Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

Allrona skrev 2012-04-10 14:34:58 följande:
    Nej, upp med humöret . Är du hungrig - ÄT! Annars är risken att du blir superhungrig och äter något du inte ska. Ta några ostbitar, kaffe (inte med mjölkpulver ) med kokosfett, lite fet yougurt eller något annat bra du har hemma så ska du se att det känns bättre.

Du ska inte se det som ett nederlag att du kommer på något du äter som inte är bra utan se det som en vinst att du nu vet mer  
    Tack för peppning!! Sitter just nu med ett stort glas kaffe med grädde och kokosfett i. Det mättar.
    Tack!
  • mammelie1891
    sara1981 skrev 2012-04-10 15:36:06 följande:
    Jag gjorde det i början, men det funkade inte så bra för mig tyvärr. Mådde väldigt dåligt hela graviditeten och valde att äta sådant jag var sugen på... Gissa vad det var?
    Hehe. Jag tänker att jag brukar bli så trött (alltså inte lite "åh, vad trött jag är" utan TRÖTT!! Min barnmorska förstår inte att jag pallar tre gånger, hehe), men tänker att man kanske blir mindre trött om man äter lchf som gravid eftersom blodsockret inte åker berg- o dalbana..?

Vad åt du mest av?
    Min första dotter åt jag inlagdgurka och päronsplitt, med min andra en halv butterkaka VARJE kväll (dyyyrt!!) (hennes pappa åt andra halvan vilket gjorda att även han gick upp 25 kg den graviditeten, haha) med min tredje dotter åt jag nog inget speciellt (vad jag minns).
  • mammelie1891

Min chef kom med tusen frågor till mig idag, han o hans fru hade börjat med lchf i måndags. Men jag fick honom inte att fatta att FETTET ÄR VIKTIGT!! Fan ska jag behöva skriva det på en planka o slå in det i huvudet på han?? Han är livrädd för att bli fet av fettet...
    *suck*
    + att hans fru sagt att han får verkligen inte äta efter kl 18 på kvällen..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**