• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • Fru R
    L86 skrev 2011-03-22 18:48:48 följande:
    En lite jobbig fråga... mina bröst har redan börjat läcka! Fler som varit med om det så här tidigt. Är i vecka 21 nu... Vad kan man göra åt det? Är det redan dags att löpa amningsbh och ilägg? Ni som redan har små knoddar hemma kan ni tipsa en förstföderska Glad
    Det har jag läst det någonstans, ja. Säkert någon gravid info men det är nog bara att köpa inlägg och köra på som vanligt. De finns på apotek och i baby affärer också tror jag.

Devotion: vilken sötnos! Förstår dig ang att inte riktigt bry sig om kön när man är där, vi tyckte samma sak med Alicia. Frågan är hur det blir denna gången...

Greta: Härligt med en liten flicka! Grattis! Skönt att bm inte tyckte att det var något att ora sig över att du inte hade blivit något rundare. Härligt att du fick bekräftat att det var buffar och sparkar du kännt också!
    Ohhhhh vad jag vill att de närmaste veckorna ska gå fort nu!!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Blondie82

Härligt med långa rapporter från idag :) vad kul nu är vi många som har BF den 17 aug!!

Vill också önska Capa lycka till i morgon, var det någon mer??

• Jenric

Capa: ja, först var jag väldigt rädd, upprörd och ledsen... Nu är jag mest förbannad. Försöker samtidig coola ner mig så att jag inte stressar lilltjejen inne i magen... att tänka på långa vita stränder är inte fel :) grenada är verkligen en liten paradisö, men tufft att bo och leva där rent ekonomiskt. Både jag och Eric jobbade heltid men med de lönerna går det knappt runt. Ev. skulle man klara sig bättre om man startade nån egen business. Drömmen är ju att vi ska kunna bygga vårt hus där i framtiden... :) Har oxå funderat på byte av lgh nu, ska kolla upp imorn. Lycka till på ditt RUL imorgon :) Och Greta, stort grattis - minst två tjejer i tråden nu :) Ps. Mitt illamående verkar ha kommit tillbaka, nu har jag spytt på morgonen två dgr i rad... pust, trodde den tiden var förbi...? Ds.

• Jenric

Devotion: grattis till lyckat RUL! Så fina bilder oxå, men mitt (otränade) öga kan inte se nåt kön. Kan ju oxå vara spännande med en surprise :)

• Capa
    L86 skrev 2011-03-22 19:01:02 följande:
    Frågade min bm om det var konstigt och det var tydligen heeelt normalt. Svaret man ofta får Tungan ute Jaha, man kan alltså ha dom i sin vanliga bh!? Får de plats då eller måste man öka en storlek? Är det på apoteket man köper dom eller?
    Du kan köpa dom på apoteket men det finns i vanliga affärer också. Brukar finnas där blöjorna finns. Dom är inte så stora så dom får plats i en vanlig bh. Täcker mer bröstvårtan också lite större liksom, kanske runt 10 * 10 cm. Men tänk på att inte rycka av dom när du ska byta för läcker du fastnar dom liksom och aaaaaj vad ont att rycka haha.
  • Capa
    Greta skrev 2011-03-22 20:38:07 följande:
    Här kommer rapportering även från mig!

Precis som för alla andra gick allt jättebra och bebisen såg helt frisk ut. Jag fick BF en dag tidigare än innan, så nu är det 17 augusti som gäller även för mig. Sen kan jag också meddela att det med största sannolikhet är en liten tjej Skrattande

Jag har varit lite orolig innan eftersom jag har tyckt att jag är för liten. BM tyckte inte det utan det var helt normalt med tanke på att jag är ganska smal sedan innan. Nu känns allt mycket bättre och det bästa är att man för en tid slipper oroa sig.

Moderkakan låg i bakvägg så hon sa att jag skulle känna fosterrörelser och sparkar tidigt. De "puffar" och "pet" jag har känt har alltså varit bebisen, det vet man nu.

Dock känns det hela fortfarande helt knäpp, jag kan inte riktigt ta till mig att jag faktiskt ÄR gravid. Även fast jag vet att det är en liten hon där inne Glad Sambon tycker det är lika konstigt han och vi är nog som två fågelholkar båda två.
    Åh va kul med ännu en liten tjej i tråden, Grattis!! Det tar ett tag att smälta in att man har en liten i magen. Det kommer nog krypande mer och mer när magen börjar växa och man känner den lilla därinne mer Glad
    Skönt att allt var bra iaf!!
  • Capa
    Devotion skrev 2011-03-22 19:54:55 följande:
    Hej tjejer!

Vad härligt att det har gått bra för alla som hade RUL idag! :)

Jag vet inte vad som hände med min telefon förut! Jag startade om den flera gånger men varje gång jag skrev något i forumet så klipptes den mesta texten bort. Så typiskt att det blev så idag när jag verkligen ville rapportera!

Nu är jag hemma framför datorn så nu ska det nog fungera bättre!

Jag har varit sååå glad idag! :) Allting såg bra ut i morse och bebisen var så söt! Hjärta

Nytt BF datum blev 17 augusti (istället för 19 el 20 som de sagt tidigare).

Vi frågade aldrig om kön. Jag trodde att jag skulle bli ännu mer nyfiken när vi väl var där men det var snarare tvärtom. Vi var så glada att allt såg bra ut så det kändes helt oviktigt. Ni får väl hjälpa till att analysera bilderna!

Även jag har moderkakan i framvägg, men jag har faktiskt börjat känna mer och mer rörelser nu. BM trodde dock att det skulle dröja ganska länge innan vi kunde känna något utanpå magen.

Kram kram

Njae, svårt att se kön där. Måste nog se det framifrån för att vara säker haha Det får väl bli en surprise för er Flört Huvudsaken är väl att den mådde bra Glad
  • Capa

Ååååh vad jag längtar tills kl slår 15:00. Äääääntligen är det dags för mitt efterlängtade RUL, lite skrämmande samtidigt. Men jag lämnar en rapport sen, håll tummarna nu att vi får reda på könet hihi Drömmer

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011