• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • lawendel

åå vad kul med så många lyckade rul!! jag vill med men får vänta en vecka till...har mycket att se fram emot nästa vecka då vi åker till usa på dagen efter!! ska handla mycket bebisgrejjer!!

• Jenric
    Capa skrev 2011-03-22 07:33:58 följande:
    3 som ska på RUL idag, Lycka till alla!! Glöm inte full rapport sen och gärna lite bilder med!! Glad

Jaaaag med!! Har köpt mammakläder nu så man kan böja sig utan att något går sönder haha
    Hur mår du o Eric nu förresten?? Kan rekommendera Partille. Jag bor i Björndammen och trivs jättebra, jättefina lägenheter, billig hyra, underbara grannar (mest barnfamiljer som håller koll på varandras ungar) också nära till allum förstås Flört Dom har även 2 plans lägenheter här, dock är dom nog svåra att få.....
     Ring Partillebo och hör. Kanske blir vi grannar i framtiden Glad
    Har oxå skaffat mjukisbyxor som går högt över magen, jättesköna. De ska jag nog kunna yoga i :)

Eric mår ok, fortfarande lite blålila och svullen i ansiktet, men det blir bättre för varje dag. Han funderar nog en del på hur det här kunde hända, han har ju inte gjort något för att provocera någon, och hur polisen behandlade honom (och mig) så illa också. Tyvärr är det nog så, de tog oss inte på allvar. Min pappa har idag ringt polischefen på Hisingen och ställt en del frågor, dehar lovat att utreda och återkomma på fredag. När en medelålders man ringer kanske de lyssnar bättre...? Får vi på fredag veta att allt har "gått rätt till", så vet man iaf att polisen inte är att lita på framöver... Har dock mycket svårt att tänka mig att det är helt enligt reglerna att göra köra iväg en person som blivit misshandlad av ett stort gäng, till en parkeringsplats ca 5 km hemifrån och säga att han ska gå hem, kl. 22 på kvällen och det är kallt och snöar ute. När han egentligen behövde åka till akuten. Och när de som precis misshandlat honom står kvar utanför hans hem och väntar... Det var till och med en man som slog till Eric i ansiktet mitt framför ögonen på polisen, men de gjorde inget åt detta heller. Tydligen ska man vara "rädd" för den här "släkten"... Hela situationen är helt absurd. Eric har aldrig varit inblandad i något bråk någonsin, han är 1.95 (basketspelare och vältränad) och behöver inte hävda sig för någon. Om någon "muckar" med honom brukar han bara säga att han inte vill bråka och gå därifrån. Till och med när detta gänget misshandlade honom slog han inte någon tillbaka. Han ställde sig upp och frågade vad sjutton de höll på med, varför de gav sig på honom, som inte gjort något?! Men vi väntar och ser nu vad som händer tills polischefen återkommer på fredag. Så länge letar vi nytt boende med ljus och lykta.

Har kollat med Partillebo, och sökt två lägenheter som var lediga på deras webbplats i helgen, men hamnade som nummer "170 i kö". Försökt förklara vår situation, har dock inte fått svar ännu. Hör med andra hyresvärdar så länge. En kollega skulle även höra sig för, då hon ev. hade lite kontakter.

Var även och tittade på en bostadsrätt på Rappedalsvägen, men vi har bestämt oss för att inte köpa i det här läget... vi har en femårsplan att bo här i Göteborg, sedan kanske vi ev. flyttar tillbaka till karibien igen.
  • Blondie82
    Jenric skrev 2011-03-22 13:51:19 följande:
    Har oxå skaffat mjukisbyxor som går högt över magen, jättesköna. De ska jag nog kunna yoga i :)
    Sånna har jag också köpt och jag tänkte ha dem på yogan Glad vi kommer vara matchande och snygga allihopa Skrattande

Sen till Polisen... fattar inte att det får gå till på sånt sätt. Att man inte ens skall kunna känna sig trygg med sitt eget försvar här i landet. Och detta är ju tyvärr inte första gången folk berättar skräckhistorier om hur polisen hanterar situationer heller Rynkar på näsan Jag hoppa verkligen att det tar tag i saken nu och kan presentera på fredag att det faktiskt gjort något!! Och jag håller tummarna för att ni httar ett boende snart {#emotions_dlg.flower}
  • Greta

Avis på er som kan ha mammakläder och dra mudden över magen. Jag har ingen mage att dra någon mudd över. Det är bara massa överflödigt tyg som är i vägen än så länge.

