• RebornEve

**Den stora feta LCHF-tråden**

Standby: låter som han inte riktigt gillar de du gör och har svårt att stötta dig i de hela. Tråkigt förstår jag att de känns.
    Men ni kommer ju kunna laga mat ihop ändå bara att de blir lite mer planering. Många grytor går ju tex göra med cocosmjölk , då kan man ju börja laga ihop och debatt du undan lite till dig och gör en egen osv.
    Hoppas ni finner en lösning och att han kan börja stötta dig. Är ju från sina nära man behöver mest stöttning

• RebornEve

Ollebulle86: nä jag förstår inte heller de krångliga med att göra extra grönsaker.
    Det tar ju inte ens någon extra tid

• RebornEve

Idag startar utmaningen. Jag börjar med fasta :) har nu fastat 12 timmar. Det blir en 18-timmars bara den här gången. Så runt 13.30 blir de nog lite ägg och majo. Sen frukost eftersom jag är ledig från jobbet och barnledig idag!
    Är fortfarande genomförkyld så de blir ingen motion idag heller. Suck. Är inne på fjärde veckan nu :(
    Nu en kopp te och sen ska jag iväg på KBT

• RebornEve

Linda5 : jag har problem med att dricka när jag inte äter kolhydrater. Blir väldigt snabbt full och brukar även kräkas.

• RebornEve

Har precis käkat tacokryddad kycklingfilé och grönsaker. Det smakade inget :( jäkla förkylning!

• RebornEve

Sofiiie: många som kör mejerifritt fortsätter äta smör.
    Så fettet kommer från smör och cocosfett och avokado eller lax och liknande

• RebornEve

Skulle ha jobbat länge idag ,men den här förkylningen eller vad det nu är för skit jag åkt på tar musten ur mig , så jag gick hem! Ligger just nu på soffan och väntar på att maten ska bli klar. Killen lagar köttfärsbiffar och blomkålsmos :)
    Han är världens bästa :)

• RebornEve

Linda5 : jag tror du behöver läsa på lite mer om periodisk fasta.
    Det är inte farligt att vara hungrig och man hamnar inte i svältläge av att fasta då och då.
    Finns många bra artiklar om ämnet

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**