• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • JewelGirl

Cassiopeja: 10 gram saffran är dödlig dos såvitt jag har lärt mig. Men det är ju ren saffran, inte i mat o bakverk som tur är

Heffaklumpens mamma: Jupp, ska göra det Sparar energi till nästan vecka

• Cassiopeja

Jewel: jepp, ren saffran. Det var ju därför jag sa åt henne att baka eller laga mat juh!

• Maddissen85

Hur blir det med fika den 13? Får man lov att komma eller? Jag blir verkligen inte ledsen om det redan är för mkt folk.. Men finns det plats så kommer jag gärna!

Nu ska vi gå å lägga oss för idag är jag riktigt trött.. Vet inte vad som är med mig, det är ju vid denna tiden som jag brukar vara pigg, men nej då!

Inget kul Teaspoon, det är aldrig roligt med extrautgifter.. Särskillt inte böter.. Man blir så ledsen då man ju har betalat. SUCK!

Nä, nu blir det sängen för min del så en go film vid sängen istället för att sitta vid datorn...

Kram Madde

• Teskedsmamman

Madde: Njae, inte kul med extra utgifter, dock är jag glad att det är 300 kr saker och inte som i göteborg eller stockholm!!! *ryys*

Dock "gör" det inte så mycket då vi idag har sagt till släkten att vi inte kommer till stockholm till jul. Vi har varken råd, kan eller vill då vi varken har djurvakt, gott om pengar eller någon större lust... Räknade snabbt ut igår att vi skulle behöva lägga ungefär 2600-3000 kr på bara resa och uppehälle... och julklappar till hela släkten känns det som, tydligen så lägger alla "deltagare" på julafton en present på 100-150 kr/skalle och gissa hur mycket det blir när vi är 6 i familjen Men nu ska vi vara hemma på julafton och inte åka en meter i bil!!

• JewelGirl

Teaspoon: helt rätt! skulle heller inte vilja åka när det ligger till på det viset. Vi tycker det är jobbigt att åka upp när helst på året till släkten i Närke/Västmanland för ALLA vill träffa oss samtidigt och det är inte dom som kan samla sig på en fläck inte! Hur är det då inte på julen?! Har provat en gång och jag skippar gärna det. För så mkt pengar som nära på 3000 kr kan man göra mkt roligare för än att få ångest över all stress

• Teskedsmamman

Jewel: Jepp, de pengarna kan gå till julklappar till ungarna!!! Hela min uppväxt är kantad av att kuska runt på julafton så det här är första gången i mitt liv, som jag kommer ihåg, att jag är på ett enda ställe på julafton!! Och nästa år var det tänkt att vi skulle vara hos oss... men om vi nu inte ska åka mer på julafton så får det nog bli att vi är hos brorsan nästa år så att vi inte behöver släpa alla barn dit. Vi ska vara hos oss varannan jul och hos brorsan varannan... det blir lite "varannan" när morfar och mormor vill fira hos alla

• Jesster

Olga81 och resten:

Tack för informationen! Ska kolla igenom länkarna och se om jag hittar någonting. Kollade i HM-katalogen och där var inte mycket, men rätt så basic, okej, kläder, på Eurostop hittade jag bara lite mer knepiga festkläder, inget basic som man brukar ha på sig hemma, men jag kanske inte rotade igenom klädstängerna ordentligt

Får kika igenom Lindex, Kappahl och Polarn o Pyret i stan också. Man vet aldrig...

• zazla

wohooo vaknade av mensvärk, magknip och sammandragningar typ var 10-15 minut (orkar inte räkna). Har tid hos Ulla klockan 9 så vi åker dit och kollar om hon kan se om det är min kropp som jävlas med mig eller inte Men med min otur så kommer det väl försvinna och så kommer jag få vänta 10 dagar till...

• zazla

Oj här var det dött men jag tänkte bara säga att huvudet är FIXERAT! Äntligen. Och det är värkar enligt Ulla De kommer var 5-15:e minut så nu är det väl bara och vänta tills de blir mer regelbundna och gör mer ont kanske (det är ju inte så himla farligt än, typ som mensvärk blandat med diarrémagknipsont fast utan diarré).

Stannar det av nu så går jag och dränker mig i sjön. Håll tummarna!

• KarinoAlex

zazla: Håller tummarna o säger lycka till!!!! *ler*

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)