• Skehamn2012

Varför väljer man frivilligt bort barn?

Alltså varför vill man inte ha barn?

Vad tror ni?

För mig är det så svårt att förstå. Att skaffa barn för mig är lika självklart som att jag andas, äter, dricker, sover. Ett behov som jag aldrig skulle kunna avstå frivilligt.

Jag VET att vissa inte vill ha barn och jag accepterar det men jag behöver inte förstå det. Likaväl som det finns dom som inte förstår varför jag ville ha barn mer än allt annat på hela jorden.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?
  • Esther M
    Thursday skrev 2011-03-23 20:54:20 följande:
    Klart att man får tycka så. Men då måste du väl också anse att de rabiata FL-morsorna har rätt att tycka att världen vore en mycket trevligare plats utan alla självupptagna barnlösa surmuppar som verkar ha en snedvriden syn på vem som är människa och har rätt att ta plats i samhället?
    Ja, småbarnsföräldrar är ju de allra gladaste och trevligaste.  De flesta jag har träffat kan knappt se det faktum att resten av världen inte anser att deras telning är ett underverk som ska prioriteras framför allt annat, av alla. Om ett litet mirakel skriker och härjar borde alla andra vara tacksamma över att få uppleva det.
  • Hjördis

Inte läst hela tråden, men vill bara berätta hur jag tänker och tror.
    jag är lyckligt gift, har det bra ekonomiskt osv MEN nej, barn är ingenting jag måste ha för att berika mitt liv, inget intresse, ingen längtan, ingen önskan

• Hjördis

forts..
    och OM man ej längtar och verkligen önskar ser jag inte varför man skulle skaffa barn.

sen tror jag att det beror på sin umgängeskrets också, jag har bott mycket utomlands och umgåtts med kvinnor där hela barngrejen liksom aldrig varit viktig, och de har fantastiska liv.

• Ginevra
    Thursday skrev 2011-03-23 20:54:20 följande:
    Klart att man får tycka så. Men då måste du väl också anse att de rabiata FL-morsorna har rätt att tycka att världen vore en mycket trevligare plats utan alla självupptagna barnlösa surmuppar som verkar ha en snedvriden syn på vem som är människa och har rätt att ta plats i samhället?

Jag har heller aldrig sagt att barn inte är människor, så du kan sluta hitta på saker. Om jag trots allt skulle skaffa barn skulle jag nog för övrigt bli en bättre förälder än vissa av de mest fanatiska barnälskarna eftersom jag till skillnad från dem inte har en så pluttenuttig syn på barnens mindre trevliga sidor.

• giftgrodan
    H NA skrev 2011-03-12 12:00:26 följande:
    Ok, tack för ditt svar. I så fall hur förklarar man att  ett antal av de som frivilligt valde bort barn ångrar det senare i livet när det är för sent,  som ex. det här paret som jag känner till? Tror inte du att du kommer och ångra ditt val du med?
    Det finns de som ångrar att de skaffade barn också, även om det är VÄLDIGT tabu att säga.
  • Teyla Emmagan

Om folk inte vill ha barn, vad gör det mig? Jag lever inte med dessa människor.

Sen är barn ganska jobbiga, jag försöker undvika de flesta barn så gott det går.

• Pemmel

Ja, varför kan inte alla vilja och tycka samma sak? Det hade ju varit så mycket enklare och man hade inte behövt försöka förstå andra hela tiden...

• Blygdläppen
    Elsa Hast skrev 2011-03-22 18:49:12 följande:
    Jag tror ingenting, jag vet att jag har ett BÄTTRE liv utan barn. Anledningen är att ingenting med barn är intressant. En bebis kan vara bedårande, men knappast sötare än min mops. Vidare är barn ohygieniska (ofta), förutsägbara, häpnadsväckande ointressanta och oförmögna att tillföra något av intellektuellt värde. Jag avskyr de flesta barn i min vardag, även om jag fattar att de har ett existensberättigande. Fick jag välja skulle jag mer än gärna leva resten av mitt liv utan att någonsin träffa en unge igen.
    Dessutom är barn snoriga, luktar illa, allt för högljudda.
  • FannyGioia
    Blygdläppen skrev 2011-03-29 12:29:18 följande:
    Dessutom är barn snoriga, luktar illa, allt för högljudda.
    Det finns många snoriga, illaluktande, högljudda vuxna också. Förstår inte alls detta barnhat som råder. Barn är små människor - individer - inte en homogen grupp.
  • Ginevra
    FannyGioia skrev 2011-03-30 17:17:52 följande:
    Det finns många snoriga, illaluktande, högljudda vuxna också. Förstår inte alls detta barnhat som råder. Barn är små människor - individer - inte en homogen grupp.
    Fast du måste väl ändå medge att det är mycket mer sannolikt att ett barn får ett utbrott och börjar gallskrika i affären än att en vuxen gör det? Att ogilla barnskrik är för övrigt inte nödvändigtvis samma sak som att hata barn, även om jag vet att somliga gärna vill tro det.
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?