Jisses, här hänger man knappt med i ert skrivande. Är man borta någon dag, eller för den delen några timmar, så har man en hel del att läsa ikapp.
Blixten: Jag räknar mig som självklar till fikat. Jag har ju redan lovat att baka lussebullar
Zazla: Jättefina scrapbookingsidor! Har själv börjat göra några för Livs räkning.
Angående pratet om bilbarnstol....Vi har vår i baksätet (pga air bag) och jag upplever inte det som något problem. Vi köpte även en sådan där spegel som man kan sätta på nackstödet i baksätet så man kan se varför barnet skriker. På det här sättet måste man ju stanna om det är något. Visst kanske det kan vara lite frustrerande om det bara handlar om en tappad napp, men oftast sover barnen ändå i bilen. Tyvärr har jag sett alldeles för många bilförare som har gjort tokigheter när de har barn i framsätet. Det kan handla om allt från att gulla med barnet till att böja sig ner och ta upp nappen från golvet under bilskyddet. Bilen har då oftast inte gått rakt fram länge utan börjat glida över till fel vägbarna eller dra sig åt diket. Jag är inte motståndare till att ha barnet fram, men tycker att många föräldrar bör rannsaka sitt bilkörande när de har barn i bilen.
Usch, jag gillar verkligen inte det här regn- och ruskvädret. Det känns som om det fortfarande är mitt i natten när man vaknar på morgonen vid sju-/åttatiden sedan går man som i dvala under hela dagen. Dessutom frodas alla basskilussker den här tiden på året. Typiskt nog har jag, precis som Sveriges övriga befolkning, dragit på mig en förkyldning. Jättekul när man måste sätta sig upp i sängen mitt i natten och amma samtidigt som näsan bara rinner. Tyvärr kan jag inte ligga ner och ge Liv mat för hon hinner somna innan hon blir mätt, vilket resulterar i att hon vaknar efter en halvtimma igen och är skitsur över att hon är hungrig. Generna har slagit tillbaka och gett mig en dotter som är lika lat som sin mamma
Till makens stora glädje så har vi tjuvstartat med julskinkeätandet, så till frukost idag blev det två mackor med julskinka på
Åhhh, det är ju så gott!!!!
Tyvärr så har det hänt en liten tråkig sak...Mamma Ida får nog sluta med sitt chokladätande
Har nu gjort uppehåll i ett par dagar och genast har Livs prickar blivit mycket bättre. Nu har hon bara de normala hormonplitarna på bröstkorgen kvar. Blää, jag som är Fazer och Marabous största sponsor. Får se det positivt, nu kanske man kan börja tappa de där envisa graviditetskilona