RebornEve skrev 2012-10-12 02:52:26 följande:
Angående lightdricka... Jag drack massor med cola light när jag började med lchf. Det kunde bli 2 liter om dagen. Gick snabbt ner 30 kg, tog ungefär 8 månader. Har ätit lchf från och till i ca 2 år och alltid druckit cola light, har heller aldrig ätit vidare strikt. Dvs jag har druckit vin ganska ofta, ätit generöst med mjölkprodukter och ätit flatbröd flera gånger per vecka!
För ca 1 år sedan vägde jag ca 65 kg och har därefter pendlat mellan 64-69 kg ungefär.(69 kg de veckor jag unnat mig kolhydrater men så fort jag slutat med dessa har jag gått ner till ca 66 kg igen )
Nu testar jag ett litet experiment , slutade dricka cola light för ca 20 dagar sedan!slutade då även med vin.
1 oktober vägde jag och mätte mig och startvikten var 66,7 kg.
Från och med 1 oktober så har jag ätit glutenfritt,mjölkfritt, givetvis sockerfritt och även alkoholfritt samt att jag är koffeinfri och nästintill fri från sötningsmedel. Har druckit någon kopp varm choklad med lite sötningsmedel !
Jag mår så himla bra, mina finnar som jag fått trots att jag närmar mig 30 har försvunnit. Magen är inte svullen och fungerar precis som den ska. Jag känner mig otroligt pigg och glad :)
Ska bli sååå spännande att äntligen få väga sig den 28 oktober!
Allt det där som du upplever nu i och ,ed att du är striktare upplever jag också, fast då äter jag sötningsmedel, gluten och mjölkprodukter :)
Hoppas att det går bra för dig och att du får ett riktigt skoj resultat på vågen