Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

Allrona skrev 2012-04-06 15:45:13 följande:
    Mammelie - jag tror det var den burken jag kollade på i affären och den var inte lchf- vänlig. Tror det var maltdextrin el liknande som första ingrediens och det är en ren kolhydrat som kroppen tar upp snabbt, används bl.a. I sportdryck!
    fan va trist... Får ge bort den till nån som inte lchf:ar.

Skulle göra snickerskakor idag men i min skitstad fanns det bara Skippy jordnötssmör. 13g k/100g.
  • mammelie1891

För att göra en lite uträkning av kh-innehållet i detta, på förekommen anledning:

Chokladen=74 gram kh (37/100 gram)

Nötter ca 50 gram=11 gram kh

Jordnötssmör max 100 gram=13 gram kh

Totalt 108 gram kh, delad i 20 bitar ger detta då runt 5 g kh/bit.

Hittade detta recept men mina nötter innehåller 14gk/100g, då borde det bli 7g k/sats?
    Och vad innehåller choklad? Tänkte använda en 85%-ig och en 70%-ig.
    Om jordnötssmöret är 13g k/100g så blir ju jordnötssmöret och nötterna 20g tillsammans...eller? Och sen chokladen, vad den nu har för värde...

Eller är jag helt ute o cyklar??

HJÄLP Tungan ute
  • mammelie1891
    Allrona skrev 2012-04-06 17:57:10 följande:
    Mammelie - jag gjorde snickers fast med mandel idag. Gjorde eget mandelsmör så det borde ju funka att göra eget jordnöttsmör också. Googla recept på det så hittar du säkert.
    Yes, tack!
  • mammelie1891

Hej tjejer!
    har just varit ute på min första powerwalk, det gick bra och jag är nöjd!
    Nu sitter jag här och är hungrig men har ingen matlust... skit skumt.. Nån som brukar känna så efter ett "träningspass"?

• mammelie1891

Ninis: för att jag hade inget hemma och jag ville ha riktigt godis. Är glad att jag testade, nu vet jag att det inte är så gott som jag trodde, på tok för sött! Tror att det blir lättare för mig att inte bli sugen igen.

• mammelie1891

Varför går jag inte ner i vikt?? På torsdag är det en månad sen jag började med lchf och jag har inte gått ner nåt alls. Tappar sugen lite... visst att jag minskat ett par cm här o där men ändå... knäckande!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**