JenJen80: Karibien låter inte fel, hur har ni hamnat där egentligen?

• Jenric

Grattis till lyckade RUL hittills idag! :) lustigt att så många hade bokats på samma dag..! Ska bli spännande att få rapport från de som är kvar :)

Fru R: jag har också moderkakan upp mot navlen (antar att det är samma sak som "framvägg") - tycker det verkar vara vanligt i den här tråden också :) Tyckte nog att jag kände krokodilen röra på sig därinne igår kväll när jag satt i soffan. Först ett litet "flärp" och sen "pet, pet"... stilla.. "pet, pet" :)

• Blondie82
    Jenric skrev 2011-03-22 14:17:33 följande:
    Grattis till lyckade RUL hittills idag! :) lustigt att så många hade bokats på samma dag..! Ska bli spännande att få rapport från de som är kvar :)

Fru R: jag har också moderkakan upp mot navlen (antar att det är samma sak som "framvägg") - tycker det verkar vara vanligt i den här tråden också :) Tyckte nog att jag kände krokodilen röra på sig därinne igår kväll när jag satt i soffan. Först ett litet "flärp" och sen "pet, pet"... stilla.. "pet, pet" :)
    Nog låter det som bebisen allt Glad mysigt. Det är värt väntan. Tycker det är mysigt att få de där buffarna och känna hur den rör sig även om det känns lite läskigt när den snurrar runt Flört
  • Jenric

Tack Blondie82. Jag har aldrig varit i kontakt med polis förut, men senast på tv igår var det någon trailer om en tvåbarnsmamma som hade ringt polisen för att hon hade blivit hotad till livet. Nästa dag var hon mördad. Polisens kommentar var typ: "vi gjorde ett misstag, det händer". Man får ju hoppas att de har huvudet på skaft när man själv råkar ut för något då... Förvånad

Greta: Hur vi hamnade i karibien är en "long story" :) Det började med att min mor och far skulle åka till engelskspråkiga ön Grenada 1983 och jobba för SIDA. Dessvärre blev det revolution och Usa invaderade strax innan de skulle rest, så de kunde aldrig åka. Så när min mamma fyllde 50 år 1998 åkte vi hela familjen dit på semester. Pappa knöt lite kontakter och för att göra long story short så bodde hela min familj där sedan under några år. Jag träffade Eric på en basketmatch i början av 2003 och vi var sedan bästa vänner länge. Jag åkte till Sverige 2004 och pluggade på högskolan i Jkp, men var tillbaka på Grenada flera gånger under tiden och hälsade på. Sedan flyttade jag dit efter mina studier och sedan bestämde vi oss för att gifta oss 2007. Min familj flyttade tillbaka till Sverige 2005 och sedan flyttade även jag och Eric hit sommaren 2008. Eric har läst svenska (engelska är hans modersmål) som han lärde sig rekordsnabbt, sedan studerade han till elektriker samtidigt som han läste Ma A, Eng. A och Sve. A - och håller nu på att ta körkort, för att sedan kunna söka lärlingsplats som elektriker. Om det funkar för oss att bo här så vore det skönt, att ha min familj nära. Men vi har sagt att om det inte gör det, så flyttar vi tillbaka. Karibien är underbart och Grenada är en härlig liten ö med vita stränder och turkost hav och kokosnötter. Sedan är det ju ganska fattigt men människorna där är "rika" på andra sätt  Solig Oj vad långa inlägg det blir idag... hahaha.. vill ju inte ta upp för mkt plats här, men har svårt att fatta mig kort ibland, hehe.

