Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

Glass skrev 2012-05-24 09:24:37 följande:
    Det gör du helt rätt i. Är det någon gång i livet som man ska må bra, äta bra mat och trivas med sig själv och sin mat så är det när man är gravid. 
    Ta hand om dig och kom tillbaka sen, om du vill
    Tack!
  • mammelie1891

En liten fråga. Hade lovat barnen pannkaka till frukost, men har inget vetemjöl. Kan jag göra vanliga pannkakereceptet men byta ut vetemjöl mot mandelmjöl? Eller måsta jag minska/öka nåt?
    Hoppas på snabbt svar, då barnen är hungriga.

chiligodis.blogspot.com [] BF barn 4: 30/1-13 []
  • mammelie1891
    Ismael skrev 2012-05-27 09:50:09 följande:
    Gör kokospannkakor istället så kan ju du också äta dem.
    Det va iofs inte det jag frågade efter. Jag äter inte lchf längre då jag är gravid, jag äter GI.
  • mammelie1891

Hej hej!
    Måste bara berätta, när jag efter 9 veckor på lchf började äta lite långsamma KH (GI) pga graviditet så fick jag magkatarr direkt! Så nu är det mediciner och konstant ont i magsäcken. Skit oxå! Men jag "kan" inte sluta med KH nu, är glad att jag får i mig nån mat alls... Lär lätt gå tillbaka till lchf efter bebis kommit!

• mammelie1891

Hej hej! Här kommer mammelie igen!
    Jag lämnade tråden för 5-6 veckor sen och gick in på GI pga graviditet. Nu har det konstaterats att min graviditet är ofullständig så jag ska skrapas.
    Så nu börjar jag med lchf igen, imorgon! Oj, vad jag INTE ser fram emot dom första veckorna... men sen, när man väl är inne i det igen är det så värt det!

Flicka 0210 Flicka 0404 FLicka 0707
  • mammelie1891
    banantelefon skrev 2012-06-13 19:52:30 följande:
    Usch vad trist med din graviditet :(
    Jag måste fråga... hur är det med graviditeter och lchf?
    Min sambo har inga barn och vill väldigt gärna ha, medan jag har en dotter från ett tidigare förhållande. Så...
    Jag trodde kanske att barnbiten var gjord för min del, men vi har pratat mycket om det och jag känner att jag vill veta lite vad jag har att vänta mig. 
    Jag la av med lchf och gick på GI direkt som jag plussat. Är det någon gång jag skiter i vad jag äter så är det när jag är gravid. Men det kanske kan gå... jag blev dock enormt äcklad av allt fett, så jag åt det jag fick i mig.
    Jag tänkte att jag kör på med lchf efter graviditeten igen, eftersom jag vet att det funkar så bra för mig. Men nu fick jag börja med det lite tidigare än väntat.
    Kan villigt erkänna att jag lämnade GI rätt omgående också och åt vad jag ville! Så nu har det blivit lite godsaker. Ganska mycket godsaker i lördags när jag gifte mig, men oj, vad ont jag hade i magen efter det. Så då kände jag att jag inte ska äta SÅ mycket sött.
    Ser fram emot att komma igång med lchf igen!
  • mammelie1891
    banantelefon skrev 2012-06-13 20:02:32 följande:
    Bröllop?!
    Grattis :D
    Gud vad roligt... Jag arbetar som florist så jag möter många brudar i arbetet och vet vilken speciell dag det är.
    Klart man ska unna sig saker på sin bröllopsdag ;)
    Tack! Det var en underbar dag! bästa i mitt liv, förutom att jag va så nervös så jag trodde att jag skulle kräkas, haha!
  • mammelie1891
    LokesMammi skrev 2012-06-13 20:04:38 följande:
    Beklagar graviditeten, men stort grattis till bröllopet!  Skål Vill också gifta mig! =)
    Tack! Och tack!
    Vi hade bara ett litet intimt bröllop. Dom enda gästerna var våra familjer, syskon och så. Helt lagom på alla sätt o vis. Borgerligt var det oxå.
  • mammelie1891
    LokesMammi skrev 2012-06-13 20:31:24 följande:
    Så vill jag också ha. Ett borgligt litet bröllop med familjen som vittnen o sen vill jag ha en brakfest med mina vänner o festa gärnet med plockbord! =)
    Vi ville egentligen oxå ha en fest, men eftersom jag var gravid så struntade vi i det. Får se hur det blir nu. Vi hade bara en liten mottagning med kaffe o tårta o massa fika.
  • mammelie1891
    Boost skrev 2012-06-13 20:51:51 följande:
    Marabou apelsinkrokant..

