• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Min nya kille är helt inne på lchf ! Är så smidigt :)
    Idag när jag kom hem från jobbet så hade han lagat laxfilé och blomkålsmos i min lägenhet :)
    Så trots ekonomiska problem så har jag det ändå ganska så bra !
    Man kommer långt med kärlek

• RebornEve

Trött som ett as idag ! Min söta pojkvän möter mig på jobbet,vi kommer hem till honom och då har han gjort broccoligratäng och falukorv åt mig !
    Jag har aldrig blivit så här bortskämd innan :)

• RebornEve

Jag provade lavkarbobröd idag. Vad gott de var :)

• RebornEve

Dihlen89: de kolhydraterna är såna kolhydrater som inte påverkar blodsockret.

Likaså som att sukrin är 100 % kolhydrat men kroppen ser inte de som en kolhydrat

• RebornEve

Fast jag köper inte den chokladen , jag brukar köpa Marabou premium 70% och ta någon ruta då och då. Mint är riktig god :)

• RebornEve

Tuvaduva : när jag kör mejerifritt så äter jag även smör. Så jag steker i smör helt enkelt :)

• RebornEve

Såphia: ja den ene visar om det finns ketoner i urinet och den andre visar om de finns socker i urinet

• RebornEve

Såphia: det finns ju två ställen på Stickan som ändrar färg beroende på ketoner eller socker , eller glukos heter de ju egentligen om man ska vara petig

• RebornEve

Såphia: nu vet jag inte exakt vilka färger som ska bli och hur lång tid Man ska vänta innsn man läser av Stickan. Tror glukosen är efter 15 Sek och ketoner 30 sek.
    Men har du inte asken kvar ? På den står ju allt du behöver veta

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**