• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R

inda: ang möbler så är det väldigt svårt för man vet ju inte hur den lill* kommer att vara. Men vi har i alla fall både vagga och en spjälsäng. Det funkade jättebra för lill-tjejen. Fördelarna jag har hört av andra, vet inte alls om det stämmer, är att en vagga är mindra och att barnet då känner det lite mer som i livmodern eftersom det var trångt där. Skitsnack eller inte?!!?

Sjövildabarn: det låter verkligen inte något vidare bra! Förstår att du inte vet hur man ska beskriva det för din bm eller på vc, men  berätta det du skrev här. De förstår ofta bättre än vad vi tror. Svammel till trotts!

Ang fika så passar helg och kväll för mig. Och visst är det dags snart!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • L86

Oj, så mycket ni har skrivit! Kul att det kommit nya också!

Vi har renoverat golven i kök och hall under helgen. Blev så snyggt! Glad!

Har också beställt vagnen nu! Det blev en JOOLZ Day kombi. Är riktigt nöjd. Vi beställde den direkt ifrån Holland (ursprungslandet) och det blev mycket billigare. De hade mycket på den sidan och här kommer det tipset: www.babycare.nl

Fika skulle vara trevligt! För mig passar det bäst i veckorna. Eftermiddag/kväll är absolut bäst men är flexibel Glad Är ju fortfarande sjukskriven, så om det finns nån mer som har tråkigt på dagarna under veckorna så fikar jag gärna då med.

Vi betalade 60kr på östra och fick med oss 3 bilder på en remsa vi också.

Idag ska jag till BM för att lyssna på hjärta och boka föräldragrupp. Fler som ska gå på föräldragrupp??

• Capa
    sjövildabarn skrev 2011-03-21 07:25:22 följande:
    hej alla och alla nya.
    läste om svullen mage och krånglig livmoder det har jag haft i några veckor...nu har det gått så långt att jag spydde som en gris igår och kan inte äta. trodde det var magsjuka men nää det stämmer inte riktigt...får ju behålla vätska liksom men så fort det kommer mat sååå ajjjj säger jag,. säkert magkatarr eller liknade. magsäcken e som en ballong. någon mer??? och var 17 söker man för detta vc???
    jag fick 5 bilder på ul och dom ville ha 50 kr bilden.
    men när jag skulle betala och står vid receptionen men min plånbok reser sig kvinnan  och går. då gick jag oxå.
    Gjorde du dit RUL på östra?? Hoppas receptiontantan går när jag kommer med, då går jag också haha
    Isch för din onda mage Rynkar på näsan Börja med att ringa VC och säg att du är gravid. Kan ju va nåt icke relaterat med bebisen också. Hoppas du mår bättre snart iaf!!
    inda skrev 2011-03-20 19:53:20 följande:

Hoppas att alla haft en bra söndag =)

Själv hade jag en hel dag med möbeltittande till lill*n, vet inte vad jag vill ha och vad som verkligen kommer att behövas. Velar som sagt hela tiden med det mesta och det gäller möbler också, vagga eller inte vagga, vilken spjälsäng etc. Hur har ni agerat/tänkt kring detta? Känns som att man kan köpa på sig en hel del onödiga prylar.

Capa: 60 kr för alla kort sen kan antalet kort variera beroende på hur tydliga bilderna blir. Lycka till!

Kan man boka ytterligare UL via MVC och kostar det i så fall? Hade gärna velat se en gång till lite längre fram =)

Tantkerstin/MIssNina: Vart skall ni flytta/Vart bor ni? Kanske att man kan ta framtida barnvagnspromenader =)

Har ni fått några galna cravings än?

