• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Och imorrn kommer mitt paket från atkins också. shaker och knäckebröd beställde jag! ska bli spännande att testa.

• jeng
    Linda1976 skrev 2011-03-28 22:05:37 följande:
    länk på det?
    http://se.atkins.com/

under produkter finns allt.
    kan verkligen rekommendera barerna som heter "chocolate decadence". guuud så goa! spöar skiten ur nutrilett och naturdiet som jag har ätit mycket av tidigare!
    så har jag beställt choklad-pulver att blanda själv och massa choklad-shaker som är färdigblandade.

över 500 kr var det fraktfritt. räddaren i nöden känner jag som äter minst 2 mål per dag på jobbet, och har framförhållning som en guldfisk  
  • jeng

Men jisses, nu läste jag chatten.... Vilken jubelidiot hon verkar va hon som svarade... "Kroppen behöver kolhydrater!" Nä, kroppen behöver GLUKOS... Hmm... 

• jeng
    Linda1976 skrev 2011-03-28 22:16:26 följande:
    jucea: Hm, måste man alltså beställa 15 st åt gången? Jag får nog provköpa nån på Maxi först å testa!
    ja, jag beställde 20 färdigblandade shaker nu. är van att dricka såna shaker från diverse andra märken, och jag tvivlar på att atkins smakar mycket sämre. pulvret köpte jag mest för att testa hur ett vassle/mjölk/soya pulver smakar i jämförelse med de mer rena soya-äckel-pulvren som finns i tex naturdiet Plus att man kan använda pulvret för att göra milkshakes och liknande

barerna fanns som sagt på min ica maxi, men shakerna fanns inte i hela stan! 
  • jeng
    Linda1976 skrev 2011-03-28 22:21:20 följande:
    GUUUUD jag vill beställa allt. Runt 2 gram kolhydrater i EN ENDA BAR är ju typ ingenting, och guuuuud så praktiskt att ha med sig...

JAg har sett barerna på Maxi men inte ens tittat på dem. Bara trott att det var ungefär som Nutrilett bars som har typ 15-25 gram/bar.... 
    Absolut. Det är precis så jag känner nu. Jag hatar att tvinga i mig mat när jag inte är hungrig, och jag har noll framförhållning. Har alltid haft naturdiets färdiga shaker i kylen att ta till om jag behöver, och det är nåt jag verkligen saknar nu på lchf. En naturdiet shake eller bar är ju 20-25 gram kolhydrater! Bantningsprodukter med massa rent socker tillsatt... Det rimmar lite illa! Så när jag läste Atkins-boken så kom jag på att de har ju också produkter. JIPPI!!!!

Det är ju nästan lika många gram kolhydrater i atkins barer. MEN merparten kommer från sockeralkoholer istället för socker. Betydligt bättre för blodsockret iaf! Inget man ska LEVA på såklart, men så skönt att ha hittat nåt att ha att ta till när man inget annat har.
  • jeng

Jag ser fram emot de där knäckena förresten. Se om de fyller mina behov av nåt kalorisnålt OCH kolhydratsnålt. Med massa smör och pålägg så lär det väl inte smaka så illa iaf

• jeng
    bubblan79 skrev 2011-03-28 22:26:58 följande:
    vad brukar ni ha till fiskgratäng???
    alltså tillbehör?
    sparris äter jag till det mesta MUMS! annars kan du ju göra fiskgratängen med blomkålsmos istället för potatismos, om man vill ha sån gratäng!
  • jeng
    Linda1976 skrev 2011-03-28 22:30:47 följande:
    blomkålsmos

jucea:  Men det är bara 2 gram carbs man behöver "räkna med" eller vad betyder det? Hur är det med näring jämfört med Nutrilett tex som ju täcker dagsbehovet (eller sägs göra det iaf).

Typ byta ut ett mål om dan, eller ett mål varannan dag? Bara för att det är roligt med omväxling... 
    Atkinsmetoden (boken jag länkade) säger att det är ok att byta ut 2 av sina 3 (+ mellis) mål till atkins-produkter. Har inte lusläst näringsinnehållet vad gäller vitaminer och grejer, men rent spontant så säger jag att det är väldigt lite fett i dom! så för lchf får man kanske lägga till nåt extra när man kan! som du säger, det är 2 gram nettokolhydrater. ska dock varna för at det inte alltid stämmer deras siffror på hemsidan. det diffar inte jättemycket, men et diffar jämfört med vad man själv kan läsa på sen. det svenska säger ju ine heller samma som det amerikanska, så lite virriga är dom. man räknar ju olika, men mängden protein borde ju inte ändra sig. 
  • jeng

Min mage som har gjort totalt bakut senaste 1.5 veckan, fungerar nu igen! Inser att det troligtvis var grönsakerna den saknade, eftersom jag har ätit väldigt strikt. Nu med mina tacogrönsaker i helgen så har magen fungerat jättebra! Skönt!! jag reagerar inte så dåligt på grönsaker, klarar ketosen bra osv. Så jag ska försöka ha lite mer grönsaker nu igen! Visst, det blir ju lite mer kolhydrater, men jag måste ju ha en kropp som funkar också!

Ja, nu ska jag också sova! Godnatt!!! 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**