• Capa

Göteborgare med BF augusti 2011

Sådär, då samlas vi här istället tjejer gamla som nya Solig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-20 17:31
    Länk till gamla tråden;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m55687373.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-14 13:51
    ~~♥~~BF-lista~~♥~~

29 juli: Inda, 24 år första barnet (visa rumpan istället =) )
    29 juli: Emelielj, 22 år, första barnet (pojke)
    6 aug: Liisaan, 23 år, andra barnet (pojke)
    7 aug: L86, 24 år, första barnet (en "misstänkt" pojke enligt RUL)
    7 aug: Myrangbg, 32 år, första barnet (pojke), stoltcissi,26år,andra barnet(pojke)
    13 aug: Sippann79, 32 år, första barnet, (vill inte veta könet)
    13 aug: JenJen80, 30 år, första barnet (flicka)
    17 aug: Blondie82, 28 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: Devotion, 32 år, första barnet (vill inte veta könet)
    17 aug: sjövildabarn, 30 år, tredjebarnet (har inte bestämt om jag vill veta könet.)
    17 aug: Greta, 28 år, första barnet (det är troligen en tjej)
    18 aug: Nicholasmamma, 41 år, tredje barnet (ville inte visa kön på RUL)
    21 aug: juliaa, 23 år, första barnet (ville inte veta könet)
    21 aug: TantKerstin, 27 år, andra barnet (hen)
    21 aug: Capa, 27 år, andra barnet (pojke)
    25 aug:Lillahumla84,27år, första barnet ( för vild på rul)
    31 aug: FruR, 30 år, andra barnet (ville inte veta könet
    31 aug: Jelli, 30 år, andra barnet (fick ej veta könet)
    2:e sep lawendel, 26 år, första barnet, (vill inte veta könet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-16 14:43
    8 aug: Nerdgirl, 33 år, andra barnet (pojke)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-12 08:15
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)

• Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011
  • L86
    VildVittra skrev 2011-03-23 09:13:53 följande:
    Har bokat KÖNS UL på Mammamia Calanderska nu. 17 maj (vecka 26 för mig) kl 18.00. 450 kr kostar det.
    De vill inte göra KÖNS UL innan vecka 26 för att vara säkra p å att de säger rätt.
    Usch låååång tid att vänta..jag kanske tom avbokar det närmare om jag känner så då men vi får se.

Min man åkte till jobbet utan att scanna UL bilden från i går åt mig , men han slutar 16 så jag lägger in den sen så får ni hjälpa mig gissa =) Den ÄR attans otydlig bara...trist.

=)
    Åh, jag vill också boka! Ringde du och bokade eller? Är det ett köns ul som jag ska fråga efter?
  • VildVittra

Jag ringde och bokade japp och det är bara att säga att du vill boka ett köns UL. Hon jag pratade med var jättetrevlig. Räknade ut när jag kommer vara i vecka 26 åt mig =)))

Jag tog en kvällstid för att min man jobbar dag nu...annars har de tider dag och kväll.=)

Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
  • TantKerstin

Blondie och Devotion: Grattis till de lyckade RUL!  Och vilken fin bild ni fick Blondie, har också för mig att BF är 39+0

Fru R: Fick också känslan av att det är många moderkakakor i framvägg här inne..
    *stämmer in i sång*

JenJen80: Det brukar vara samma effekt när min pappa ringer nånstans
    Usch jag är fortfarande arg på hur ni blev behandlade, det är skrämmande, riktigt skrämmande! Och även om de gjorde som de skulle eller inte så hoppas jag att ni får en ursäkt av dem
    Och ni kan ju testa Björnsbytare tror jag det är, där kan ni ju byta lägenhet med någon annan

Karibien låter ju helt underbart! Kan ni inte skaffa ett stort hus isf så kan vi komma och hälsa på er några veckor sen?

Nicholasmamma: grattis till lyckats RUL hos dig med!

Greta: Vad roligt och vad skönt att du fick reda på att du inte var för liten. Och en liten flicka till Är ställningen 4-2 till pojkarna nu då?

Capa: Äntligen dagen U! (ultraljud) Och som Greta skrev, gå dit och du behöver inte anmäla dig, du blir uppropad. Och du vet att det är full rapportering som gäller sen

• L86
    VildVittra skrev 2011-03-23 09:31:46 följande:
    Jag ringde och bokade japp och det är bara att säga att du vill boka ett köns UL. Hon jag pratade med var jättetrevlig. Räknade ut när jag kommer vara i vecka 26 åt mig =)))

Jag tog en kvällstid för att min man jobbar dag nu...annars har de tider dag och kväll.=)
    Tack snälla! Ska nog också boka!
  • Capa

Tack för alla lyckönskningar!! Phuu, tur man har er tjejer som vägleder mig rätt inför UL Glad Tycker tiden kan gå lite fortare nu bara!! Har sån jädra hjärtklappning nu.... kanske för jag är längtansfull o lite nervös med hihi

VildVittra skrev 2011-03-23 09:13:53 följande:
    Har bokat KÖNS UL på Mammamia Calanderska nu. 17 maj (vecka 26 för mig) kl 18.00. 450 kr kostar det.
    De vill inte göra KÖNS UL innan vecka 26 för att vara säkra p å att de säger rätt.
    Usch låååång tid att vänta..jag kanske tom avbokar det närmare om jag känner så då men vi får se.