Greta, lycka till på ditt RUL idag, bara drygt en timme kvar Glad

• Greta
    Jenric skrev 2011-03-22 14:45:23 följande:
    Tack Blondie82. Jag har aldrig varit i kontakt med polis förut, men senast på tv igår var det någon trailer om en tvåbarnsmamma som hade ringt polisen för att hon hade blivit hotad till livet. Nästa dag var hon mördad. Polisens kommentar var typ: "vi gjorde ett misstag, det händer". Man får ju hoppas att de har huvudet på skaft när man själv råkar ut för något då... Förvånad

Greta: Hur vi hamnade i karibien är en "long story" :) Det började med att min mor och far skulle åka till engelskspråkiga ön Grenada 1983 och jobba för SIDA. Dessvärre blev det revolution och Usa invaderade strax innan de skulle rest, så de kunde aldrig åka. Så när min mamma fyllde 50 år 1998 åkte vi hela familjen dit på semester. Pappa knöt lite kontakter och för att göra long story short så bodde hela min familj där sedan under några år. Jag träffade Eric på en basketmatch i början av 2003 och vi var sedan bästa vänner länge. Jag åkte till Sverige 2004 och pluggade på högskolan i Jkp, men var tillbaka på Grenada flera gånger under tiden och hälsade på. Sedan flyttade jag dit efter mina studier och sedan bestämde vi oss för att gifta oss 2007. Min familj flyttade tillbaka till Sverige 2005 och sedan flyttade även jag och Eric hit sommaren 2008. Eric har läst svenska (engelska är hans modersmål) som han lärde sig rekordsnabbt, sedan studerade han till elektriker samtidigt som han läste Ma A, Eng. A och Sve. A - och håller nu på att ta körkort, för att sedan kunna söka lärlingsplats som elektriker. Om det funkar för oss att bo här så vore det skönt, att ha min familj nära. Men vi har sagt att om det inte gör det, så flyttar vi tillbaka. Karibien är underbart och Grenada är en härlig liten ö med vita stränder och turkost hav och kokosnötter. Sedan är det ju ganska fattigt men människorna där är "rika" på andra sätt  Solig Oj vad långa inlägg det blir idag... hahaha.. vill ju inte ta upp för mkt plats här, men har svårt att fatta mig kort ibland, hehe.

Greta, lycka till på ditt RUL idag, bara drygt en timme kvar Glad
    Vilken fin historia och framförallt härlig! Vad försörjer ni med er där nere då? Har Eric sin familj kvar i karibien?

Ska åka till Östra nu alldeles strax Glad
  • Fru R

JenJen: skönt att han mår bättre! Fy fasen, ryser bara jag tänker på det! Och att du känner sparkar också! Gött! Det är väldigt skönt att göra tycker jag för då får man ytterligare en bekräftelse på att det faktiskt är något där inne och inte bara att man har ätit för mycket.
    Oh, Caribien, vita långa härliga stränder..... *Avis*

Greta: Lycka till nu och njut!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • VildVittra

Hallojsan

Toppen RUL i dag.
    Allt såg så så fint ut, vi blev dock flyttade tre dagar så nytt BF 18de aug i istället för 15de.
    Mini ville inte lägga sig så nått kön kom fram så vi fick inte veta kön tyvärr.

Väldigt rörlig och aktiv bebis därinne och jag kände små små dumpar när hon tryckte på med scannern var så häftigt att se bebis röra sig samtidigt som det kändes.
    Moderkakan i bakväggen sa hon, har haft i framvägg med mina andra två.

BM var väldigt bra och förklarade ja precis allt man såg, pekade ut hjärta, lungor, magen, ben och armar mm.
    45 min tog det, kändes som länge för jag blev sååååå trött mot slutet. Sov nära två timmar efter vi kommit hem och fått i mig lite lunch.

Dock kvarstår min fundering om köns-ul nu...tror bild (ska scanna det i kväll och lägga in den här om ni vill alltså)
    Jag tror jag bokar ett Köns UL på Mammamia sen i allafall fast vi sa att vi inte skulle det. Jag VILL veta...och rent praktiskt vore det också bra. ÄR det en tjej behöver jag inte handla nått alls direkt då Isabella har lämnat massor med kläder efter sig. Men om det är en kille har vi inget kvar sen vår stora var liten. Jag böt bort hans babykläder mot tjejkläder när jag väntade Bella.

Grattis Devotion och få i ordning på telefonen så vi får veta lite =)))

KRAMAR i vårvädret.

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 15 aug 2011
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011