• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-05-10 22:13:14 följande:
    Tror det är två veckor du behöver vänta. Men skulle du bli jättenojig så kan man väl kolla med VUL också, fast först lite senare (v.8-9?).

Fast jag kanske inte är den som ska ge råd om graviditeter, jag som aldrig varit med om någon    
    Får nog stå ut två veckor. Har ju ett sånt där dyrt digitalt test hemma. skulle kännas dumt o använda det när det är för tidigt för att se fastän den påstår att man ska kunna se tidigt.
  • yena89
    Denebola skrev 2011-05-10 22:32:45 följande:
    Fast han har ingen rätt att anta något. Visst, det var slarvigt gjort av er båda att ha sex utan att diskutera (hehe, stämma av kanske låter bättre) p-medel, men inte mer slarvigt av en av er om man säger så.

Ta det som det kommer och prata av dig här när du vill och behöver  
    Jo jag vet men det gick ju så fort liksom, man hann inte tänka (snacka om klassiska ursäkten).
    Tänker iaf inte berätta nåt för han förrän jag vet. Det skulle bara förstöra relationen om man oroar sig i onödan. Kräks jag om en vecka är det nog ett dåligt tecken då jag bara kräks när jag har magsjuka :P
  • yena89
    MrsMurphy skrev 2011-05-10 22:36:14 följande:
    yena: Inte måla fan på väggen nu! Ta ett steg i taget innan du galopperar iväg. Skulle du vara på tjocken så kan ju alla delar trilla på plats i relationen, låter som om du är färgad av tidigare erfarenheter och det var en annan individ som betedde sig som en skit. Inte koppla över det på denna killen!
    När ja vet :/ Gubben säger själv att han har haft dålig erfarenhet med tjejer. Även typ alla hans tjejer har varit otrogna, precis som mina killar. Men han säger att han inte kan hålla på o skylla deras beteende på andra. Så jag kan ju inte gå o misstro att han kommer bete sig som en idiot :P O gör han de, tja, inte mkt o göra åt :P

Nä, jag får vänta och se. försöka o inte tänka på det och ta testet om 2 veckor :) Han ska ändå till Pite i två veckor nu så då slipper jag träffa han o tänka på de

Tack ni som lyssnar {#emotions_dlg.flower}
  • yena89
    Denebola skrev 2011-05-10 22:57:55 följande:
    Får se om du har en överraskning till honom när han kommer tillbaka då Nä, nu var jag kanske elak.

Nä, tror som Lättja skrev innan, att (även om det är svårt) fösöka lägga det andra bakom dig. Han är en ny person, och om han själv har upplevt samma svek får man ju hoppas att han inte skulle utsätta någon annan för det. Visst, man ska inte vara godtrogen, men för misstänksam mot andra är inte heller bra. Samtidigt, när det gäller känslor vill man ju inte bli bränd, så då kanske man drar sig mer för att lämna ut tilliten.
    Hahah ihh nej usch xD

