• Anonym

Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?

Jag behöver både råd och få skriva av mig i samma mening....

Vad ska jag göra?, och vad skulle du/ni göra?

Mamman och barnen befinner sig i sthlm(enligt mamman själv) och jag bor i Norrbotten, och vi ligger i skillsmässa sedan ca 2 månader tillbaka. Mamman har tagit barnen från vårt gemensamma hem och där vi hade gemensam vårdnad(då vi var gifta), och detta mot min vilja och vetskap bör tilläggas och understrykas. Jag är inte dömd för nåt, är inte med i belastningsregistret eller socialregisret. Extraknäcker på dagis(vardagar) och som vaktmästare(varannan helg) och studerar samtidigt på universitetet och är allmänt skötsam. Har inga alkohol eller drogproblem och lider inte av nån psykisk störning.

Till vad som hänt:

Idag så ringde jag 3 ggr(kl 0725, 1630, 1830) till mammans mobil idag för att gratta äldsta dottern på hennes födelsedag. Hon svarade inte, och ringde inte tillbaka. Är detta hennes sätt att straffa mig?, och hur kan man straffa sin dotter att tro att hennes pappa inte bryr sig om henne?. Har även skickat en födelsedagspresent den 25/11(via skatteverket då hon har spärrmarkering) som jag åtminstone hoppas hon givit till äldsta dottern. Skickade ett SMS efter 3:e samtalet som sade:
    " Försökt nå dig 3 ggr för att ringa och gratta XX. Då du inte svarar så väljer jag att skicka ett sms o gratta henne med istället. Grattis på 2 årsdagen /pappa"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:35:44:
    Bör tilläggas även att det är två månader sedan hon stack med barnen, och samtidigt sökte hon skillsmässa.

Svar på frågor om jag gjort nåt: Nej, det har jag inte. Dock så anmälde hon mig för en polisanmälan som lades ner innan den ens kom till förundersökning, detta 4 dagar efter den hade mottagits av polisen. Med denna polisanmälan och SÄGA/skriva/indikera på att man är hotad så kan man gå till skatteverket och få spärrmarkering som tar det säkra före det osäkra, vilket lät klokt OM jag hade varit en idiot eller hot mot henne eller barnen. Dock efter anmälan lagts ner var det redan för sent, då hade både mamman och barnen spärrmarkering och jag utmålas som ett hot från myndigheter, såna som läser vad som hänt på detta inlägg, och övriga som inte känner till person och situation i detalj. Så ni som tror att sånt här inte bara kan ske utan anledning så ska jag säga, det kan det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:37:18:
    Stavfel: Hon anmälde mig inte för en polisanmälan, utan hon gjorde en polisanmälan mot mig......

• Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?
  • Anonym

Anonym: Sedan var det en(1) polisanmälan som jag hade på mig, som inte ens blev nåt. Detta då dem insåg att den saknade substans och kom nu inte säg att jag klarade mig undan eller nåt sånt. Som skrivet innan, ta reda på fakta och dra inte alla över samma kam. Tänk dem som blev dömd på 70-80 talet i Sydafrika för att dem var negrer, var dem lika skyldiga i dina ögon. Det finns faktiskt oskyldiga som döms och blir utmålade innan ens dom fallit och bevis lagts fram. Feminism och Macho attityder hör inte hemma bland föräldrar, gör inte detta till nån köns affär, för det är lika fel vem än som uppträder illa i ett förhållande. Hoppas du inte uppträder så här mot din partner, va ödmjuk, snäll, förtroende, tillitsfull, och hoppas på att du får samma sak tillbaka. Om det inte sker så lär det av det som jag gjort och gå vidare och kanske hitta nån person/partner som ger dig detta tillbaka likaså. Lycka till och sköt om dig.

