• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • zazla

Jag kan ta en liten fika i veckan. Om jag inte får bebis vill säga Mitt problem är väl att ta mig någonstans eftersom jag inte kör moppe längre. Men andreas är ledig tisdag, onsdag torsdag och då kan han köra mig hoppas jag.

Minerva: Jag heter förresten Zalli och är nygift 82:a. Är gravid med mitt första barn och hade BF den 2/12. Bor på Vallås i samma hus som två andra i den här tråden Och uppenbarligen har jag usel tidsuppfattning

Tack Jewel. Jo det är lite småsegt men jag ska försöka att inte gnälla FÖR mycket än de finns ju de som går över tre veckor liksom...

• Maddissen85

zazla: Jag är verkligen superfikasugen

Men jag hoppas lite på att du inte kan...

MinervaSkugga: Jag är 20 flyttade ner till halmstad 1 juni iår å har en liten Leo på två månader... Bor i linehed med min sambo som kommer här nerifrån.. Själv e jag från gbg..

• zazla

Maddissen85: Haha, ja jag hoppas också att jag inte kan Men OM jag kan så är det ju ett litet trevligt uppbrott från den trista vardagen...

• Maddissen85

zazla: ja, verkligen.. Man kan behöva det ibland, inte kul att bara vara hemma å vänta..

• Teskedsmamman

Jag har lagt in 3 nya bilder i galleriet, en bild på Ians söta underläpp, En på hans skrattgropar och en på Totte när han blir 22 månader idag, dock ser man på ringarna under ögonen att han inte mår bra...

• Cassiopeja

Zazla: Då måste det nästan vara nån annan som borrat än den som brukar borra på helgerna, för jag har då inte hört nåt denna helgen!! Däremot har vi spikat lite i väggarna under veckan som gick (dock normala tider) och äntligen fått upp lite tavlor på väggarna!

Apropå att det är många som fyller år idag, så skulle min farmor ha blivit 99 år idag om hon hade levat!

Minerva: Välkommen! Här kommer du att trivas! Jag är en av dem som bor i samma hus som Zazla, och har bott här i drygt två månader (i huset alltså, i stan har jag bott 3,5 år). Har ca 5,5 vecka kvar på graviditeten (till beräknat utsläpp alltså) och börjar tycka att det är väl tung kropp att släpa omkring på nu. Är gift och har två "kattbarn" sedan tidigare. Räknar ner dagarna tills jag slutar jobba (9 kvar nu) och kan vara hemma och slappa på heltid!

Förresten, ni som har lite koll, en liten opinionsundersökning: Tycker ni det är bättre att ha babyskyddet i fram- eller baksätet på bilen? Säkerhetsmässigt och så... Vi har så pass gammal bil att det inte finns nån air bag i framsätet, så för den sakens skull kvittar det, men jag har dålig koll på vad som är säkrast annars. Kan kanske kännas tryggast att ha barnet nära om man kör själv med den, men risken är kanske att man tittar mer på barnet än på vägen, eller? Lite åsikter tack! Vi ska åka och kolla på babyskydd imorgon när jag slutat jobbet nämligen.

• zazla

Cassiopeja: Njä nått spikande har vi inte hört Men det där borrandet verkar ha blivit en vana för någon på lördag och söndagkvällar vid 21-tiden. Om det fortsätter efter att vår bebis har kommit så kommer jag förmodligen att mörda någon Ja den fjärde verkar vara en riktig "fylla år dag". Men den dagen slapp uppenbarligen min bebis att födas på eftersom klockan nu är över 12 och jag är på bf+3

Man kanske skulle försöka sova lite...

• maviperi

Väldans så aktiva alla varit... Det var många sidor att läsa.

minerva: Hej och välkommen. Jag är en relativt ny 2-barnsmamma. Första pojken är 7 och nr 2 är nu 5 dagar och några timmar.

blixten: jag har också "jul på liseberg" till helgen - söndag mer exakt. kanske springer på varann

igår var jag å akuten med aston. han är lite bökig när han ligger ner. får upp en massa mat, sätter i halsen och får ingen luft. hade inte tänkt så mycket på det om det var i samband med matning men nu hände det en massa gånger 4 tmmar efter mat. fick träffa en pucko-läkare som inte knde hitta något fel så jag frågade om vi kunde sova gott inatt då utan att hoppa upp ur sängen varje gång det hände. han svarade: "ja. inte för att vara olycksbådande men man kan ju aldrig veta vad som kan hända".
    jag blev hur sur som helst men maskerade det väl och åkte hem. så säger man väl ändå inte.

nä, nu ska jag krypa ner i sängen igen och bota min hals...

• MammaJ

Hejsan.

Zazla; Vet inte vad jag skall säga längre.... Det ä en bewstämd liten dam ni väntar. Hon är bestämt den som säger var skåpet skall stå... hihihi

Minerva; Välkommen!! Jag är den andra som bor i samma hus som Zazla. Jag bor vägg i vägg med Cassiopeja, och ett trapphus ifrån Zazla. Jag är 31 år gammal och väntar mitt tredje, trots spiral. Men då blir man övertygad att detta barnet verkligen är meningen. Är i vecka 15 nu, så jag har bara 25 kvar, förlossning ligger runt hörnet med andra ord!!
    BF beräknat till Sveriges nationaldag. Varför inte välja en speciell dag liksom... Har två pojkar sedan innan, på 6 och 4 som tycket det är jättespännande med mammas mage, som verkligen börjar synas nu.

Gift sedan oktober förra året, med en man som jag varit tillsammans med i 13 år. Ojojoj, vid tanken!!!! Jobbar som personlig assistent, och hoppas på HP i början på april.

Blixten; När var det fika hos dig. Vet att det var den 13, men vilken tid??

• LoBe

Goddagens!
    Då var det måndag...inte för att det gör någon skilnad för mig. Går ju bara här hemma och drönar ändå...En dag äldre och en dag närmare julafton.

Jag kan troligen fika om det blir någon liten extra fika i denna veckan...

Vem är det som står på tur att föda efter zazla???Är det du Cassiopeja?

Minerva: Välkommen hit!
    Jag är inte gravid och har ingen graviditet på g heller...äter fortfarande de små runda för att INTE bli gravid. Lite knasigt. Varför hänger jag här då??? Ja det kan man fråga sig.
    Jag är relativt ny i stan (har bott här i 2 år). Känner inte mycket folk, halkade in här av en slump och tänkte att man kanske ska passa på att lära känna lite trevliga människor. Och detta gäng ÄR trevliga och roliga!
    Förövrigt är jag en 29 åring med en aning 30 års nojja....uppvuxen på Österlen, men som sagt emigrerade jag till Halland för 2 år sedan.

Nu ska jag strax ut och vadnra i detta härliga decemberväder - NOT
    /LoBe

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)