Men nu beter sig min kropp jätte konstig. Vaknade och hade mensliknande värk. kändes som jag hade fått mens men kände efter (äckelvarning?) och det var bara flytningar. Sen gick ja på toa och då vart det rosa blodblandad flytning. Så har det aldrg varit tidigare. Läste om att många har fått äl-blödning när dom vart med barn men inte annars...för nid-blödning är det ju inte....vet inte vad ja ska tro :(
  • yena89
    sasod skrev 2011-05-11 08:43:11 följande:
    Jag får mellanblödningar i början av att äta lite kolhydrater. Iallafall kopplar jag det till det då jag fått det båda gångerna jag ätit LCHF samt en gång när jag åt GI men aldrig annars. Gick över rätt snabbt dock.
    Jag har aldrig fått det innan och jag har ätit LCHF i över ett halvår så :/
    Faile skrev 2011-05-11 08:44:04 följande:
    Men en nidblödning får man väl när ett befruktat ägg fäster i livmodern, så det borde det ju kunna vara? Inte för att skrämma dig men..
    Jo, men ägglossningen var igår kväll, det tar ju ändå 3-4 dagar för ägget att nå livmodern? Men det är ju generella siffror. Kan säkert gå snabbare eller långsammare :/
    Grejen är att mensvärken strålar ut till äggledarna och det har det heller aldrig gjort innan :/
    Annanym skrev 2011-05-11 08:54:27 följande:
    Yena, jag tycker inte du ska vänta med att berätta. Det är ju inte bara din oro. Han är en del av det och du borde kunna ventilera det med honom. Okej, åker han bort är det kanske inte världens bästa idé att ta det per telefon, men annars så. Varför ska du bära oron ensam?
    Nja nu när han åker bort är det ingen bra idé. Han har redan bror och familj att oroa sig för så vi får se hur det ser ut efter han är tillbaka. Men har tecknen blivit tydligare och jag är mer säker kommer jag ju berätta för han. :) Ska ta ett test om två veckor oavsett blödningen nu så. Testet hemma går ändå ut nu om nån månad så likabra o använda det :)
  • yena89
    Teskedsmamman skrev 2011-05-11 09:43:27 följande:
    Längre än så, normalt 7-10 dagar, sällan/aldrig snabbare än 5... Jag hade nidblödning med min 2:a och den fick jag på dag 10 efter äl.
    Om du hade ägglossning igår så sätter jag en 100-lapp på älblödning och bara för att du aldrig haft det innan betyder det inte att du inte kan ha det nu... kompisen fick sin första älblödning när hon ar 32 år och har inte haft någon sedan dess (ett par år sedan).
    Om du inte haft oskyddad sex den senaste veckan är du home safe, inom 5 dagar så kanske ett dagenefterpiller är att föredra om du inte vill bli med barn och det inom 72 timmar från ägglossningen.
    Jag hade oskyddat sex 42 timmar innan ÄL.Jag har läst att dagen efter piller är onödigt om man redan haft sin ägglossning. Och jag har redan tagit pillret 3 gånger tidigare och man ska ju inte ta det ofta.
  • yena89
    Denebola skrev 2011-05-11 10:22:32 följande:
    Nu kanske jag är en gnällkärring, men hur kommer det sig att du inte (verkar inte) använder preventivmedel?

*försöker fråga snällt*
    Ja men...man glömmer ju bort i all hast och kåthet Skäms Men det har bara hänt 3 gånger jag inte använt det. En av gångerna blev jag gravid. Andra gången jag blev det hade vi kondom och såklart vart jag tvungen o ha sån otur att den måste vart sönder så.
    Piller tar jag inte för BM sa att jag vägde för mkt för det typ sen så vill jag helst inte hålla på med sånt sålänge jag inte är i ett förhållande iaf och då blire nog hellre p-stav.
  • yena89
    Teskedsmamman skrev 2011-05-11 11:01:06 följande:
    Pja, då får du väl hålla tummarna att det inte blev nåt i så fall Det ger sig, ingen idé att ta ut nåt i förväg....
    Precis :P Problemet är bara att jag går runt och "inbillar" mig saker xD
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-11 17:23:35 följande:
    Hej nä han märker aldrig nåt han märker knappt  att man har diskat
    Precis som mammas kille. Märker inte att man städat hela köket, bara att man missat en fläck typ.. -.-
  • yena89
    Maddisen80 skrev 2011-05-11 17:37:31 följande:
    Jasså så de är inte bara min sambo som är så . De är tråkigt när dem inte märker något
    Nej tyvärr finns det många fler. Det jag fick göra vaqr att sticka därifrån såfort jag hade tagit studenten. Visserligen lämnade han min inte ifred då heller utan ringde och klagade hela tiden, men det hoppas jag itne att din sambo gör ifall du bestämmer dig för att lämna han. För man ska inte behöva bli behandlad på det sättet. Och visst är det underbart att du mår bra, men det skulle vara ännu mer underbar om du mådde bra på riktigt och till 100% och itne bara lite halvt pga lite mediciner när du fortfarande får brottas med det som får dig att må dåligt?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**