbaka på mitt delmål igen på minus 15 kilo.

Jag mixtrar inte med lchf hela tiden. har kört flera månader med liberal lchf också. men utan resultat har jag provat andra alternativ också.

Dock börjar jag tappa tålamodet och har försökt många olika varianter nu på senaste tiden.

• tiiitti

Jag har snublat in lite på dukan dieten nu.  (jag som provar allt, hehe)

Någon som provat den?eller han någon koll på de? 

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-10-06 17:31:09 följande:
    Tiiitti: en vän till mig åt det, men gav upp efter 2 veckor av konstant hunger. Eftersom man äter så lite fett (lättprodukter, minns att det var mycket lättkvarg) så kände hon sig aldrig mätt. På två veckor gick hon ner 1,5 kg och bestämde sig för "att aldrig plåga mig så hemskt igen" - hennes ord ;)

Ja det kan jag med tänka mig.. synd den lät bra annars, men måste man va hungrig hela tiden är det ju inte lätt
  • tiiitti

Fisksoppa idag. Stekt lök ,Koka upp 3dl vatten med vispgrädde å fiskfond. Häll i vit fisk i kuber koka 5-10min. Avsluta med att hälla i räkor å dill. Enkelt och gott!

• tiiitti
    Ninis skrev 2012-10-16 20:38:31 följande:

Ungefär samma viktresa som mig. Jag startade på 80 kg den 1 januari 2011 och hade gått ner till 69 kg den 1 januari 2012 och sedan dess har jag alltså gått ner till 65 kg. Men det krävdes ett helt annat upplägg för att bli av med de sista fem kilona. Kroppen håller stenhårt i fettet på slutet. Jag läste Katrins bok "Dags att bli smal". Där har hon skrivit ett helt kapitel om hur man blir av med de sista fem kilona.

Som du märker går jag ner långsamt i vikt.  

Är katrins bok bra annars med för att lyckas med lchf?
  • tiiitti

mens på gång och huuungrig. 2 koppar med smör och massa ost i magen nyss, men fortfarande hungrig. suck!

• tiiitti

Hur vet man att ens magmuskler är delade. 9månader sen grav, och trots att nästan alla kilo är kvar så tycker jag att magen sagor ihop sig rätt bra. men kanske för hela jg är tj

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**