• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • Teskedsmamman

Min msn talar om hur många mail jag har... och även när det kommer nya... gå till msn och ladda ner nyare version...

• Anna 74

TeaSpoon:
    Tack för tipset! Ska testa det!

• MinervaSkugga

TeaSpoon: Härligt. Nje. 700202 slår jag då rakt inte, men jag kanske kan få sno åt mig titeln som den yngsta? Eller är jag helt ute och cyklar då? 860710
    För 17 år sedan var jag två *skrattar* men jag tog körkort för typ ett halvår sen och jag har inte låst in nyklarna i bilen än :P

Maddisen: Jag fikar gärna i veckan. Kanske på onsdag? Oh. Linehed. Då bor du inte långt ifrån mig då jue. Jag bor på Gustavsfält...

Sofia Cronwall: Ojoj, sicken lite grabb. Kan tänka mig att han måste ha lärt sig en hel del bus redan då också :P

Zazla: Oh. Spännande. Måste vara jobbigt att gå över tiden så, jag som tycker jag är stor och klumpig och då är jag bara i v. 28. Hoppas du får den lille snart :)

• zazla

Minerva: Hm...jag tror att du är yngst hittills...Tänka tänka. Men jag kan inte komma på någon som är yngre faktiskt
    Nä men nu har jag börjat tänka positivt jag har ju faktiskt HÖGST 14 dagar kvar nu. Det är MYCKET närmare än många andra. Fast jag hoppas ju att det sätter igång av sig själv innan.

LoBe:tack! Det är ett roligt tidsfördriv och ett roligt minne sen Ja breven tyckte jag också var en kul idé. Jag hade tyckt att det vart skitkul att läsa sånt från mina föräldrar iallafall så jag hoppas att hon uppskattar det

• MinervaSkugga

zazla: Tihi. Wiiie. Jag fick en titel... hehe.
    Ja, men jag håller tummarna för att han/hon kommer ut frivilligt inom två veckor!
    Vill du kanske fika på onsdag? Om du inte är uppe på förlossningen såklart... ;)
    Har du inte känt några tecken alls på att det skulle vara dags för den lille?

• betan

Åhh vad jag önskar att jag o sambon gått ut med att vi planerar barn så att jag oxå kunde vara med i er mysiga gemenskap. Ska skynda skynda mig att bli gravid så att jag kan följa med på fika Lussemys låter ju fantastiskt mysigt!

zazla: positivt tänk är ju alltid bra, kanske det är det som behövs för att få fart på den lille Hoppas att du inte behöver vänta många dagar till, men det är helt klart ett bra tankesätt!

• zazla

Inga tecken alls så som det är nu så är jag gärna på för fika på onsdag!

Vem mer är med på fika på onsdag? Maddissen kanske Du sa ju att du var fikasugen

Jag gör ett försök på lista för fika på på onsdag:
    Minerva
    Zazla

• Cassiopeja

Hej hej!

Nu har vi beställt babyskyddet! Fick lägga ihop den med vagnbeställningen, så det blev hur smidigt som helst!! Blev en Akta Graco Autobaby för vår del också, inte mycket att tjafsa om eftersom vi har Volvo och det är ju inte vad som helst som passar i en sån, pga korta bälten fick jag veta...

TeaSpoon: Jaså, baksätet säger du. Och jag som fick höra framsätet av en jobbarkompis som även jobbar som undersköterska på BB, de hade broschyrer om det där sa hon. Och enligt den där NTF-sidan så berodde det visst lite på hur man krockar, men de verkade ha en viss övervikt på framsätet de också... Mest för att instrumentbrädan håller emot bättre vid en krock än vad ett säte gör.

Zazla: Kan meddela att mannen hade hört borrandet igår, undrar just vad jag gjorde eftersom jag inte hörde nåt...

LoBe: Det stämmer att jag står näst på tur efter Zazla, iaf av oss som är aktiva i tråden. Det finns en som heter Dragon som tittar in sporadiskt, som är beräknad till den 8/1 iofs, och så jag den 11/1 då...

Ang. lussefikat, så får jag hoppa det den här gången också (jobbar ju), så nu blev det en plats ledig åt nån annan hos Blixten! Hoppas dock också på en till fika innan jul, för från och med den 16/12 är jag hemma och laddar inför förlossningen och kan därmed fika närsomhelst!

Annars då? Bläh, tråkmåndag med tråkväder och en väldigt trött Cassiopeja på jobbet, sov dåligt i natt. Fast jag jobbar lite annorlunda denna veckan, från och med imorgon och tills jag är klar med nuvarande projektet så börjar jag klockan 13 och jobbar så länge jag orkar... till åtta eller så skulle jag tro. Jag ringer till norska privatpersoner och de är ju lättare att få tag på sena eftermiddagar och kvällar. Jag erbjöd mig själv, vore skönt att få det klart så snart som möjligt (tänker INTE jobba helgen nämligen) och dessutom har jag varit lite halvrosslig i halsen och det är ju som värst på förmiddagarna. Så får jag sovmorgon också!!

• MinervaSkugga

zazla: Ja, det låter tokbra. På för- eller eftermiddagen? för jag har ett bm-besök kl.15.00 så innan det eller efter 15.30 helst :P
    Och var? Waynes?

• zazla

Cassiopeja: Hm...det kanske finns nått som heter tillfällig graviddövhet? Nä jag vet inte. Men det skulle inte förvåna mig, haha.

Minerva: Jo Waynes är bra så bara jag fixar så att jag kan ta mig dit så funkar det! Men vi kanske skulle bli några fler innan vi bestämmer något Annars finns ju risken att du står där själv (om jag nu mot all förmodan skulle få för mig att föda barn alltså ). Tiden har ingen betydelse för mig för jag gör ändå inget

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)