Åh, hoppas man får massa bilder med sig och ett stoooort + om man även går hem med vetskapen om det är en pojke eller flicka hihi. Kom igeeeen bli onsdag nån gång!! Skrattande
    Cravings och cravings, jag kan äta mängder med glass och ostbågar med cola vill jag gärna ha en gång om dagen minst, men det är inte så att jag blir aggressiv om jag inte får det haha Kan man kalla det för craving då tro Obestämd Glad
    Blondie82 skrev 2011-03-21 08:37:19 följande:
    Fika låter toppen, det är verkligen dags för det!! När passar det för de flesta, kväll eller helg??
    Helg passar mig bäst då Leonora oftast är hos sin pappa. Denna helgen kan jag däremot inte men snart är det ju dags för vår gravidyoga och då ses några av oss där Skrattande Jag vet ju redan hur du ser ut iaf haha
    Fru R skrev 2011-03-21 09:00:59 följande:
    inda: ang möbler så är det väldigt svårt för man vet ju inte hur den lill* kommer att vara. Men vi har i alla fall både vagga och en spjälsäng. Det funkade jättebra för lill-tjejen. Fördelarna jag har hört av andra, vet inte alls om det stämmer, är att en vagga är mindra och att barnet då känner det lite mer som i livmodern eftersom det var trångt där. Skitsnack eller inte?!!?

Sjövildabarn: det låter verkligen inte något vidare bra! Förstår att du inte vet hur man ska beskriva det för din bm eller på vc, men  berätta det du skrev här. De förstår ofta bättre än vad vi tror. Svammel till trotts!

Ang fika så passar helg och kväll för mig. Och visst är det dags snart!
    Vaggor är så oerhört söta!! Vill gärna ha en vagga men isåfall en större modell då dom vanligaste oftast är så små och totalt opraktiska tycker jag då man endast kan ha dom max 2 månader sen är det dags för spjälsängen ändå. Arbetsskadad som jag är har jag dessutom hört att det inte är bra att bebisen ligger för trångt dvs i vaggan eller att man bäddar in dom för hårt då det kan öka risken för plötslig spädbarnsdöd då dom kan påminnas om livet i livmodern och sluta andas då dom inte gjorde det i magen. Sen om det ligger något i det vet jag inte.... Vi kör på med spjälsäng direkt då jag ändå lär ligga och sova med bebisen hos mig ett tag haha. Leonora fick sova på min arm några nätter innan jag vågade lägga henne ifrån mig, då bäddade jag ett fort brevid mig i sängen, så himla praktiskt när man ammade, bara till att sträcka fram tutten och fortsätta halvsova ju Glad
  • Fru R

L86:  va kul att ni blev nöjda med renoveringen! Alltid kul när det är klart. Jag börjar se slutet på badrumsrenoveringen också. Ska bli jätteskönt att få städat upp. (läs: mannen får städa upp!)

inda: hmm, cravings tror jag inte att jag har några direkt nej. Lite synd. Däremot har jag märkt att även om jag är sötsugen så är det inte alls till samma utsträckning och jag kan inte alls moffa i mig lika mycket i taget. På gott och ont. Och jag är ett socker moster annars.

Capa: Oj, det sambandet mellan plötslig spädbarnsdöd och en "för trång" vagga har jag inte varit medveten om. Sova i samma säng blir det inte ens tal om! Försökte med det med Alicia för alla sa att det var så bra. Sov knappt en timme per natt. Nej, här ska sovas i egen säng från början. Räknar knappt med att jag kommer att kunna amma den här gången heller så då kan jag sparka upp mannen om nätterna!

Snart är arbetsdagen slut och det är min rygg också... Huga va ont jag har. Dags att knapra ett piller eller två.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-03-21 15:31:08 följande:
    L86:  va kul att ni blev nöjda med renoveringen! Alltid kul när det är klart. Jag börjar se slutet på badrumsrenoveringen också. Ska bli jätteskönt att få städat upp. (läs: mannen får städa upp!)

inda: hmm, cravings tror jag inte att jag har några direkt nej. Lite synd. Däremot har jag märkt att även om jag är sötsugen så är det inte alls till samma utsträckning och jag kan inte alls moffa i mig lika mycket i taget. På gott och ont. Och jag är ett socker moster annars.

