• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • MinervaSkugga

Zazla: Jo, det är sant. :P
    Jag försvinner ett tag, men dyker säkert upp igen senare ikväll så får vi se om någon annan känner sig sugen på att hänga med.
    Ha det bra så länge!

• Sofia Cronwall

det e ok för mig med att ni lägger till mig på er msn...

Åhh jag e så sur och besviken idag.. idag har jag jobbat, och det visade sig att hon jag jobbade för skulle vara sjukskriven hela veckan så där hade jag jobb... och så går jag och får maginfluensa, fy f*n säger jag bara.. Jag e trött som jag är, och jag blir ju inte piggare av detta... åhh.

nån som har tips på vad man kan äta?? O.B.S. jag e väligt kräsen...

• Heffaklumpens mamma

Hej alla

Jag hänger inte med...attans va ni hinner skriva mycket hela tiden, tar ju en bra stund att läsa igenom ju Idag har jag haft en *vägrasova* tjej...som naturligtvis blir supergrining eftersom hon är så trött. Hon har nanat en halvtimme hit och en dit *suck*

Minerva: Välkommen, heter Elisabeth och bor i hus i Oskarström, tillhör väl de i "mellanåldern" -1981!?! som har fått barn här, en liten härlig klump som nu är tre månader, vart tar tiden vägen egentligen??

Zazla: Jag vet hur det känns att vänta och vänta och vänta. Jag fick vänta på pricken 14 dagar innan tösen kom på att hon nog skulle masa sig ut. Hade tid för eventuell igångsättning men slapp ju det som sagt *skönt*
    Vill inte skrämma upp dig men enligt BM Ullas beräkning skulle Linnéa ligga på 3,5 kg...men när hon kom vägde hon ju 4775g. Ulla var själv förvånad så nästa gång ska vi försöka ha ännu bättre koll
    *håller tummarna att du snart ligger och klämmer ut tösen din*

Blixten: Hur ser det ut på fikafronten??? Är det många som "bokat" in sig??

Övriga fikatjejer: Hur ser det ut i veckan på onsdag?? Jag har hamnat i tristessvecka och fikar gärna, finns ju inte mycket annat att göra i det här ruskvädret!!! Hur många är ni och vart ska ni i så fall träffas??

Kram på er alla, ska försöka få lite sömn nu när hon äntligen har somnat, man vet ju inte när hon får för sig att vakna igen

• zazla

Heffaklumpens mamma: Oj hjälp! Men Ulla har ju mätt tre gånger och kommit fram till ungefär samma varje gång. 3,5kg i vecka 33, 3,4kg i vecka 36 och 3,3kg i vecka 38. Men vi får väl se... bara hon kommer ut så får hon väga 5 kilo om det ska vara så Vi ska göra en uppskattning till på torsdag om hon inte har tittat ut än då...

Vi tänkte ta en fika på Onsdag (i övermorgon alltså) om vi blir tillräckligt många. Än så länge är det bara jag och minerva som har skrivit upp oss Och jag hoppas ju på att jag inte kan

• Heffaklumpens mamma

Zazla: Ja jag var säkert ett undantag i mätningarna, hon gjorde aldrig några ultraljudsmätningar utan mätte bara med måttband. Hur har hon gjort på dig?? Jag fick aldrig veta exakta viktmått utan hon sa bara att tösen följde 3,5kgskurvan. Men tydligen ligger nu min livmoder väldigt långt bak mot ryggen till så det gjorde kanske att det blidde lite fel i mätningarna. Men annars så är jag alltid lite annorlunda

Fika på onsdag tror jag ska passa bra, vilken tid tror ni att ni satsar på?? Om du nu inte föder barn, vilket jag väl hoppas på för din skull

Maddisen: Skulle du med eventuellt fika på onsdag??

• Heffaklumpens mamma

Teaspoon: Söta underläppar förresten

• zazla

Heffaklumpens mamma: Jaha, mina tre uppskattningar är gjorda med ultraljud. De får en felmarginal på 10% då säger Ulla. Men som sagt, det har ingen betydelse längre, bar hon kommer uuuut
    Tiden har ingen betydelse för mig så bestäm ni.

• Heffaklumpens mamma

Ska försöka lägga mig nu...ska kolla om jag har bil eller inte på onsdag så kan jag återkomma med tid...måste passa bussar annars
    Natti!

• Maximilius flicka

Jisses, här hänger man knappt med i ert skrivande. Är man borta någon dag, eller för den delen några timmar, så har man en hel del att läsa ikapp.

Blixten: Jag räknar mig som självklar till fikat. Jag har ju redan lovat att baka lussebullar

Zazla: Jättefina scrapbookingsidor! Har själv börjat göra några för Livs räkning.

Angående pratet om bilbarnstol....Vi har vår i baksätet (pga air bag) och jag upplever inte det som något problem. Vi köpte även en sådan där spegel som man kan sätta på nackstödet i baksätet så man kan se varför barnet skriker. På det här sättet måste man ju stanna om det är något. Visst kanske det kan vara lite frustrerande om det bara handlar om en tappad napp, men oftast sover barnen ändå i bilen. Tyvärr har jag sett alldeles för många bilförare som har gjort tokigheter när de har barn i framsätet. Det kan handla om allt från att gulla med barnet till att böja sig ner och ta upp nappen från golvet under bilskyddet. Bilen har då oftast inte gått rakt fram länge utan börjat glida över till fel vägbarna eller dra sig åt diket. Jag är inte motståndare till att ha barnet fram, men tycker att många föräldrar bör rannsaka sitt bilkörande när de har barn i bilen.

Usch, jag gillar verkligen inte det här regn- och ruskvädret. Det känns som om det fortfarande är mitt i natten när man vaknar på morgonen vid sju-/åttatiden sedan går man som i dvala under hela dagen. Dessutom frodas alla basskilussker den här tiden på året. Typiskt nog har jag, precis som Sveriges övriga befolkning, dragit på mig en förkyldning. Jättekul när man måste sätta sig upp i sängen mitt i natten och amma samtidigt som näsan bara rinner. Tyvärr kan jag inte ligga ner och ge Liv mat för hon hinner somna innan hon blir mätt, vilket resulterar i att hon vaknar efter en halvtimma igen och är skitsur över att hon är hungrig. Generna har slagit tillbaka och gett mig en dotter som är lika lat som sin mamma

Till makens stora glädje så har vi tjuvstartat med julskinkeätandet, så till frukost idag blev det två mackor med julskinka på Åhhh, det är ju så gott!!!!

Tyvärr så har det hänt en liten tråkig sak...Mamma Ida får nog sluta med sitt chokladätande Har nu gjort uppehåll i ett par dagar och genast har Livs prickar blivit mycket bättre. Nu har hon bara de normala hormonplitarna på bröstkorgen kvar. Blää, jag som är Fazer och Marabous största sponsor. Får se det positivt, nu kanske man kan börja tappa de där envisa graviditetskilona

• zazla

Maximilius flicka: Tack Det är ju jättekul och dessutom ett bra tidsfördriv Får du några roliga idéer under tiden du pysslar så får du gärna dela med dig

Mmm julskinka lät gott...det är bara sååå jobbigt att peta bort allt fett och slams som jag tycker mindre om... Men det är nästan värt det

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)