• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Maddisen80 skrev 2011-05-12 20:27:13 följande:
    Fy vad dålig i magen jag blev utav köttfärsen ://////
    var den dålig kanske? :/
  • yena89
    helene306 skrev 2011-05-12 21:32:28 följande:
    yena89 skrev 2011-05-12 19:44:06 följande:
    Nä jag vet att det bara blir värre av o oroa sig :( Och jag försöker ju tänka positivt. Och går det åt skogen ja då gör det väl det. Visst vi har kul ihop och jag vet att han inte bara är ute efter sex annars skulle han inte gå på bio med mig och handla på IKEA med mig (vilket jag älskar, jag vill nästan ta hans hand men det går ju såklart inte hehe Skäms) men jag vet att jag känner mer än han även fast jag itne är direkt kär nu. Han har precis som jag aldrig haft ett lyckat förhållande typ. Alla tjejer varit otrogna så jag borde mest ta det som det kommer. Njuta av tiden med han men inte lämna ut mig alltför mkt förrn jag vet att även han börjar känna mer :)
     Nästa gång du vill ta hans hand, våga göra det. Han kanske tänker samma som du men vågar inte av samma rädsla som du. Ge dig hän om du vill och känner för det. Man vet aldrig förän man har testat När jag gav upp och föll handlöst för maken sket jag i allt och alla runtomkring. Vi dansade sista dansen på Harrys och det fullkomligt vibrerade mellan oss men jag vågade inte ta steget. Sen släppte jag spärren. Satans! Den kyssen minns jag än idag med ett pirr i tån
    Nej isch det vågar jag ju inte Skäms Han är ju så tydlig med att han verkligen itne vill ha förhållande nu. Samtidigt som han ger mig blickar jag inte han tolkar som han dock säger att jag itne ska ta på allvar.
    Och vi har ändå bara känt varandra bara knappt en månad (även fast det känns som ett år).
    När jag fått in lite pengar ska vi till ikea, får se hur det blir då x)

Haha jag e avis, jag vill också ha ett sånt minne xD
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-05-12 21:47:29 följande:
    Glufsglufs...

*MÖLAR IN BOUNTY*

Glufs glufs....

Jag ska aldrig göra Bounty mer.... ELLER GÖRA DEM VARJE DAG!!! Gah...

Är det någon som näringsberäknat dem? 
    Hela min sats hamnar iaf på 17g så även om man slurpar i sig hela, vilket man knappast orkar, så är det nog inge farligt ^^
  • yena89
    Bordeaux skrev 2011-05-12 22:00:33 följande:
    Korkad fråg kanske men är det med chokladen? det låter så lite
    Enligt min räknaing ja :/ Enligt näringsinnehållet iaf.
    1,5 msk smör   0g
    3 msk sötningsmedel  0g
    0,5dl grädde 0,5dl kokosmjölk  0,5g
    100g ICA's eco kokos  1,5g (dock tveksamt om det stämmer, går bara på vad som står på baksidan)
    75g Marabou 86% 14g

Totalt allstå 17,5g :/
  • yena89
    Linda1976 skrev 2011-05-12 22:10:48 följande:
    14 gram/100 gram

YENA: Jaha, du gör ½ sats - ja då stämmer ju våra uträkningar överens! 
    Halv sats vet ja inte, Enligt det receptet jag använde var det en hel sats och jag tyckte det var mkt xD jag rullar små bollar så jag får ju typ 20-25 bollar utav det :P
  • yena89
    Enensammamma skrev 2011-05-13 07:40:56 följande:
    Efter 10 dagar fick jag ge upp. Jag blev allvarligt rädd. Jag var så svag att jag höll på att svimma varje gång jag reste mig. Jag orkade inte göra någonting. Cyklade till jobbet och orkade ta 3 tramptag innan benen var helt slut och jag var tvungen att vila.

Denna kost kan inte vara nyttig alltså :-/ Trodde jag skulle dö typ
    Mehn,. det är väl lite o ta i och säga att kosten inte kan vara nyttig bara för att du inte mår bra?
    Och så HALLÅ? 10 dagar? Jag var trött i 6 månader innan min kropp hade vant sig. Och ne man kan inte anstränga sig nå värst första veckorna.
    Säg hur du äter istället så ska vi se. Kanske du äter för lite kalorier? för lite fett? för lite protein? vem vet.
    Men att säga kosten är onyttig pga det vart onödigt.

Nu är jag bara ärlig och inget mot dig direkt. Så hoppas du itne tar illa vid.
  • yena89
    sasod skrev 2011-05-13 10:20:33 följande:
    Ber om ursäkt för äckelhets faktorn här men har problem! Då jag oftast har problem med magen är jag ALDRIG hård i magen snarare tvärtom och hittills har allt varit normalt men idag slog det till och jag är stenhård i magen. Får panik!

Har försökt nu 3 gånger men det går inte/jag vågar inte..

Vad ska jag göra?
    Jag har liknande problem fast tvärtom :(
    Försök med kokosfett?
  • yena89

Oj vad det pratas mat Själv har jag och kompisen njutit av LCHF tacos och har lite bountysar i frysen som väntar på att få hångla med chokladen :D Imorrn ska jag köpa fläsksvålar och ha till melodifestivalen, sällskapet lär ju käka chips haha.

• yena89
    Thomas 66 skrev 2011-05-14 10:16:43 följande:
    Ursäkta har bara en fråga , försvann inte sötsuget när man körde lchf ?Sorry blir 2, och då jag vet att vissa här äter och gillar glass : ) hur många slick per dag är då lämplig
    Gör man LCHF glass kan vi snacka om skedar och inte slick
  • yena89

Gaaah jag går runt och inbillar mig massa saker >.< att jag kissar mera, att jag är supertrött, allting luktar mkt mera, äcklas av tanken att slurpa i mig te med grädde nu >.< BLÄÄ!!! >.<
    Om detta verkligen var mensen vart den konstig. Den varade i två dagar typ (brukar ha i 7-8 dagar), jag känner mig inte vattnig och pluffsig och det "drar" därnere hela tiden >.<

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**