Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

Det blev en härlig pw/joggingtur så här på eftermiddagen. Väl hemma blev det lite planka och träning på pilatesbollen. Har inte ätit nån middag och är verkligen inge hungrig... Vad ska jag stoppa i mig, om nåt? Dricker just nu bubbelvatten bara.

• mammelie1891

Hej mina lchf-proffs!

Jag har blivit väldigt uppsvälld i magen och gasig. Har ju inte varit det sen innan lchf, vad kan det bero på? Har inte fuskat med kolisar utan äter lika som jag gjort hela tiden.. Nån som har nån idé eller förslag på hur jag ska bli bättre i magen?

• mammelie1891
    mammelie1891 skrev 2012-04-17 12:04:35 följande:
    Hej mina lchf-proffs!

Jag har blivit väldigt uppsvälld i magen och gasig. Har ju inte varit det sen innan lchf, vad kan det bero på? Har inte fuskat med kolisar utan äter lika som jag gjort hela tiden.. Nån som har nån idé eller förslag på hur jag ska bli bättre i magen?
    puff.
  • mammelie1891
    Martina 76 skrev 2012-04-17 13:52:59 följande:
    Ingen aning. Bara att hänga i och hoppas att det försvinner. Du tuggar inte tuggummi, äter något med sötningsmedel eller så?
    nä, ett tuggummi om dagen sen jag började. Ett par bountysar iofs, dom ere ju sötningsmedel i, kanske är det då. kan man bli gasig av sötningsmedel?
  • mammelie1891
    mammelie1891 skrev 2012-04-17 18:26:43 följande:
    Det är nåt som e fel med den här kosten för mig... har gått upp 2 kg fast att jag dragit ner på storleken på portionerna och mjölkprodukter. Såååå nära på att ge upp!
    Är nu uppe på nästan samma vikt som när jag startade.
  • mammelie1891
    Martina 76 skrev 2012-04-17 18:44:35 följande:
    Har du lagt in i matdagboken eller liknande vad du äter så att du får bekräftat att du äter rätt?
    Jag tycker matdagboken o så e krångligt, med vikt på saker... men jag får väl göra ett försök.. Jag har läst Martinas inlägg, och jag gör ju "rätt", har även börjat träna mer så jag förstår inte!  
  • mammelie1891
    Martina 76 skrev 2012-04-17 18:56:17 följande:
    Det finns båda vikt och volym. Det tar en liten stund, men det är det värt för man lär sig vad saker innehåller och vad man får i sig. Som Martina säger - det finns inga genvägar man måste räkna kolhydraterna tills man lärt sig!
    Har reggat mig där nu. Räcker det med gratisversionen eller "måste" man betala?
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**