• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • zazla

Maximus: Ja jag vet inte vad jag ska göra... Just nu känns det så avlägset så jag fattar inte att det faktiskt KAN sätta igång när som helst. Men jag får väl prova att twista som min mormor föreslog
    Hörde förresten att du var inne och hälsade på Andreas och avslöjade dig själv Jag är imponerad, de flesta som har sett honom har inte vågat tillkännage sig själv och säga att de känner mig

Imorgon ska vi till Ulla och kolla hur allt står till med mig och bebis. Ska bli skoj Någon som vågar slå vad om huruvida hon är fixerad eller inte, haha... Fet chans känns det som. Hon trivs nog därinne...

Nä nu ska jag slänga mig i sängen och glo på cityakuten som vanligt

• Maximilius flicka

Zazla: Ähh, det är väl inget farligt med att avslöja sig Jag gjorde likadant med TeaSpoons make

Måste säga något positivt också i allt gnället....I helgen började Liv le med hela ansiktet när man pratade med henne. Hon har alltså börjat le utöver det rent reflexmässiga leendet. När man lägger henne på skötbordet och gosar och busar så riktigt kisar hon med ögonen och visar upp det största leendet man kan tänka sig Mammahjärtat blir riktigt varmt.

• Cassiopeja

Alla som skrivit om sammandragningar: Ok, då är det nog inget att oroa sig för då. Vet ju att de ska komma nu nån gång, jag tyckte väl bara att de började komma väl ofta efter att ha varit bara sporadiska innan.

Idag har annars Grodan samlat massor med poäng. H*n får fem poäng varje gång h*n sparkas så hårt att jag tappar andan...

Svärmor gav mig en lektion i att trä symaskin när karlarna bytte däck, orkade dock inte sy något idag. Ska nog dit på lördag och sy klart lakanen. Skönt att få det gjort liksom.

Imorgon väntar annars sista gången på föräldragruppen, och så tänker jag mig ut på en liten shoppingrunda... ska köpa skötunderlägg, spydukar och en yogamatta som en tidig julklapp till mig själv. Såg en annons om billiga sådana på Rusta nämligen, och hur mycket kan kvaliteten skilja på en sådan liksom? Knappast så jag märker nån större skillnad iaf. Och så ska jag se om jag hittar nån festligare mammatopp på H&M som jag kan ha på jobbets julfest. Lite småtråkigt att gå dit i kläder som de sett mig i dag ut och dag in liksom... Kan ju återanvända den till jul också. Annars så försöker vi lägga pengar på hög för att ha en buffert när jag börjar vara hemma. Hela hösten har ju varit alldeles hårresande i räkningsväg med renovering, dyr bilreparation med mera.

• Blixten

Cassiopeja:
    Nu har jag inte spanat in H&´s mammaavdelning här i stan så mycket utan jag köpte mina mammatoppar på Väla, men jag vet att de ska ha några fina (de jag har köpt så klart ) Kostar runt 250:- stycket, men det är ändå billigare än BOOB-tröjorna. Annars är ju modet "mamma-riktigt" nu med massa festliga toppar överallt. Men då är det inte mammatröjor det är frågan om...Du kommer att ha användning för dem ett tag framöver - magen är ju kvar ett tag till efteråt, det kan både jag, Olga och Max´s flicka vittna om........tyvärr.........

• escb

Åh nu kom jag ju inte med på listan... Lägger till mig.

JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth - Linnéa 1/9
    Xandra84 - Xandra
    escb - Sanna 19/10, Karin 30/9, Sofia 22/4, Johanna 7/11

• LoBe

Ok jag lägger in mig på listan, men jag kommer iaf INTE ens få ett + i denna tråden...

JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Xandra84 - Xandra
    LoBe - Lotta 13/7

• zazla

jaha där rök min "graviditet" eftersom klockan är över 12... Jippie, det magiska datumet som man har stirrat sig blind på i typ 8,5 månader är här och jag känner INGENTING

Godnatt allesammans!

• sydney

oj, vad det har skrivits mycket i nya tråden alla redan...svårt att hänga med.

Grattis till maviperi från mig också!

Blixten: jag ser fram emot att vara föräldrarledig också, verkar bli mycket fika! Men jag får vänta sisådär 5,5 månader....suck! Trivs inte alls på jobbet nu, de ser sig redan om efter en ersättare och vill lägga över mina arbetsuppg på andra eftersom jag snart ska gå hem...hallå...jag hade tänkt jobba 5 månader till...

Vet ni om Kappahl har mammkläder? I stan verkar det bara vara Lindex som har, måste införskaffa mig mammabyxor nu och hittade svarta manchesterbyxor där, men de fanns inte i min storlek...så typiskt.

Nu har jag nedräkning till UL nr 2...bara 11 dagar kvar och sedan är det "bara" 4,5 v till vi åker till Malaysia...hurra!

Lägger in mig också på listan:

JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Xandra84 - Xandra
    LoBe - Lotta 13/7
    Sydney-Maria 12/11 - BF 18/5

• Maximilius flicka

Sydney: KappAhl nere på stan har bara mammabyxor och inga toppar, men det var ju byxor du var ute efter

• JewelGirl

Kom ihåg alla godissugna att idag delas det ut Malteserspåsar (kexchokladkulor) på Coop av mig (mellan 12tiden och 18tiden)

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)