Capa: Oj, det sambandet mellan plötslig spädbarnsdöd och en "för trång" vagga har jag inte varit medveten om. Sova i samma säng blir det inte ens tal om! Försökte med det med Alicia för alla sa att det var så bra. Sov knappt en timme per natt. Nej, här ska sovas i egen säng från början. Räknar knappt med att jag kommer att kunna amma den här gången heller så då kan jag sparka upp mannen om nätterna!

Snart är arbetsdagen slut och det är min rygg också... Huga va ont jag har. Dags att knapra ett piller eller två.
    Isch för ryggvärk!! Själv börjar jag få ännu ett migränanfall känns det som och jag som ska iväg på kalas nu. Måste ju kunna äta lite tårta innan det bryter ut!! Tungan ute

Jag vet inte om det stämmer det där med att trånga utrymmen kan öka risken för plötslig spädbarnsdöd, det är bara vad jag har hört. Haha, amningen strulade också till sig för mig rätt snabbt med Leonora, på gott och ont faktiskt. Ska försöka amma nu men skiter det sig får Daniel rycka ut som flaskexpert så mamma kan sova och få lite krafter haha
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-21 15:58:47 följande:
    Isch för ryggvärk!! Själv börjar jag få ännu ett migränanfall känns det som och jag som ska iväg på kalas nu. Måste ju kunna äta lite tårta innan det bryter ut!! Tungan ute

Jag vet inte om det stämmer det där med att trånga utrymmen kan öka risken för plötslig spädbarnsdöd, det är bara vad jag har hört. Haha, amningen strulade också till sig för mig rätt snabbt med Leonora, på gott och ont faktiskt. Ska försöka amma nu men skiter det sig får Daniel rycka ut som flaskexpert så mamma kan sova och få lite krafter haha
    Ha så kul på kalaset! Se nu till att få tårta och be sedan gå hem och lägga dig.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Capa
    Fru R skrev 2011-03-21 16:08:17 följande:
    Ha så kul på kalaset! Se nu till att få tårta och be sedan gå hem och lägga dig.
    Mådde bättre efter tårtan phuuu Nu ska jag snart gå o lägga mig istället, känner att jag inte är riktigt "frisk" i huvudet och vill inte gärna ligga med huvudvärk hela natten. Bäst att sova innan det börjar Glad

Ska vi göra en fikalista med passande dag med dom som kan under?? Jag kan nog i helgen iaf om nån är fikasugen??
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-21 19:16:06 följande:
    Mådde bättre efter tårtan phuuu Nu ska jag snart gå o lägga mig istället, känner att jag inte är riktigt "frisk" i huvudet och vill inte gärna ligga med huvudvärk hela natten. Bäst att sova innan det börjar Glad

Ska vi göra en fikalista med passande dag med dom som kan under?? Jag kan nog i helgen iaf om nån är fikasugen??
    Du ser, tårta löser allt!

Själv funderar jag över om jag ska ta glass med polka strössel eller en skål med kellogs k. Hmm, svårt val.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • VildVittra

I morgonbitti (förmiddag) RUL.....cant wait!!
    Vill veta om allt är bra därinne och kanske få veta vem det kan vara också.

Får se om vårt BF med 15de aug stämmer.

Raporterar sen när vi kommer hem =))))

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 15 aug 2011
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-21 19:16:06 följande:

Skönt att tårtan hjälpte Flört
    En fikalista tror jag är en bra ide! Kommer ju vara svårt att hitta dagar som alla kan på men om vi har lista så vet man lite i förväg och då kan de som kan komma med. En fika i helgen tycker jag låter toppen!!
    VildVittra skrev 2011-03-21 20:35:11 följande:
    I morgonbitti (förmiddag) RUL.....cant wait!!
    Vill veta om allt är bra därinne och kanske få veta vem det kan vara också.

Får se om vårt BF med 15de aug stämmer.

Raporterar sen när vi kommer hem =))))
    Samma här. Klockan 8.00 är det dags Glad tänk att äntligen är det dags. Men lite nervöst är det minsan också. Skall bli skönt att komma iväg och träffa bm och prata lite om min hårda livmoder också. Börjar bli jobbigt att den gör så himla ont och är så hård hela tiden.
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011