• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Maddisen80 skrev 2011-04-05 16:28:06 följande:
    Jo men vad kan jag äta till frukost istället för jag är ganska less på makrill i tomatsås och ägg ?
    Jadu, lchf-bröd med pålägg, gårdagens rester, röror med tex Cf och majoo och sen diverse innehåll (kött och grönsaker eller pepparrot eller nåt skoj), ostbitar, kallskuret.... det är bara fantasin som sätter stopp tror jag! 
  • jeng

Nån som kan tipsa på hur jag kan göra en pastasås, helst utan både kolhydrater och kalorier!!?? Dagens utmaning.... Vill ha shiratakinudlar till mina biffar ikväll, men vet inte hur jag ska få till det.... Har gjort av med det mesta av dagens matbudget redan...

• jeng
    Southern Belle skrev 2011-04-05 17:18:53 följande:

Utan kolhydrater och kalorier? Vad finns kvar då? Vatten?  

Ja, för jag kom på nu att fett får det inte heller vara!
    hahaha... nä va fasen, jag får väl hitta på nåt annat att äta helt enkelt  
  • jeng
    missypissy skrev 2011-04-05 17:25:41 följande:
    jeng skrev 2011-04-05 17:20:38 följande:
    Ja, för jag kom på nu att fett får det inte heller vara!
    hahaha... nä va fasen, jag får väl hitta på nåt annat att äta helt enkelt  
    Haha, mission impossible!
    Ja, nudlarna i sig är ju rätt nära noll på allt! Men man behöver ju lite smaksättning av dom,dvs nån sås som dom kan koka runt i och dra åt sig..... Får fundera vidare
  • jeng
    missypissy skrev 2011-04-05 17:37:57 följande:
    Men är lite carbs och lite fett tillåtet eller? Tänker så det knakar här!
    haha, ja absolut!
    Jag känner mig lite lagom begränsad bara, för tar jag fettogrädden far kalorierna i taket, tar jag matlagningsgrädden så är det kolhydraterna som far i taket. tar jag tomatsås, vilket ju man normalt tänker på som nyttigt, så är det samma sak med kolhydraterna igen :-P så det står still här med  
  • jeng

Suck gjorde en gräddsås som fick koka upp och så hade jag i nudlarna så det bara skulle sjuda ihop smak. Så ropar gubben så jag måste stå och glo på nån jäkla mätare medan han gör nånting. Och när jag kom tillbaka så var nudlarna helt ihopnystade... Skitkul. Bara att hälla ut och börja om alltså... Nu blir det sparris istället, orkar inte försöka mig på med experiment ikväll...

• jeng

helene, shit vad det såg gott ut. recept på en gång in i recepttråden!!! *mums*

• jeng

jag har 83/83/9 idag.. men det är ju INNAN kvällsgottat... hmm... får man skylla på att dom verakr tycka att 80/80/20 är lite för lite per dag?

• jeng
    Kaya skrev 2011-04-05 19:36:55 följande:
    Nej nu orkar jag inte hålla mig längre. Snälla orkar du förklara vad 80/80/20 är... så slipper jag googla?

K
    Haha, javisst!
    80/80/20 innebär 80 gram fett / 80 gram protein / 20 gram kolhydrater (max)
    Det är nån form av extremvariant av LCHF som Dr Dahlqvist har hittat på, som man kan ta till när vågen står still. Det är så pass extremt att man typ inte ska testa det om man inte testat typ allt annat först (väldigt lite kolhydrater, ta bort mejeri, ta bort hårdost osv)...

Det blir ju bara ca 1100 kcal...
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**