• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • zazla

LoBe: Ja min brors pappa (som jag också kallar papp) OCH min systers pappa fyller år idag (ja ni kan läsa om mina familjeförhållanden i min presentation om ni tycker att det verkar konstigt). Så idag är egentligen upptagen Men vill hon komma ändå så är hon väldigt välkommen

Ja nu har jag lyckats övertala andreas iallafall, han är på coop och köper vindruvor och clementiner Hoppas att de har fått in de där supergoda julclementinerna nu bara!!!

• escb

Maviperi: en sådan gullgosse.. Grattis!

• maviperi

Tack för komplimangerna - måste faktiskt få hålla med. Han är det absolut sötaste jag någonsin sett I alla fall sedan André föddes...

I natt fick jag sova rekordmycket Aston åt kl 23 och sov sen till kl 2,30 och vaknade nästa gång kl 9. Så nu är han mätt och belåten och brösten känns som vattenmeloner. Han praktiskt taget drunknar i mjölk.

Lobe: Det där med namnet är faktiskt lite skoj. Vi hade såna problem med att komma på något men så föreslog Johan Aston och jag tänkte att nä, det kan han inte heta. Några dagar senare satt jag hos mina morföräldrar och min mormor sa att hon kommit på ett namn; Aston. De hade inte pratat med varandra. Efter det funderade jag lite och när han sen kom ut så "smakade" jag på det och han är helt klart en Aston

Olga: Förstår att du börjar tröttna. 1,5 timme!! Får hon i sig något under hela den tiden eller suger hon bara för att det är mysigt?

Zazla: Åk och föd nu! Det är en order!!!

Nu ska jag gå å vila lite... Höres senare.

• Teskedsmamman

Nu har jag äntligen lite tid över!!! Igår var det ju resa till Liseberg som escb och hennes familj var med på. SJälv hade jag fullt upp med mina grabbar då maken mest körde tåget och inte avlastade mig. SÅ Totte hamnad ehalvklädd i vagnen på vägen hem, när vi skulle av tåget... men han fick snart på sig stövlar och vantar

Däremot så låste jag in mina bilnycklar i bilen på stationen så jag fick gå hem, iofs bara 1½-2 km, men efter en heldag så var det lite kämpigt men det gick det med.

Idag vaknade dock Totte med magsjuka igen så vi har tagit det lite lugn, ska snart iväg och göra inbrott i bilen... vi har liksom bara en nyckel till den...

• Olga81

maviperi:
    förra veckan var det säkert att hon inte fått något i sig, men nu har allt kommit till rätta!*stolt*så när hon äntligen släpper bröstet o ser ut helt utslagen o nöjd, brukar det finnas kvar mjölken i ammningsnappen, det even hörs när hon sväljer hela tiden.
    Så det var faktiskt värd att kämpa för, som jag gjorde förra veckan

• Teskedsmamman

maviperi: Sicken liten goding!!!!!!!!!!!

Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006 - sofia_cronwall@hotmail.com
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10 (maghje@msn.com)
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 - Bf 2/12 zalli@hotmail.com
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1 leviv@hotmail.com
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10 (qrssy@yahoo.se)
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9(madeleineelarsson@hotmail.com)
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth 17/5 - Linnéa 1/9 (elisabeth.sandberg@ktk.johnbauer.nu)
    Xandra84 - Xandra
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Aston 30/11 (jennie_os@hotmail.com)
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6( jennybaby74@hotmail.com)
    escb - Sanna 19/10, Karin 30/9, Sofia 22/4, Johanna 7/11
    LoBe - Lotta 13/7, isotopsmurf@hotmail.com
    Sydney-Maria 12/11 - BF 18/5
    IngIng-Ing-Marie(Ing-Ing)-Moa 18/7(inging250@hotmail.com)

Är alla ok med att bli upplagda på msn?!? Ni som har det alltså?!? Jag står mest som "inte vid datorn" fast det gör jag fast jag sitter där så vill man ha tag på mig så svarar jag när jag ser det.

• zazla

Maviperi: Haha typ samma sak råkade vi ut för när min senaste lillasyster skulle få sitt namn. Mamma hade bestämt hennes tre andra barn skulle vara överens om nya lillasysters namn - lättare sagt än gjort. Alla ville olika och alla hatade de andras förslag. Tillslut kom vi överens om att Maja var ett helt ok namn. Jag tyckte dock att det var för vanligt och det tyckte mamma också. Så jag satt hemma och klurade och kom fram till att Meia jag var något liknande men inte lika vanligt. Så jag ringde mamma och skulle föreslå Meia. Jag hann knappt fråga hur det var innan en väldigt exhalterad mamma sa: Kan hon inte heta Meja då?! Fast med i - Meia? Alla syskonen gick med på det och nu heter hon Meia. Lite knäppt det där faktiskt...

Ja jag ska åka och föda. Var sitter den där magiska knappen som man trycker på för att få igång det?

• JewelGirl

Lägger till min msn adress för dom som vill....

Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006 - sofia_cronwall@hotmail.com
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10 (maghje@msn.com)
    JewelGirl - Jenny jenny_joy84@hotmail.com
    Zazla - Zalli 22/8 - Bf 2/12 zalli@hotmail.com
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1 leviv@hotmail.com
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10 (qrssy@yahoo.se)
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9(madeleineelarsson@hotmail.com)
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth 17/5 - Linnéa 1/9 (elisabeth.sandberg@ktk.johnbauer.nu)
    Xandra84 - Xandra
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Aston 30/11 (jennie_os@hotmail.com)
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6( jennybaby74@hotmail.com)
    escb - Sanna 19/10, Karin 30/9, Sofia 22/4, Johanna 7/11
    LoBe - Lotta 13/7, isotopsmurf@hotmail.com
    Sydney-Maria 12/11 - BF 18/5
    IngIng-Ing-Marie(Ing-Ing)-Moa 18/7(inging250@hotmail.com)

• JewelGirl

kan väl tillägga att jag är precis som Teaspoon, ofta "inte vid datorn" på msn men jag brukar finnas där ändå.

• Cassiopeja

Hej hej

Trevlig andra adverb på er!!! (obs!! medvetet felskrivet!! )

Idag har vi varit och ätit julbord med svärisarna och Tobbes bror med familj!! Gratis för oss!! Och det var GOTT!!! Särskilt Ris a la Maltan... De andra mobbade mig lite för de tyckte jag tog en enorm portion. Och det kanske jag gjorde *harkel* men det är ju inget man äter varje dag och det är ju så gott så... iaf var de imponerade av att jag orkade äta upp alltihop efter tre tallrikar annan julmat!!

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)