• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-23 16:52:14 följande:
    Sådär, nu är jag hemma igen. Ultraljudet gick jättebra, fick en jättego bm som var jättetydlig och rolig. Jag frågade om man fick veta könet och visst fick vi det om vi ville och om hon kunde se. Hon satta apparaten där och lät oss gissa haha. Så jag får väl följa trenden här och lägga in mig på pojklistan,, en liten lillebror helt enkelt Solig
    BF 21 aug hihi
    Grattis till pojken!! Kul med en trevlig bm.

NicholasMamma: Fin-fin bild! Kan förstå att det var svårt att se något kön.

Ego: fick gå hem lite tidigt idag pga ryggen. Den tar verkigen kol på mig. Dags att försöka rota fram min vetekudde och släpa med mig den till jobbet. Köpte med mig sushi till middag och slängde ut mannen och dottern så jag får vila. Det låter roligare än vad det är... Men det var gott med sushi!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-23 16:52:14 följande:
    Sådär, nu är jag hemma igen. Ultraljudet gick jättebra, fick en jättego bm som var jättetydlig och rolig. Jag frågade om man fick veta könet och visst fick vi det om vi ville och om hon kunde se. Hon satta apparaten där och lät oss gissa haha. Så jag får väl följa trenden här och lägga in mig på pojklistan,, en liten lillebror helt enkelt Solig
    BF 21 aug hihi
    Hihi tänk att det är en liten pojk och du som gissade på en tös Glad Härligt att det gick så bra och att du nu kan vara lugn igen! Jag har ju varit så säker på en pojk hela tiden men under ul så tyckte både jag och Jonas att det såg ut som en tjej Flört så vi får se vad det blir här!
    VildVittra skrev 2011-03-23 16:54:13 följande:

Äntligen är mannen hemma och har fixat vår UL bild från i går.

Söt är den vad det än är =)
    Mysig bild !!
  • Capa

Åh ja vilken liten sötis!! Kul att du fick en så bra bild!! Jag fick 3 st bilder men alla var rätt dåliga då lillen vände sig om varje gång bm skulle ta ett kort haha Alltså brås han lite på sin mamma med som vägrar vara med på kort haha
    Greta skrev 2011-03-23 16:58:10 följande:
    Grattis vad roligt! Då har du snart en av varje Glad

Var det väldigt tydligt att det var en pojke? Hade man kunnat missa det? Det är lättare att se att det är en pojke än en flicka sa BM till mig. En flicka kan man gissa sig till för att man inte ser någon alls där. Men det känns ju lite diffust när det handlar om uteslutningsmetoden.   
    Först sa hon att hon var rätt säker men hon kunde ju ha fel sen scrollade hon vidare och såg allt från sidan. Då stannade hon upp och visade och sa att här såg hon klart och tydligt att det är en kille, hon skulle bli väääldigt förvånad om det var en tjej då hennes tränade öga ser klart och tydligt att det är en kille hihi Rätt kul för nu har det i vår familj kommit 8 tjejer på raken, dags för en liten kille Glad
    Fru R skrev 2011-03-23 17:16:38 följande:
    Grattis till pojken!! Kul med en trevlig bm.

NicholasMamma: Fin-fin bild! Kan förstå att det var svårt att se något kön.

Ego: fick gå hem lite tidigt idag pga ryggen. Den tar verkigen kol på mig. Dags att försöka rota fram min vetekudde och släpa med mig den till jobbet. Köpte med mig sushi till middag och slängde ut mannen och dottern så jag får vila. Det låter roligare än vad det är... Men det var gott med sushi!
    Haha, jaa när vi satt i väntrummet tyckte vi att hon såg ut som den suraste av dom alla men jisses vad fel vi hade. Hon var jättego och skrattade och skojade Glad
    Vad trist att du är så dålig i ryggen, helt rätt att du köpte hem sushi då för att njuta lite i det onda. Hoppas vetekudden hjälper din onda rygg nu!!
    Blondie82 skrev 2011-03-23 17:53:14 följande:
    Hihi tänk att det är en liten pojk och du som gissade på en tös Glad Härligt att det gick så bra och att du nu kan vara lugn igen! Jag har ju varit så säker på en pojk hela tiden men under ul så tyckte både jag och Jonas att det såg ut som en tjej Flört så vi får se vad det blir här!

Mysig bild !!
    Hahaha, jaaa jag skrattade när bm sa att det var en pojke. Jag gissar ju alltid fel, tom på mina egna haha. Leonora var jag stensäker på att det var en kille, så fel man kan ha va Skrattande
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-23 19:06:11 följande:
    Blondie82 skrev 2011-03-23 17:53:14 följande:

Mysig bild !!
    Hahaha, jaaa jag skrattade när bm sa att det var en pojke. Jag gissar ju alltid fel, tom på mina egna haha. Leonora var jag stensäker på att det var en kille, så fel man kan ha va Skrattande
    Haha ja men om det någon gång skulle bli en tredje så vet du ju utan att kolla. Du känner efter vad du tror och så vet du att det blir tvärtom Flört
  • Jenric
    Capa: Grattis till pojken :) kul med "en av varje" så att säga!

Tant Kerstin: Ja, Karibien är ju rena paradiset, får bygga ett stort hus med många rum så att alla vänner och bekanta kan hälsa på sen :) Drömma kan man ju alltid, haha!

Greta: På vårt RUL kunde "UL-tanten" se blygdbenet på vår bebis, såg ut som ett litet vitt streck. Hon var absolut säker på att det var en tjej på grund av detta. Plus kanske att det inte syntes någon snopp eller pung, förstås... ;)
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-03-23 19:09:28 följande:
    Haha ja men om det någon gång skulle bli en tredje så vet du ju utan att kolla. Du känner efter vad du tror och så vet du att det blir tvärtom Flört
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • inda

Roligt med så många lyckade RUL och fina bilder =)

Funderar på att boka in ett nytt UL, kanske att man tar reda på könet i samma veva Obestämd

Ryggen har börjat strula och jag känner mig som en 100 årig tant efter att ha arbetat i samma position en stund, Stel som en pinne och måste vagga fram för att det inte skall vara alltför obehaligt =( Upplever som små hugg strax under magen och inåt, gör inte ont men känns smått obehagligt, någon som känner igen detta? Hoppas att det bara är liten som vill vara omständig =)

Angående träffen på söndag så skall jag försöka komma, något förslag på vilket ställe vi kan gå till om vi blir några stycken? 

Greta: Känner igen det där med att inte kunna ta åt sig graviditeten riktigt, det kommer i perioder. Även här hemma sitter vi som två fågelholkar medan omgivningen är överentusiastiska =S Väntar fortfarande på den där AHA- upplevelsen som många beskriver och som jag bara varit och "nosat" på som det känns som.
    men men tids nog kommer det väl =)

• inda

Ni som bor i Angered, går ni på MVC här? Hur har ni tänkt isf ang. profylaxkurser och liknande? MIn barnmorska sa att de inte har någon sammanhängande föräldragrupp utan alla "kurser" är självständiga och därför kan deltagare variera...

Hur ska ni andra göra?

• sjövildabarn
    fan fan fan jag känner mig så lurad :(
    fick kramp i magen och spydde som ett djur fick åka in på akuten.
    fick medicin som dom sa var okej när man var gravid, sen såg jag på behandlingen jag skulle ta hemma en annan medicin så var den kanske inte okej...
    har jag skadat mitt foster tror ni.
    mår så dåligt över detta ångesten bara pumpar :(
    hur många får pojkar resp tjejer??
    kul
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011