**Den stora feta LCHF-tråden**
Ta hand om dig och kom tillbaka sen, om du vill

En liten fråga. Hade lovat barnen pannkaka till frukost, men har inget vetemjöl. Kan jag göra vanliga pannkakereceptet men byta ut vetemjöl mot mandelmjöl? Eller måsta jag minska/öka nåt?
Hoppas på snabbt svar, då barnen är hungriga.
Ingen som vet om man kan byta vetemjölet i ett recept mot samma mängd mandelmjöl? Eller om det skiljer?
Hej hej!
Måste bara berätta, när jag efter 9 veckor på lchf började äta lite långsamma KH (GI) pga graviditet så fick jag magkatarr direkt! Så nu är det mediciner och konstant ont i magsäcken. Skit oxå! Men jag "kan" inte sluta med KH nu, är glad att jag får i mig nån mat alls... Lär lätt gå tillbaka till lchf efter bebis kommit!
Hej hej! Här kommer mammelie igen!
Jag lämnade tråden för 5-6 veckor sen och gick in på GI pga graviditet. Nu har det konstaterats att min graviditet är ofullständig så jag ska skrapas.
Så nu börjar jag med lchf igen, imorgon! Oj, vad jag INTE ser fram emot dom första veckorna... men sen, när man väl är inne i det igen är det så värt det!
Hjälp!!
Jag har magkatarr from hell!! (har haft det ett tag nu) Och nu kan jag inte äta längre. Och verkligen inte feta saker, uäk! Det vänder sig i min mage bara jag tänker på grädde, avokado, rökt lax osv osv. Vad ska jag göra? Jag medicinerar så klart och ska till läkaren på torsdag igen. Men som det är nu kan jag inte äta nåt alls... vilket ju gör mig rätt hungrig...och arg... och trött... (åt lchf i 9 veckor från februari, slutade pga graviditet, började för 1,5 veckor sen efter missfall)
Nån som kan hjälpa mig?
Jag är väldigt glad över att jag mätte mig, tappade ganska många cm under första tiden men inte ett hekto på vågen. Så då var det måttbandet som höll motivationen uppe.
Sitter o äter lite sen lunch, va inte så hungrig idag. Det blev lite smetana (42%!!! fett), lite sukrin, lite vaniljpulver och ett par hallon på det. Åååhhh, vad jag njuter ska ni vet!
Hjälp!!!
Är så trött på fett så jag spyr!!! Behöver tips på god och mättande frukost.. ägg, majonnäs, turkiskyoghurt, microbröd och brieost och lax är inte aktuellt, det växer i munnen på mig, vill bara kräkas! Vad ska jag äta??
Kan man äta rökt makrill?
Under 60kg!!!!
. (59.1 för att vara exakt!) Sååååå glad!!!! Woop woop! (Minus 10 kg under 4 månaders effektivt LCHF:ande. Åt vad jag ville under maj, juni o juli pga graviditet, gick inte upp ett gram. Nu LCHF sen 3 veckor)
Tack!!!! Smakar apa i min mun (ketos) men det får det väl vara värt!