Min man åkte till jobbet utan att scanna UL bilden från i går åt mig , men han slutar 16 så jag lägger in den sen så får ni hjälpa mig gissa =) Den ÄR attans otydlig bara...trist.

=)
    Så kul att du bokat för könsul Glad Men varför vänta tills vecka 26?? På Emmakliniken gör dom könsul för samma pris efter vecka 18 och där garanterar dom att om dom inte ser eller tvivlar får du komma tillbaka kostnadsfritt, dom har även kvällstider. Dit ringer jag idag om jag inte får veta könet, men hoppas på att kunna få svar idag hihi
  • Blondie82
    Capa skrev 2011-03-23 09:58:16 följande:
    Tack för alla lyckönskningar!! Phuu, tur man har er tjejer som vägleder mig rätt inför UL Glad Tycker tiden kan gå lite fortare nu bara!! Har sån jädra hjärtklappning nu.... kanske för jag är längtansfull o lite nervös med hihi
    Hihi ja det är bra nervös innan!! Men det kmmer gå så bra skall du se Glad

Nu fick Jonas känna första sparken utifrån. Vilket underbart leende min underbar man fick Skrattande Nu är han nog ganska glad att han är sjuk och var hemma idag Flört
  • Capa
    Blondie82 skrev 2011-03-23 10:53:14 följande:
    Hihi ja det är bra nervös innan!! Men det kmmer gå så bra skall du se Glad

Nu fick Jonas känna första sparken utifrån. Vilket underbart leende min underbar man fick Skrattande Nu är han nog ganska glad att han är sjuk och var hemma idag Flört
    Naaw så kul att han kände Glad Då kanske han kan vara glad idag och ingen kinkig "mancold" haha
    Daniel låg och kände på magen när jag låg och sov i förrgår och säger att han kände då, jag var ju inte vid medvetande så vet inte men jag får väl tro på honom haha

Jisses vad det puttas i magen nu!! Men vill att bebisen ska vara vaken på ultraljudet ju!! haha
  • Liisaan

Hej alla! Har inte skrivit på ett tag då vi haft fullt upp här med kalas för dottern som fyllde 2 år i söndags :) Stora tjejen!! Grattis till alla lyckade rul :) Vad roligt med att så många har moderkakan i framvägg, här är en till hehe :)

Ett tips är att scanna eller kopiera ul bilden då den bleknar. Fick tipset inför rul med dottern och gjorde det som tur var då den redan har bleknat på knappt 2 år. Vet inte om dom har annat papper nu men jag har iaf gjort det med denna bebisens bilder också för säkerhetsskull. Så tråkigt när man plockar fram dom om några år och så ser man ingenting.

Vart hos läkaren idag och blev sjukskriven för min foglossning, skall tillbaks om 6 veckor igen för uppföljning och förlängd sjukskrivning. Har ansökt om havandeskapspenning eller ja graviditetspenning som det nu heter som kommer att börja den 27 maj om den beviljas men det borde den göra då jag har samma jobb som med dottern och då fick beviljat utan problem då det är en tung arbetsplats eller vad dom kallar det. Väldigt tråkigt jag som hade hoppats på att få jobba det sista men hellre att få vara hemma och vila och itne ha så ont än att jobba och ha ont samt många sjukdagar. 

• Blondie82

Haha Jonas har sagt att han känt när jag sovit också men jag har inte riktigt vetat om det stämmer :) men med tanke på hans glädje idag så har han nog inte känt det på detta sätt förut :)

• VildVittra
    Capa skrev 2011-03-23 09:58:16 följande:
    Så kul att du bokat för könsul Glad Men varför vänta tills vecka 26?? På Emmakliniken gör dom könsul för samma pris efter vecka 18 och där garanterar dom att om dom inte ser eller tvivlar får du komma tillbaka kostnadsfritt, dom har även kvällstider. Dit ringer jag idag om jag inte får veta könet, men hoppas på att kunna få svar idag hihi
    Men hade ingen aaaaning on Emmakliniken ju.
    Kanske ska byta dit då.

Ska googla dem så jag fattar vart det ligger =)
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10, Mini BF 18 aug 2011
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011