• Skehamn2012

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Alltså varför vill man inte ha barn?

Vad tror ni?

För mig är det så svårt att förstå. Att skaffa barn för mig är lika självklart som att jag andas, äter, dricker, sover. Ett behov som jag aldrig skulle kunna avstå frivilligt.

Jag VET att vissa inte vill ha barn och jag accepterar det men jag behöver inte förstå det. Likaväl som det finns dom som inte förstår varför jag ville ha barn mer än allt annat på hela jorden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?
  • Esther M
    H NA skrev 2011-03-12 12:00:26 följande:
    Ok, tack för ditt svar. I så fall hur förklarar man att  ett antal av de som frivilligt valde bort barn ångrar det senare i livet när det är för sent,  som ex. det här paret som jag känner till? Tror inte du att du kommer och ångra ditt val du med?
    Jag tror inte att jag kommer att ångra mitt val mer än vad de som väljer annorlunda ångrar sitt. 
  • camelias

Alla vill inte ha abrn helt enkelt

• camelias

Lika lite om att man måste förklara sig när man skaffar barn, lika lite måste folk förklara sin situation om varför de väljer bort barn. Ingen annan har med det att göra helt enkelt

• Tecken
    H NA skrev 2011-03-12 10:46:49 följande:
    Det  förstår inte jag heller, men vill man inte ha barn så ska man inte ha det heller. Känner till kvinnor som har skaffat barn men de bör aldrig skaffa barn , för de skiter fullständigt i de. Soriligt att se hur de små lider. Sen så känner jag till ett par som valde bort barn av anledningen att dom inte orkar (de är överviktiga) . Nu sitter dom 48 res. 49 år gamla och ångrar stort att de inte skaffat barn.  Det jag ofta undrar över är hur hanterar man det naturliga insinkter, alltså behövet av att föröka sig väcks i alla kvinnor, det är naturens gång.  Hur "dödar" man den känsla?
    Jag har inget känsla jag måste döda. Det behovet du skriver väcks i alla kvinnor, har gått mig helt förbi.
  • LivL
    Thursday skrev 2011-03-12 10:08:03 följande:
    Tycker du att det vore bättre att skuldbelägga sitt barn och inpränta i dem redan från start att naturliga kroppsfunktioner är äckliga och vidriga och göra dem till hämmade, förstoppade stackare?

P.S. Det finns lika många mammor som det finns mammor. D.S.
    Det har inget med barnen i sig att göra! Men JAG vill inte leva så. Verkligen inget jag är intresserad av.
    Muriel skrev 2011-03-12 10:11:18 följande:
    Oooook...Jag skulle kunna säga att jag äcklas av väldigt många trådar angående föräldraskap härinne på familjeliv, men är det inte trevligare att respektera varandras val?
    Vad, mer specifikt, är det du äcklas av i den här tråden?
    Själva livet med barn. Det är inget för MIG. Såna saker som nämns i den tråden är en av anledningarna till att jag inte vill ha barn.

• Thursday
    LivL skrev 2011-03-12 21:03:40 följande:
    Det har inget med barnen i sig att göra! Men JAG vill inte leva så. Verkligen inget jag är intresserad av.
    Muriel skrev 2011-03-12 10:11:18 följande:
    Oooook...Jag skulle kunna säga att jag äcklas av väldigt många trådar angående föräldraskap härinne på familjeliv, men är det inte trevligare att respektera varandras val?
    Vad, mer specifikt, är det du äcklas av i den här tråden?
    Själva livet med barn. Det är inget för MIG. Såna saker som nämns i den tråden är en av anledningarna till att jag inte vill ha barn.
    Fast nu börjar du, enligt min mening, närma dig gränsen för en mogen argumentation. Vi snackar om en "humor"tråd på FL där en ganska begränsad skara människor försöker göra sig roliga genom att överdriva sina vardagssituationer. Det vimlar av föräldrar därute som både kammar sig och tar på sig en ren tröja innan de lämnar hemmet, aldrig skulle yttra något som "tröjis" och klämmer aningen mer svårsmälta saker än Max Potta på pendeltåget.
  • Anton Chigurh
    Tre barn tre barnbarn skrev 2011-03-12 10:29:57 följande:
    Tur för dig då att andra skaffar "små djävlar" som kan ta hand om dig när du blir gammal!!
    Jag kan ju alltid hoppas på att Latexproducenterna glömmer armeringen i såspåsarna, jag menar, håller inte skiten blir det ju fler ungar, som isf kan ta hand om Anton på gamle dar. Annars får jag väl koka gröten själv....populärt nu för tiden, i Freidrich "Fucking" Reichfuchers kungadöme.

Freidrich är ett jävla rövhål. Nu fick jag det sagt också.
    Kill them all and let God sort them out. Arnaud Amalric.
  • LivL
    Thursday skrev 2011-03-12 21:20:51 följande:
    Fast nu börjar du, enligt min mening, närma dig gränsen för en mogen argumentation. Vi snackar om en "humor"tråd på FL där en ganska begränsad skara människor försöker göra sig roliga genom att överdriva sina vardagssituationer. Det vimlar av föräldrar därute som både kammar sig och tar på sig en ren tröja innan de lämnar hemmet, aldrig skulle yttra något som "tröjis" och klämmer aningen mer svårsmälta saker än Max Potta på pendeltåget.
    Ja, jag VET att det är en humortråd!
    Jag vet också att vissa saker stämmer helt överens med verkligheten. 
  • Thursday
    LivL skrev 2011-03-13 08:12:00 följande:
    Ja, jag VET att det är en humortråd!
    Jag vet också att vissa saker stämmer helt överens med verkligheten. 
    Fast din poäng borde då snarare vara att "Jag inser att JAG riskerar att falla ner till träskets absoluta nollpunkt om JAG skaffar barn och jag vill bespara mig förnedringen." och inte "Gud, vad jag äcklas av ALLA FÖRÄLDRAR." eftersom det helt enkelt inte är sant att föräldrar i allmänhet beter sig på det sätt du pekar ut som orsaken till att inte skaffa barn.
  • dezibel

Jag är snart 40 och frivilligt barnlös pga att barn inte tillför något i mitt liv.Jag har ingen längtan efter att skaffa barn, har aldrig känt den där "åh så söt bäbis" känslan utan tycker mest dom är rätt obehagliga. Kräver enormt mycket av både tid,känslor och pengar vilket säkert är värt det om man nu gillar barn men i mitt fall har aldrig tanken funnits att bli med barn. Jag tycker barn i allmänhet är rätt ouppfostrade och jobbiga, sönderstressade föräldrar som kör låt gå uppfostran för man inte orkar vara konsekvent och ta konflikterna verkar bli fler och fler.
    Mitt val att leva utan barn är inget jag kommer ångra utan är helt rätt för mig! 

Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?