• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Nallebjörnis skrev 2011-05-07 07:34:03 följande:
    ja man blir ju det... ändå faller man ner igen... tur att det inte är så ofta längre...
    idag är mannen borta... han och en kompis ska till Tierp och kolla på dragracing och det är han verkligen värd han tar ju hand om allt här hemma nu när ja är sjuk ju... så blir själv hela dan.. han åkte vid 6 imorse.. så vi drar till Mickans farmor och farfar så får ja lite hjälp ;)
    Och Farmor är ju en riktigt godisråtta så blir nog kanske lite lite fusk ida hihi
    Vilken underbar make han verkar va :D
    Äsch, sålänge man verkligen inte tvingar i sig utan tar några få saker bara och har kontroll över sitt ätande går der nog bra ^^
    Hoppas du blir bra snart igen {#emotions_dlg.flower}
  • yena89
    Thomas 66 skrev 2011-05-07 18:27:19 följande:
    Alla dieter är bara båg ligg på ett minus intag så går du ner i vikt vad du än äter, gärna en promenad eller två då och då
    Visst handlar det om kalorier in och ut. Du kan inte äta mer kalorier än du gör av med. Men många har ett sockerberoende eller metabola sjukdomar och hormonrubbningar så dom behöva ligga så extremt låg på kaloreierna att de inte kan klara av en kolhydratsr4ik kost tyvärr. Man ska välja den kosthållning som passar en bäst.
  • yena89
    Thomas 66 skrev 2011-05-07 20:19:59 följande:
    Har inget jättebohov av att diskutera det vet ju vad som fungerar för mig ( Och dom festa andra med) : ), och Lchf fungerar säkert för en del .Men när det sitter folk och tror att det är enda vägen så är det inte sant , det är ju trotts allt att äta bra mat och en hyffsat sund livsstil som gäller
    Dom på kostdoktorn är lite övertygade att LCHF är enda sanningen dom är lite craaaazyyyy.
    Men nästan alla här VET att många klarar sig bra på tallriksmodellen. Som du säger, det fungerar för dig och många andra. Sen finns vi som det inte funkat för.
  • yena89
    Thomas 66 skrev 2011-05-07 20:25:21 följande:
    Man behöver definitivt inte vara hungrig, jag t.e.x har svårt att få i mig så mycket som jag behöver
    Bra för dig :)
    men somsagt är inte du universal människa så det som funkar för dig har itne funkat för oss.

Jag tror absolut inte kolhydrater är farliga. Däremot tror jag att raffinerade kolhydrter såsom vitt mjöl, vitt ris, vit pasta och vitt socker är boven i dramat. det är det måna äter för mkt av.
  • yena89
    jeng skrev 2011-05-07 20:55:24 följande:
    Bra sagt!

Jag VET att jag skulle kunna hålla vikten på tallriksmodellen. Jag skulle säkert kunna gå ner i vikt med. Men jag anser inte att kolhydrater är bra för min hälsa. Nu vet jag ju att så är fallet eftersom min mage slår bakut av de flesta kolhydrater. Men oavsett, även om min mage fungerat som den ska, så ser jag inte vitsen med att äta näringsfattig och kaloririk mat , som dessutom dämpar mättnadskänslor och ökar suget, helt i onödan.....

Sedan är inte LCHF enda vägen. Men jag tror att de flesta som håller sig här är övertygade om att lågkolhydratkost är rätt väg! 
    Ja det skulle jag med komma göra om jag ligger tillräckligt lågt på kalorierna. Frågan är hur bra jag mår under tiden. Ständigt hungrig och sugen på mer och kass i magen. Att folk itne kan förstå det? Du kan gå ner på allt sålänge du inte äter mer än du gör av med. Det går inte att gå förbi den lagen. Men man får välja en metod där man ligger på underskott, man mår bra, och går ner i vikt utan problem. Vare sig det är Atkins, GI, LCHF eller tallriksmodellen.

Lite tråkigt att även folk på "vår" sida ska bli lite extrema
  • yena89
    Faile skrev 2011-05-07 21:50:37 följande:
    Flygblad! Att jag inte tänkt på det

Haha, näe men just på sidor som kostdoktorn kan jag tänka mig att folk blir lite bananas ibland.
    Har inte hamnat där själv, men känner ibland hur pekpinnarna nästan står ut ur öronen på mig när jag läser folks dumheter om att hjärnan behöver frallor osv
    råder dig att aldrig kommentera där heller om du inte är fanatisk :P Minsta lilla ord om att alla kolhydrater itne är dåliga så blir man attackerad av dom....som hungriga vargar...
  • yena89
    Faile skrev 2011-05-07 22:56:09 följande:
    Kanske ska gå in och skriva hur gott det var med nachos idag då
    haha nä du är för ung för o dö!!! Gråter xD
  • yena89

Men är det inte så att juicer inte har tillsatt socker? I själva Bravo juicen har man ju inte tillsatt socker. däremot består det av juicekoncentrat och i det har man tillsatt socker. Så dom ljuger ju inte om dom säger man inte har tillsatt socker i den färdiga juicen? Kan ha fel dock. Jag vet iaf att mamma sa att jag inte ska köpa juice för det är för mkt socker. Ska jag ha juice ska det va nån dyr, ekologisk nypressad juice med 100% apelsiner och inget annat.

• yena89

OT update!
    1. JAG FICK JOBBET!! Ska börja nästa tisdag!!
    2. Vart hos gubben igår och hade mysigt, kom hem nu och är vrålhungrig så ska steka en köttbit och massa ägg <3
    3. Jag är i behov av pengar så jag var tvungen att lägga ut min älskade balklänning på blocket. Den kommer förhoppningsvis dra in 1900. Säljer möbler men tror satte för högt pris.
    4. Vågen är konstig och visar 5-8kg skillnad varje dag så den ska slängas.
    5. Sommaren börjar närmar sig och jag får ångest över att börja gå runt i "lättare" klädsel.

Det var min helg ja

• yena89
    Faile skrev 2011-05-09 15:57:18 följande:
    Hej alla.

Det här slutade tyvärr inte lyckligt. Min vän hittades avliden igår kväll i sin lägenhet, troligt självmord
    Jag har berättat om henne tidigare, den av mina vänner som gjort en gbp och istället för mat börjat missbruka
    alkohol och tabletter. Med en depression i bakgrunden så slutade det alltså illa.

Jag är så satans jävla arg på allt och alla just nu. På läkarna som bara kommer se henne som lyckad statistik ( hon gick ju ner ) och på henne för att hon gjort sina nära så jävla illa...

Dessutom misslyckades jag helt med maten idag. Skitdag.
    Vad tråkigt. Vi får hoppas att hon har det bättre nu iaf.
    Men visst känner man sig sviken. Jag är glad att jag aldrig lyckades med mitt försök, jag vill inte veta hur ledsen alla omkring mig hade blivit.
    Fruktansvärt arg på läkarna kan jag föstå. operera på löpande band för att tjäna pengar och sen skita fullständigt i patienterna. Vet inte om jag tar i för mkt om jag vill kalla dom som agera så massmördare?

<3
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**