Jag vägrar också ge upp mitt NJUT-ÄTANDE, speciellt på kvällarna. Men jag har ju inte heller någon "allvarlig" övervikt att gå ner, bara några kilo, så jag tycker det känns OK att det tar tid, och även OK om det visar sig att mitt nuvarande LCHF-liv (=snällt och generöst!) inte funkar utan jag måste skärpa till kosten senare om jag verkligen vill tappa i vikt (och inte bara få en snällare mage, en bättre reglerad aptit, ett bättre humör osv).
Martina, ja jag VET att hallon inte räknas som LCHF-normalkost utan snarare är det "minst dåliga" bland frukt och bär... Men är ändå inte riktigt redo att skippa dem, åt massor av frukt och bär förut och vill inte släppa den fräscha smaken som i a f jag förknippar med vitaminer och hälsa!
jucea, intressant att du tar upp träning!
Jag har faktiskt funderat på detta, för min del har träning länge varit den magiska nyckeln till hälsa, fitness och bra förbränning, Men när man läser om LCHF på nätet och bläddrar i böcker om LCHF verkar det som om träning är nästan helt oviktigt. Jag tror det var LCHF-doktorn Annica D (?) som skrev att motion kanske i och för sig är bra, men att det inte har någon som helst betydelse för vikten.
Kan det verkligen stämma?!
jag har själv aldrig uppnått så goda resultat som i perioder med mycket löpning och styrketräning.
K