Inlägg från: mammelie1891 |Visa alla inlägg
  • mammelie1891

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-04-11 14:44:33 följande:
    Fast om man har ätit frukost, lunch, middag så ska det ju inte behöva ätas efter kl 18 ;) det är ju inte ett big no no, men som sagt, man ska ju inte behöva vara hungrig då ;)

men fettet är ju helt klart en hörnsten i dieten! ge honom lite faktasidor han kan gå in o läsa på ;) 
    Han var väldigt hungrig igår efter kl 19 men "fick" inte äta för henne. Han sa att han ska ge lchf en chans i två veckor, om han inte gått ner 5 kilo under den tiden skulle han köra på GI (eftersom han tror att han blir fet av fettet). Kan tilläggas att hans målvikt är -8 kg... jag sa att -5 kg på 2 veckor inte låter rimligt men...
  • mammelie1891
    stjierna skrev 2012-04-11 15:10:19 följande:
    haha, nej 5 kg på 2 veckor kan nog bara de med extrem övervikt och extremt LCHFätande klara av! Dessutom är ju inte LCHF tänkt att vara en quick fix, utan ett nyttigt sätt att leva där viktnedgång kommer på köpet. Vill han ner mycket, snabbt ska han kanske dricka sådana äckliga soppor o shakes... ;)
    Typ det jag sa åt han. Vi får väl se hur det går... jag har sagt att jag kommer ha kolla på han på jobbet så att han inte fuskar! Han sa iaf att han tappat ett kilo från måndag kväll tills idag.
  • mammelie1891

kaffe med kokosfett och ett ägg har jag ätit idag... just bakat dubbelsats bullar till min dotters kalas hon ska ha idag. Faktiskt inte ens sugen på dom!! (och ändå va fikabröd min stora "drog" tidigare)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**