**Den stora feta LCHF-tråden**
De e många frågor och tankar som nybörjare när man inte fått grepp om allt. Och helst skulle man ju vilja se att kilorna rasar direkt ;)
Och nu har jag fixat så att det går att kommentera och därmed ställa frågor i bloggen också... Det var nån inställning som var fel så men bara fick kommentera om man hade google-konto eller nåt. Kommentera gärna om ni läser!
Jag har fortfarande inte gått ner nåt på vågen... Eller jo, jag gjorde ju omstart för snart 2 veckor sen, och då gick jag ju ner vatten i början såklart. Men det försvann ju på 2 dagar och sen dess har jag inte gått ner ett dugg. Men jag ligger i full ketos, och jag tror att bara jag håller ut så kommer det nog såsmåningom!
Jag har ju varit helt off på lchf-mat efter mina gallproblem för en dryg månad sen, men nu har vi lagat kött (kycklingfile) med sparris och bearnaise ett par kvällar, och jag har ätit äggröra till frukost tex. Det känns som att det har vänt! Så nu hoppas jag att jag slipper gallproblemen den här gången. Öser ju inte på med lika mycket fett (överdrev en del förra omgången just pga att jag tidigare legat för lågt) och jag ligger högre på kolhydraterna! Det blir mer varierad mat, och det känns bättre för kroppen! Trivs kanonbra just nu!!
Det jag saknar har varit en pastarätt, men med shiratakinudlarna får jag precis det jag vill ha
Perfekt!!!
Jag har 8 veckor på mig nu, sen har jag slutmöte hos min dietist. Då har jag kämpat med vikten i ett år, och hittills har jag gått ner knappt 20 kg! jag hade velat nå min målvikt på ett år, men sista halvåret har det gått förjäkla trögt! Får jag bara vara frisk och må bra (jag har ju problem med halsbränna och med magen bla, vilket hindrar mig) så ska jag komma igång med löpningen igen! Saknar det!!! Då hoppas jag att jag kan få en extra kick neråt på vågen också!!! Jag begär inte att det ska gå fort, men jag vill iaf se en trend på att det går neråt!
Min man grinar också så fort jag har fiberhusk i nånting, även om det bara är pyttelite! Han tycker det smakar geleigt, inte själva smaken egentligen, utan konsistensen. Jag märker väl av det jag med, men jag är nog inte lika känslig!
idag var det äntligen ett skutt ner på vågen! Inte ikapp min lägstavikt ännu (alltså den jag hade innan jag fick problem med gallan och fick ta en 4 veckors paus från lchf) men det börjar iaf närma sig! Hoppas att det är igång nu! Idag är min metallsmak i munnen tillbaka. Det ska ju vara positivt då det tyder på kraftig ketos, men jag blir lite orolig också eftersom jag vet att jag gick med den smaken i ett par veckor innan jag blev dålig sist. Men det är väl rätt liten risk att det skulle ha med varandra att göra... Eller... Ketosen sätter ju iofs fart på gallan, så jag vet inte...
Hoppas att jag slipper bli dålig nu iaf, äter ju mycket mer kolhydrater och trivs jättebra med den nivån jag har lagt mig på just nu!
Tycker ni att pofiber funkar bra? för så fort jag har försökt baka med det så tycker jag det blir bara jättetunga stabbiga kakor istället för fina bröd. typ som lerkakor i konsistensen... Jag testar gärna att göra pones, men som sagt, blir lite skraj när det står pofiber
jag har testat pannkakor på mandelmjöl, och det gillade jag inte. sen har jag testat nåt sånt mjölfritt recept med, alltså typ ägg och grädde, och det gillade jag inte heller... skittrist :-/ för jag älskar plättar annars och att ta med till jobbet vore det ju perfekt!