• Anonym

Allmän info: Du KAN göra en polisanmälan trots att grund saknas, detta då det oftast är ord mot ord handling som kan polisanmälas och som anmäls i dessa fall(i bland annat vårdnadstvister:)). Och som sällan leder till falsk angiveri åtal då det är lika svårt att bevisa att det saknas substans. Sedan får inte polisen neka dig att göra en polisanmälan hur otrovärdig och osannolikhet den än må låta. Detta har jag fått reda på genom lite efterforskning och dektektiv arbete. Något att tänka på för er som har era tvivel.....

• gambia90

Till trådstartaren:

Jag vill bara säga- ge inte upp, för ditt barns skull.
    Ditt barn behöver dig, behöver att du kämpar
    Min pappa gav upp, gör inte det. även om ditt ex kommer att ha dottern hos dig så kommer dottern att känna att hennes pappa kämpade för henne oh älskade henne. Och detta kommer att slå tillbaka på mamman när din dotter blir gammal nog.

• Anonym (=/)

oj oj oj.
    Nä vill knappast ha sympati för de männen som jag pratar om är sjuka, det är dom det är synd om. men som sagt du skrev ju att kvinnor är fan så mycket värre än män då det gäller att vara manipulativ. undrar vem som behöver lugna ner sig o inte dra alla över en kam.Du har ju nyss setat o sagt att kvinnor är så mycket värre än män, man behöver inte gå längr till o läsa vilka är det somt.e.x utför misshandel i hushåll m.m tror männen slår med hästlängder där men som sagt kvinnor är väl alltid värst speciellt de som inte stannar kvar o tar erat skit eller hur!?
    Undrar vem som fiskar sympati egentligen, trodde det krävdes två för att bråka skulle gärna villja höra ditt ex åsikt i det hela. Som sagt tror nog hon har sina skäl att dra o med tanke på hysterisk du låter i båda dina inlägg så kan jag inte klandra henne det minsta.

• Anonym (kvinna)

Nu har jag bara läst TS och inläggen på sista sidan!

Jag tycker nog också att kvinnor kan vara mer manipulativa än män! Absolut! och då e jag själv kvinna (dock inte speciellt manipulativ)

ts
    din sambo verkar ju faktiskt inte klok! tycker jag! Jag tycker du skall göra allt du kan för att se till att du får träffa dina barn! Vad fan har hon för rätt till att ta barnen och bara sticka så där (mycket omoget tycker jag)!

• angellyn

Men asså det som irriterar mig är varför hon gör så här?
    Känner bara att det finns 3 alternativ varför: antingen tycker hon äktenskapet var skit o känner att det e hans fel o vill straffa med barnen,eller så har hon skäl till detta eller så är hon riktigt skadad.

• Anonym

Det finns såå många pappor som ger upp eller skiter i sina barn när föräldrar går isär men det finns oxå dom pappor som är som du som gör allt för att få kontakt med dom,så kämpa vidare för du är lika mycket föräldrer som hon är till era barn,(fast hon nu har burit dom i 9 månader vilket är naturligt för kvinnor att göra)
    Det spelar ingen roll vad hon hade för anledning att sticka så finns inga som helst skäl för henne att dra iväg med barnen så från sin pappa,för det är barnen som mår dåligt av det.

• angellyn

men alltså anonym,
    säger inte att denna killen är våldsam eller gjort något för att förkäna detta. men låter lite som om vad nu än killen gjort så är det inte rätt att mamman drar med barnen, men seriöst om det var en man som var våldsam skulle du tycka lika dant? då tycker jag väl att det finns skäl om något

• Anonym

till Anonym 5854956:
    det var det sjukaste jag hört att barnen tillhör kvinnan mer för att hon burit dom i 9 månader!
    Pappan är precis lika mycke föräldrer till barnen som hon är,mamman verkar ju inte klok i huvudet som bara drar iväg med barnen så för det finns ingen j*vla anledning i världen för henne att göra det,dom mamman sårar mest är ju barnen fast hon har burit dom i 9 månader!
    Men hade pappan gjort så så hade det blivit liv i luckan!
    så j*vla orättvist!

Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?