• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • MammaJ

Nä, usch. Jag tycker verkligen inte om denna årstiden, ur vädersynpunkt. Att frysa är det värsta jag vet över huvud taget!!! Tycker jag är kall jämt och riskudden värms ideligen i micron, och har blivit min bäste vän!!! Man är så där genomkall, att ingenting tycks få en varm. Förutom ett varmt bad, som man kan ligga i tills man blir svettig, men där kan man ju inte bosätta sig heller.

Sewr fram emot julen nu, så det är helt sjukt. Går hem den 22 på 10 dagars ledigt. Ojojoj, vad skönt det skall bli. Kan förstå hur ni känner som snart går hem för att föda barn. Längtar tills det blir min tur att förlossningsladda, och jag hoppas jag också får HP, vilket jag bör få. Går då hem efter första veckan i april. Tänk att vara hemma hela sommaren!!!! (soldyrkare)

• Jesster

Var i stan kan man köpa mammakläder?

Kollade på H&M Eurostop igår och såg bara i mitt tycke fula kläder. Ska kolla på Lindex i stan, skyltningen verkar okej. Finns det någon mer stans...? Eller är det internetbutiker som gäller?

När började ni köpa nya kläder? Jag är bara i v. 9 men jag kan knappt knäppa jeansen. Sålänge funkar det ju med gummiband men det kan man ju inte hålla på med hur länge som helst. Vill helst vänta med nya kläder tills efter nyår då den "säkra" perioden börjar.

• MammaJ

Jesster; Jag handlade lite på Hennes på Eurostop, och visst finns det lite på Lindex, med allvarlig betoning på LITE!!!! Katastrof tycker jag. Jag kan inte ha mina egna kläder alls, och är i desperat behov av mammakläder. Jag tar också gärna emot förslag på vart man kan hitta mammakläder. Jag började med mammakläder i vecka 8-9, för jag svullnade upp tidigt. Nu har svullnaden lagt sig och jag är inte mycket större nu, än när jag var i vecka 8-9, men det spelar ju ingen roll, eftersom jag inte kommer i min avanliga kläder i alla fall...

Jag har lagt ner allt i stora säckar och ställt i klädkammaren, för att det inte ska ligga och ta plats, eftersom det är plats jag behöver till kläder som jag kan ha... om jag bara kan hitta nån affär, som fattat att det finns ett litet antal blivande mammor i Halmstad...

• zazla

MammaJ: Ja väldigt bestämd Men men, det är ju bara 3 dagar över tiden nu och hon ska tydligen inte vara så jättestor så hon tycker väl att hon inte är riktigt färdigbakad än

Jag har haft min första riktiga kontakt med försäkringskassan (ja jag är lite seg...) och jag undrar bara: När börjar allt det där hemska som alla pratar om? Allt har gått supersmidigt hittills. Jag som var rädd att jag skulle hamna på lägstanivån eftersom jag har jobbat så lite, får faktiskt hela 240 kronor om dagen! Nä det kanske inte är så jättemycket men det är mer än 180 iallafall Och jag kommer ju dessutom att ta ut halvt studielån så jag kommer att hamna på ungefär samma inkomst som jag har nu.
    Hon garanterade dessutom mig att om jag har skickat in lappen innan den 10:e så kommer jag garanterat att ha pengarna den 27:e december. Vågar man verkligen lita på det? Det verkar ju strula så fruktansvärt för alla andra...

• Maddissen85

zazla: mina pengar från fk har kommit då de ska.. Men sambons 6 senaste pappadagar har inte dykt upp än.. Men till mig sa det att de pengarna ska komma retroaktivt inom 30 dagar från det att dagen har varit.. Men det va över en vecka sen han hade sista dagen å han har tagit ut en dag per vecka.. Då borde vi ju fått för iaf tre dagar nu.. hmm, man blir inte smart utav detta kan jag lova...

Men men, vi har så vi överlever.. De pengarna kommer nog såsmåningom...

Ska ni alla hitta på en dag som denna med rusk å regn???

För vår del blir det en lugn pluggdag.. Suck, jag hoppas att det blir lättare att plugga snart, lite jobbigt då man bara sitter framför en dator dagarna i ända...

Kram Madde

• Blixten

Zazla:
    Jag hade inte litat på det. Så sa hon till mig också och då dröjde det en månad till innan jag fick ut pengarna. Dessutom var det nog bara för att jag ringde, annars hade jag fått vänta längre. Så skicka in lappen, ring någon dag senare för att höra de har fått den och påminn dem om vad de lovat dig. Då kan det nog hända saker.

MammaJ:
    Vi har inte bestämt den 13:e, vi har faktiskt inte bestämt nånting förutom att det blir nog där i krokarna. Men vi kan lika gärna säga den 13:e så blir det superäkta Lussefika Det får bli mitt på dagen, så att jag slipper "köra bort" J, vid 13-tiden skulle nog passa mig bra. Då har J åkt till jobbet igen efter lunchen.

Jag får dock reservera mig lite på fikan, beroende på hur många som vill komma. När jag erbjöd mig att hålla lussefikan var vi bara 6-7 st (eller nåt) och nu har så många fler kommit in i tråden och vill träffas. Vi får väl se hur många som kan/vill, hoppas att det är OK för alla.

• Blixten

TeaSpoon:
    Såååååååååå söt underläpp Charmigt med skrattgropar också!
    Och Totte kommer nog att bli en tjejtjusare med den blicken

• zazla

Blixten: Ja jag kunde nästan tänka mig det. Det kändes nästan lite för bra för att vara sant liksom... Speciellt nu i juletider och allt... Jag kan ringa och påminna när jag har skickat in lappen.
    Men jag hoppas att det går lika bra för mig som för Maddissen

Ååååh vad jag hoppas att jag kan komma på lussefika! Bara det inte blir förlossning för tätt inpå. Just nu känns det dock som det kommer att krocka totalt för när jag än får så är det ju bara en vecka kvar till lucia. Och på en vecka vet jag inte om jag vågar mig ut efter att ha fött barn... Och har jag inte fått den 13 så kommer jag förmodligen vara så otrevlig och sur så att jag inte BORDE träffa någon

• zazla

LoBe: Ja jag tror att det är cassiopeja som ska ha efter mig...Det är väl ingen där mellan? Eller var det kanske nån precis sammtidigt som cassiopeja? Äh, mitt minne liksom....

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)