• JewelGirl

Vi i Halmstad (ver 6)

Ny tråd för oss i Halmstad och i denna ska väl jag oxå få bli gravid

lägger in namnlistan:
    Sofia Cronwall - Sofia 21/3, Filip 20/11, BF 7/5 2006
    Teaspoon 2/2 - Magdalena - Totte 4/2 - Ian 6/10
    Gumlan - Maria - Emil 3/7
    JewelGirl - Jenny
    Zazla - Zalli 22/8 -
    Cassiopeja - Maria 3/2 - BF 11/1
    Maximilius flicka - Ida - Liv 30/10
    Blixten - Diddi - Amanda - 7/9
    Veronicamy - Veronica - BF: ? - Sebastian 13/2
    Trollbarn - Jenny - Elliot 2/9
    Olga81 - Olga3/5 - Sofia 9/10
    Maddissen85 - Madde, Madeleine - Leo 28/9
    Anna74 - Anna - Karl 28/9
    Heffaklumpens mamma - Elisabeth -
    Xandra84 - Xandra
    Jesster - Jessica - BF 11/7
    Maviperi - Jennie 2/5, André 6/9, Bebis 30/11
    Frusand - Camilla 4/9, BF 15/3
    MammaJ - Jenny 18/7, Daniel 17/7, Leo 18/7, BF 6/6

• Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)
  • LoBe

Cassiopeja: Katter är smarta djur! Min katt som bodde hos mina förädlrar, han lärde sig att hoppa upp på ett utsprång på taket precis vid mina föräldrars sovrumsfönster (på ovanvåningen). Så på natten när han ville in satt han där o jamade och slog tassen på fönstret tills pappa öppnade. Samma sak när han ville ut mitt i natten. Då satt han i deras fönster och slog på fönsterlåset tills någon öppnade!

Snacka om att pappa fick sova gott på nätterna när de tog bort planket som katten klättrade på

Japp jag tror också att zazlas lilla tjej kommer innan den 8 december är över...
    möjligen en mycket tidig 9 december bebis, typ 00.00-01.00 nåt...men nä idag blir det!

• LoBe

Cassiopeja - Grattis till 36 veckor! Snart är din bebis också här. Helt teoretiskt kan det faktiskt bli när som helst nu. Jag känner en hel del som fått 3-4 veckor för tidigt!

• Heffaklumpens mamma

Zazla: Heja tjejen...nu ska bebben ut!!! Håller utkik på webbisarna, kanske är här innan dagen är slut *hoppas*
    Var är det Ulla brukar säga...gå, gå och gå så att det öppnar sig ordentligt. Fast egentligen vill man väl bara vila

Ska sitta här med spänd förväntan...det var säkert alla lussebullar igår

• Heffaklumpens mamma

Nähä...nu duger inte babygymmet längre...hör *det är tråkigt* skriken nu. Hon gapar och gastar och sen blir hon tyst en stund och skäller på gymmet och låter som om hon härmar bilar...brumljud lixom. Hon e la go ändå

Jaja, bäst att springa ner för trappen...*jag har tråkigt* skriken börjar övergå i nått annat...

• Cassiopeja

MammaJ: Det går bra, eftersom jag har har sovmorgnar istället, och dem tar jag tillvara på... idag sov jag till halv elva!!

Men nästa vecka är det vanliga tider, och sen ska jag troligen inte jobba nåt mer... säger troligen eftersom jag sagt att jag ska jobba så länge det finns jobb och jag känner att jag orkar. Och ev. skulle det finnas jobb i början av julveckan också. Jag får känna efter och se... ev. kör jag en kompromiss och jobbar halvdagar. Så skönt med en flexibel arbetsgivare!! Det har sina fördelar med att vara timmis på vissa ställen... Men kontentan är väl att jag vill kunna stämpla med gott samvete fram tills bebis kommer sedan... vill ju helst inte stämpla om jag haft möjlighet att jobba, och föräldradagarna vill jag ju heller inte tulla på om jag kan undvika det...

• Maximilius flicka

Zazla: Heja heja nu ska lilltjejen ut!!! Så spännande! När vi åkte till förlossningen så parkerade vi i parkeringshuset och sedan gick jag mycket bestämt till förlossningen.

• zazla

nu har det hållt på utan uppehåll sedan 7 imorse. KAN det vara fejk tror ni? Om det skulle det stanna av nu så skulle jag lägga mig ner och dö.

Och det är ju inte regelbundet heller. Nu har jag suttit och klockat lite med hjälp av den här contraction Log generatorn och de senaste ser ut såhär:
    8 minutes 8 seconds
    7 minutes 58 seconds
    8 minutes 52 seconds
    5 minutes 26 seconds
    11 minutes 45 seconds
    4 minutes 23 seconds
    3 minutes 24 seconds
    4 minutes 23 seconds

...alltså mellan värkarna. Och de håller i sig 60-90 sekunder typ.

• Maximilius flicka

Zazla: Tycker dina värkar ser rätt regelbundna ut. Ibland gör de ett litet större hopp emellan. Bebis tittar nog ut innan dagen är slut eller under natten. Har du tagit panodil och ställt dig i duschen? Stannar det inte av utav något av det så är det nog inte fejk

• zazla

Maximus: okej, jag ska hoppa in i duschen snart, jag ville bara sitta en stund och kolla hur långt det var emellan Ååååh vad jag hoppas att du har rätt!

• Maximilius flicka

Jag åkte in när det var fyra minuter mellan värkarna, sedan gick det jättefort, så stanna inte hemma för länge Olga gjorde ju det - alltså väntade hemma onödigt länge-

Svar på tråden Vi i Halmstad (ver 6)