**Den stora feta LCHF-tråden**
rednose skrev 2011-08-02 21:00:46 följande:
Nu är jag riktigt förbannad så jag tänker spy lite galla här. Ursäkta i förskott.Saken är den att jag har en kompis som är riktigt fet. Hon väger ca 155 kilo och är 163 lång så ni fattaqr själva.
Hon vill gå ner i vikt och jag stöttar, peppar och finns där hela tiden.
Sen när jag nu vill tappa några kilon, då blir jag bara ifrågasatt och förlöjligad. Inget pepp alls.
Jag berättar om mina framsteg och får bara ett snett leende tillbaka och så byter man samtalsämne. Inte nåt grattis eller oj va kul för dig eller nåt sånt. Bitch!
Ska man inte själv trivas i sin kropp? Ska man bara för att man råkar ha ett BMI på under 25 hålla käften och gilla läget, när man själv vet vad man skulle trivas bättre med?
Jag blir så satans förbannad på att det alltid ska vara så jävla "synd" om riktigt feta människor. HELVETE!
Sådär.
Min syster är fet och hon kan ibland gnälla att hon borde gå ner men grejen är den att hennes sambo gillar henne som hon är. Jag tycker det är underbart men hon själv vill ju ner. Då kan man inte lyssna på sin sambo anser jag. Ens sambo ska älska en oavsett. Men min syster har detta som ursäkt. Han gillar hennes kroppshydda, sen att det är flåsigt och stånkigt och inga kläder passar. Det är skit samma. Min syster har varit snabb att kommentera mig när jag har gått upp och ibland har jag bara lust att säga åt henne:
"Fan vad fet du är."
Jag vågar inte av respekt för henne men egentligen borde det vara något hon bör höra.
Det enda du kan göra är att fortsätta finnas där och försöka ignorera hennes icke outtalade grattis. Men visst känns det tråkigt att aldrig få något i gengäld?! Man ledsnar på sånt och blir bara sur när man vill väl. Gnäll på du, man måste få ur sig sånt här.