• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • Blixten

Cassiopeja:
    Glömde din fråga.....
    Jag tror också att det är säkrast i baksätet, alltså ur krocksynpunt. Men ur föräldraperspektivet är det nog lika farligt vilket som: sitter barnet i baksätet så har man inte så bra koll på vad som sker, kan inte stoppa in nappen mm. I framsätet kan man ju göra allt det, men det är som du själv påpekade inte så bra att hålla ögat på barnet och inte på vägen. Men hade jag haft en bil utan airbag så hade jag nog satt barnet därbak ändå och så en spegel. Skriker barnet alldeles för mycket så får man stanna helt enkelt.

• Teskedsmamman

Blixten: Vi har Både Totte och Ian i baksätet i bussen och i Corsan har jag Totte fram (ska flytta bak honom också om han får plats) och Ian har jag alltid bak eftersom den enda platsen han går in på är bakom mig...

Åker nappen ut eller så (nu stocksover han för det mesta) eller han skulle börja skrika så kör jag in på en parkeringsficka och fixar det....

• MammaJ

Tar mig friheten att lägga till er tjejer på msn, om det är ok....

• JewelGirl

MammaJ:okej med mig iaf

• zazla

Hallå när vi ändå pratar barn och bilar. Vi har ju en bilbarnstol ( akta graco autobaby) men nu fick vi helt plötligt ett sånt där nät som man kan spänna fast över hårdliften av andreas syster. Alltså så att de ska kunna ligga ner i liften fastspända i bilen. Jag tycker att det känns fruktansvärt osäkert men tydligen ska det vara bra. Vad har ni hört om dem? För jag menar, funkar dem så kanske det är en bra grej att ha när man ska åka långt när hon är liten? Eller vad tror ni?

Såhär ser den ut om ni inte redan visste:
    www.akta.se/start_plus.asp

• Blixten

Allstå: msn kan bara ha om man har en hotmailadress, eller hur?

Då måste jag ha en sådan då jag har msn, men aldrig aktiverar den.........hmm, får nog kolla på det om det nu är så många som använder msn. Det är kul att snacka ju !!

• Teskedsmamman

Zazla: Det ska ju vara lika säkert som barnstolar, men i min hjärna är stolen säkrare eftersom de inte "flyger" iväg i den... Men jag hade nog använt det vid långa turer så att de kan röra sig, Ian blir tokig i stolen när han är vaken.

• zazla

TeaSpoon: Ja precis, det känns lite knasigt att de ska studsa runt där inne om det händer något liksom. De sitter ju inte fast på något sätt...

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)