**Den stora feta LCHF-tråden**
Ska ligga på under 10g, min mage mår jätte bra av deetta då ja lider av ibs. Men jag kommer vilja öka intaget av kolisar(ska köpa en våg som visar exakt så ja hittar där jag ska stanna) Jag vill kunna fuska, dricka vanliga cider då och då , tex när vi ska utomlands,
Min fråga är om jag ökar succesivt som du sa jucea, så sänker man ju också på fettet. Men jag undrar om jag tillslut kan sluta kolla på näringsinnehållet och bara skita i frukt, bröd , potatis pasta och de man vet är jätte "farligt" och sen köra på mitt race, eller komme jag behöva lägga upp allt på matdagboken t.ex?? För jag vill slippa de samt att jag vill att magen ska må bra. Jag är lite virrig och försöker klura då ja i maj kommer börja öka intaget.
Förhoppningsvis så är det inte så för dig, och då skulle jag tro att när du har ökat klart, lite i taget, så borde du kunna köra på 5/100 regeln och sunt förnuft, så att varken kalorierna eller fettet blir alltför högt.
Jag kan ju räkna ganska så bra i huvet, antal kolhydrater och kalorier jag får i mig på en dag. Man äter ju ofta samma livsmedel om och om igen och till slut så vet man ju bara att en kycklingfile är ca 150 kcal tex. Den "känslan" av totalen tror jag är viktig om man inte vill räkna. Så ju mer man nu kollar upp och lär sig, ju friare blir man ju såsmåningom.