Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891
    Martina 76 skrev 2012-04-10 13:16:26 följande:
    Hur lång är du, hur mycket väger du, hur ser maten en normal dag ut, hur åt du innan LCHF?
    Jag är 160 cm, väger 68 kg.

Mat nu:

kaffe med kokosfett och lite mjölk direkt på morgonen mellan 7 o 9 ca

2 ägg och några skivor bacon runt 12-13 tiden

Kaffe med mjölk runt 15

Köttfärssås med keso och broccoli runt kl 18

Förut åt jag:

Frukost: 2 mackor, kaffe
    Lunch: Nachotallrik  med coca-cola
    3-4 mackor och kaffe
    Middag: Spagetti o köttfärssås o sallad
    Framför tvn: GODIS, glass o coca-cola
  • mammelie1891
    Martina 76 skrev 2012-04-10 13:25:31 följande:
    Kan inte se att du gör något fel... Bara att hänga i antar jag och vänta på att kroppen ska ställa om sig. Tänk på alla hälsoeffekter utöver viktminskningen som du får!!!
    Jo jag mår ju redan bättre! Och kommer i lite kläder jag inte haft på rätt länge. Men det är dom där 10 kg jag vill ner... envisa rackare..
  • mammelie1891
    sara1981 skrev 2012-04-10 13:28:30 följande:
    Ja, då ska det väl vara ok, iaf enligt 5/100 regeln. Men det är nog inte det bästa, åtminstone om man vill gå ner i vikt. Det blir ju trots allt runt 4 g kh/kopp...
    Ja, dt blir det ja... Jag som nyss köpt en Tassimo. Men kanske kan ta en ibland, men inte varje dag. Den va så bra att blanda ner massa kokosfett i (man ser inte det där fett-skiktet som blir, har jag mycket fett håller jag mig mätt så himla länge. Och med mycket menar jag två tsk typ). Och så är den såååååå god! Ren njutning!

jag som "bara" har 10 kg att gå ner borde kanske skippa o vara lite striktare i min lchf...
  • mammelie1891
    stjierna skrev 2012-04-10 13:31:42 följande:
    Jag har läst att man inte ska dricka kapselkaffe som innehåller mjölk, eftersom den baseras på skummjölk (varför det är dåligt ur LCHF-syn vet jag dock inte.).
    Ok.
    Nån annan som vet varför?
  • mammelie1891
    Allrona skrev 2012-04-10 13:51:18 följande:
    Mammalie - den är inte ok enligt lchf. Om man räknar på de siffror du har angett innehåller den 36% kolhydrater!
    Förstår inte...? Hur kommer du fram till det?
  • mammelie1891

Hungrig och deppig... vågar inte äta nåt, det verkar bara blir "fel"..det är vid ett sånt här läge jag brukar ge upp, nu måste jag hålla i! Men det är svårt...motivationen är nere på 0.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**