Ojoj, en mysdag ute med familjen, och det tog hela kvällen att läsa ikapp!
Såg när jag kom hem att det var ju bara 3 sidor. jätteskönt! tänkte att ni hade nog också mysdagar med familjen. men sen insåg jag att jag tagit fel på ett hundratal i inläggen haha, så det var 13 sidor istället
jaja...
Ska se om jag kan svara på allt...
Här kommer mitt ischokladsrecept. jag använder lite kakao och lite choklad, på så vis håller jag nere kolhydraterna ännu mer. jag gjorde detta recept när jag låg på 10 gram per dag!
JUCEAs LCHF-ischoklad, mindre än 0.5 kolhydrat per ischoklad
100 gram kokosfett
3 rutor mörk choklad (tex marabou 86% 19 gram kolhydrater)
2 rågade vanliga msk kakao
Totalt drygt 10 kolhydrater, blir ca 30 stk
Ang bajseriet så har jag IBS och får ofta gå akut på toa. När jag var gravid fick jag istället kronisk förstoppning och har fått äta laxerande 2 ggr i veckan i drygt 2.5 år nu... men med hjälp av lchf, så har mina andra mediciner äntligen börjat verka som det står på dom att dom ska, så nu får jag gå nästan varje dag, ibland varannan, och jag har inte problem när jag går, utan jag sätter mig, och sen gör jag det jag ska och sen är det klart. Vilken skillnad mot för nåt år sen när jag kunde få sitta halva natten på toa ibland.... Fy!
Shiratakinudlarna kan jag verkligne rekommendera! Jag har köpt på bodystore, men vad jag har förstått är det samma som finns på lchf-butiken. Dags att beställa nya snart. ÄLSKAR DOM!!!! Och jag har inte känt nåt av blodsockret när jag äter dom, och ingen skillnad på ketostix! Det går ju runt rykten om att det bara är fejk att de är så låga i kolhydrater och kalorier. Men som sagt, jag märker inget av det! Ett tips är att de ska kokas ihop med en gräddig sås, så att de tar smak. Jag skulle inte äta dom bara som dom är på tallriken, men det finns säkert andra som gör