Loreena skrev 2011-07-14 11:52:06 följande:
Du har antalgligen lagt på dig en del vatten också. Om du börjar med LCHF igen så kommer du säkert att tappa 4 kg bara de första veckorna. Sedan så kommer det att fortsätta ticka ner.. om du inte blir gravid då ;) Jag tycker att du ska hitta en nivå för LCHF som passar dig och som du kan ha som livsstil. Ät dig mätt, ät när du är hungrig och se till att få i dig tillräckligt med fett.. och unna dig lite bär, mörk choklad och någon frukt ibland om du är sugen. Hemgjord chokladmousse har varit min räddning till fredagsmyset! :)
En dag för mig kan se ut typ såhär:
Frukost: 3 stekta ägg
Förmiddagsfika: 1 dl vispgrädde och lite frysta hallon
Lunch: Kött/Kyckling/Fisk, fet sås, lite grönsaker
Middag: Fiskgratäng eller köttfärssås med ost eller nåt...
Kvällsfika: Rester efter middagen eller kanske någon bit Brieost eller ägg.
Jag vet att många LCHFare äter 3 ggr om dagen, men jag är hungrig ofta!! (Jag ammar fortfarande)
1,2 kg är vatten man tappar. Mer än så är det faktiskt inte
Om du är hungrig ofta behöver du äta mer fett. Ät när du är hungrig och tills du är mätt. En dag för dig ser faktiskt lite tunn ut på fettfronten. Jag ammar inte längre men jag var inte direkt hungrig när jag ammade. Jag hade kokosfett i kaffet och det hjälpte en del + att min mage höll sig i form. Idag har jag ätit så här:
Frukost: 2 stekta ägg och 4 skivor bacon, ½ kopp kaffe med en REJÄL klick Cocosa
Lunch: Äggmjölk (lat)
Em-kaffe utan Cocosa eftersom jag fortfarande var lagom mätt efter lunchen.
Middag: Stekt fläskfilé med vitlökssmör och räksallad.
Sen jag startade om 18 juni har jag inte varit hungrig en enda gång och då äter jag typ som ovan.