• yena89

**Den stora feta LCHF-tråden**

Grejen e att jag har kissat 5 gånger redan (brukar kissa 2-4 om dagen) och fick till o med kliva upp inatt det brukar inte hända så det är ju inte inbillning :/
    Första gången märkte jag ingenting, jag visste inte om nåt förrn jag fick missfall. Andra gången kändes det i brösten och jag mådde illa och var sugen på konstig mat så :/ Men vet itne när efter ÄL deta hände den gången :/ Känns väldigt tidigt nu men har ju hört att folk kan känna det redan samma dag så :/

• yena89
    SweetNilam skrev 2011-05-14 15:37:22 följande:
    Ska ni titta på Eurovision ikväll?

Vad lyxar ni till det med? Funderar på om jag ska unna mig ngt extra eller nöja mig ed getost (+ en tsk god sylt på) 
    Japp fd grannen ska komma över så man slipper va ensam. Tänkte köpa fläsksvålar men det blev aldrig av att åka till ÖB. Så det blir min sista bounty och cola
  • yena89
    Bordeaux skrev 2011-05-14 16:53:47 följande:
    Jag har dr dahlqvist(osäker på stavningen) och airams lchf-kokbok till fest. Men de använder ganska mycket florsocker i desserterna, mycket och mycket men 1dl, sen reagerade jag på något annat. hur liberala är dem egentligen?
    Airam är itne strikt, hon kör mer lågkolhydratkost än "ren" LCHF. Dr D. har jag ingen aning om hur strikt hon kör.
    Nackdelen med kokböcker är att dom mest visar godkända maträtter men de flesta passar kanske mer till dem som itne kör så strikta. Dom jag sett iaf.
  • yena89
    mamman i skogen skrev 2011-05-14 19:34:57 följande:
    apropå glass så ska jag testa att göra frozen cheescake med grädde ägg vita gula och byta ut socker mot vanilj och sukrin älskar cheescake och det borde inte vara ngt problem att få den bra med surkin...eller ännu bättre steviasocker..som jag givetvis glömt beställa
    Gjort LCHF cheescake flera gånger, det är ruskigt gott :)
  • yena89
    Bonanza skrev 2011-05-15 14:18:49 följande:
    Det känns som att jag har missat något här. Är det viktigt att dricka mycket för viktnedgången? Varför?
    Du äter ju itne kolhydrater längre som binder vätska så ja, man borde öka sitt vätskeintag, och det känner man nog av. Ketos kräver också större vätskeintag :)
    Själv drack jag knappt nåt glas om dagen tidigare. Nu dricker jag säkert 1-3 liter om dagen :)
  • yena89
    Fiaz skrev 2011-05-15 14:15:39 följande:
    Ska man hålla 20gr om dagen totalt om man ske ner i vikt då alltså?
    Har du bara nåt kg kvar kanske det är mer effektivt att köra som Jucea? Alltsaå lite mera kollisar men hålla kolla på kalorierna istället? :) Det gjorde att hon börjar tappa sina sista kg iaf :)
  • yena89

Håller på att beställa dom omtalade shirataki-nudlarna. 4 paket. sen hittade jag 4kg hantlar för 200kr typ så dom åkte också ned i kundvagnen

• yena89
    Fiaz skrev 2011-05-15 15:03:04 följande:
    Alltså jag har väll ca 4-5kg kvar innan jag är helt hundra nöjd!

Vad tror du?
    Dom sista 5kg brukar vara svåra. Men det är ju ingen regel. Testa med 20g om dagen. Men RÄKNA, gissa inte :) väg maten och slå in det på matdagboken.se :) Sen hur länge har du ätit så? För om din kropp ställt om sig kan du även lägga till lite träning för ännu bättre resultat. Och funkar inte 20g om dagen så får du dra in på kalorierna, bara o fråga Jucea då :)
  • yena89

Själv verkar vågen visa neråt. låg på 99 förra veckan och nu är den nere på 95 igen och ligger där. vägde flera gånger om dagen för o kolla om det är vågen som är knas igen men den är 94-95 på morgonen och 96-7 på kvällen. Helt normalt alltså.
    Dessutom är jag hungrig snabbare. Men får verkligen tvinga ner kött, ägg o beasås. Jag som brukar älska det. Är mer sugen på pommes, chips, pizza o hamburgare dessutom Tiger's päronyoghurt...och saltgurka..som man doppar i yoghurten o.O Ännu ett grav.tecken eller inbillning? Jag blir itne klok på min kropp. Ahja, får väl ta det som det är nu och så får jag ta ett test om 2 veckor.
    En annan konstig sak är ju att jag trots den där mensliknande blödningen inte känner mig vattnig och uppblåst. Tvärtom känner jag mig fin. Just nu iaf haha.

• yena89
    LoveMyFamily skrev 2011-05-15 15:46:58 följande:
    yena: väger du verkligen 99 kg? Det syns inte på bilden.

Hoppas att testet visar det du vill att det ska visa då =)
    Tack, visst gör det inte det Är 175cm och smal i ansiktet när jag inte väger alltför mkt så jag "dras ut" på nåt sätt, så min vikt syns inte riktigt på mig Många som inte trodede jag vägde 92-nånting på mina efter-bilder :P

Än vet jag inte vad jag vill. Vill ju ha barn men skulle vara jäkligt opassande nu :P
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**