Äter pasta/ris/potatis till middag ett par gånger i veckan. Det är det enda som inte triggar igång mitt sötsug.
    Har försökt unna mig en kaka ibland, men det går inte, då tömmer jag hela burken sen. Bröd och liknande vill jag heller inte äta, inget som jag ens är sugen på.
    Jag märkte nu när jag åt "som vanligt igen" att mitt sötsug inte alls triggades som förut. Jag kan lätt ta en kaka och sen är det bra. Eller lite glass. På bröllopet tog jag en kaka av varje sort och en tårtbit och sen va min mage förstörd. Godis har jag knappt ätit alls. Åt ett par nappar här om dagen. Så även om jag äter bröd och pasta så har mitt sötsug hållit sig borta. Så skönt! (kan inte fatta vilka mängder jag åt innan jag började med lchf Förvånad)
  • mammelie1891
    Boost skrev 2012-06-13 20:59:42 följande:
    Gud vad skönt att kunna ha det så! Önskar att jag också kommer dit en vacker dag :)
    Ja det är skrämmande att tänka tillbaka vad man egentligen stoppade i sig förut, blir lite smått äcklad faktiskt :/ 
    Kan jag komma dit, kan alla det! Jag va helt crazy förut, åt ju bara godis, kaffebröd o skit. Uäk!
  • mammelie1891
    PikkuMyy skrev 2012-06-13 21:02:11 följande:
    Beklagar det med graviditeten...men grattis till giftermålet!!!Hjärta
    Tack och Tack!
  • mammelie1891

Hjälp!!
    Jag har magkatarr from hell!! (har haft det ett tag nu) Och nu kan jag inte äta längre. Och verkligen inte feta saker, uäk! Det vänder sig i min mage bara jag tänker på grädde, avokado, rökt lax osv osv. Kräks Vad ska jag göra? Jag medicinerar så klart och ska till läkaren på torsdag igen. Men som det är nu kan jag inte äta nåt alls... vilket ju gör mig rätt hungrig...och arg... och trött... (åt lchf i 9 veckor från februari, slutade pga graviditet, började för 1,5 veckor sen efter missfall)
    Nån som kan hjälpa mig?

• mammelie1891

Jag är väldigt glad över att jag mätte mig, tappade ganska många cm under första tiden men inte ett hekto på vågen. Så då var det måttbandet som höll motivationen uppe.

Sitter o äter lite sen lunch, va inte så hungrig idag. Det blev lite smetana (42%!!! fett), lite sukrin, lite vaniljpulver och ett par hallon på det. Åååhhh, vad jag njuter ska ni vet!

• mammelie1891

Hjälp!!!
    Är så trött på fett så jag spyr!!! Behöver tips på god och mättande frukost.. ägg, majonnäs, turkiskyoghurt, microbröd och brieost och lax är inte aktuellt, det växer i munnen på mig, vill bara kräkas! Vad ska jag äta??

• mammelie1891

Under 60kg!!!! . (59.1 för att vara exakt!) Sååååå glad!!!! Woop woop! (Minus 10 kg under 4 månaders effektivt LCHF:ande. Åt vad jag ville under maj, juni o juli pga graviditet, gick inte upp ett gram. Nu LCHF sen 3 veckor)

• mammelie1891

Tack!!!! Smakar apa i min mun (ketos) men det får det väl vara värt!

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**