• Anonym

Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?

Jag behöver både råd och få skriva av mig i samma mening....

Vad ska jag göra?, och vad skulle du/ni göra?

Mamman och barnen befinner sig i sthlm(enligt mamman själv) och jag bor i Norrbotten, och vi ligger i skillsmässa sedan ca 2 månader tillbaka. Mamman har tagit barnen från vårt gemensamma hem och där vi hade gemensam vårdnad(då vi var gifta), och detta mot min vilja och vetskap bör tilläggas och understrykas. Jag är inte dömd för nåt, är inte med i belastningsregistret eller socialregisret. Extraknäcker på dagis(vardagar) och som vaktmästare(varannan helg) och studerar samtidigt på universitetet och är allmänt skötsam. Har inga alkohol eller drogproblem och lider inte av nån psykisk störning.

Till vad som hänt:

Idag så ringde jag 3 ggr(kl 0725, 1630, 1830) till mammans mobil idag för att gratta äldsta dottern på hennes födelsedag. Hon svarade inte, och ringde inte tillbaka. Är detta hennes sätt att straffa mig?, och hur kan man straffa sin dotter att tro att hennes pappa inte bryr sig om henne?. Har även skickat en födelsedagspresent den 25/11(via skatteverket då hon har spärrmarkering) som jag åtminstone hoppas hon givit till äldsta dottern. Skickade ett SMS efter 3:e samtalet som sade:
    " Försökt nå dig 3 ggr för att ringa och gratta XX. Då du inte svarar så väljer jag att skicka ett sms o gratta henne med istället. Grattis på 2 årsdagen /pappa"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:35:44:
    Bör tilläggas även att det är två månader sedan hon stack med barnen, och samtidigt sökte hon skillsmässa.

Svar på frågor om jag gjort nåt: Nej, det har jag inte. Dock så anmälde hon mig för en polisanmälan som lades ner innan den ens kom till förundersökning, detta 4 dagar efter den hade mottagits av polisen. Med denna polisanmälan och SÄGA/skriva/indikera på att man är hotad så kan man gå till skatteverket och få spärrmarkering som tar det säkra före det osäkra, vilket lät klokt OM jag hade varit en idiot eller hot mot henne eller barnen. Dock efter anmälan lagts ner var det redan för sent, då hade både mamman och barnen spärrmarkering och jag utmålas som ett hot från myndigheter, såna som läser vad som hänt på detta inlägg, och övriga som inte känner till person och situation i detalj. Så ni som tror att sånt här inte bara kan ske utan anledning så ska jag säga, det kan det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:37:18:
    Stavfel: Hon anmälde mig inte för en polisanmälan, utan hon gjorde en polisanmälan mot mig......

• Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?
  • angellyn

wow långt brev det sista!
    Man vet väl aldrig vem det är som skriver och vem det är som ljuger o inte ljuger kan bara säga det at det änd an kan göra är att gå till familjerätten.
    Om kvinnan nu påstår något som gör honom till en okapabel fader så rycker socialarbetare in o pratar med barnen för att få en uppfattning om det hela.
    Vet själv hur det går till då min pappa försökte få vårdnad om mej trotts att han var alkis och psykiskt störd.Så hur det nu ligger till så måste du vända dej dit ju längre du väntar ju sämre för barnen.
    Fattar inte varför kvinnan bara dragit så o med barnen, om hon helt enkelt ledsnade på erat äktenskap så är det mellan dig o henne,inte melan dej o barnen.

• Anonym

Måste bara säga att skyddade personuppgifter såsom skyddad adress (som i ts fall) är inte något man bara kan få så där utan anledning. Så bara för att det finns en (nedlagd) polisanmälan samt att frun själv säger att hot förekommer är det inte alls självklart att man ska få skyddad adress. Finns mer att läsa här: www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/infoskydd.4.18e1b10334ebe8bc80001711.html

För övrigt hoppas jag att det reder ut sig för ts så att han kan få träffa sina barn. Barnen har rätt att ha en kontakt med sin pappa oavsett vad han gjort mot mamman. iallafall en övervakad sådan om nu pappan har gjort något.

Och män är lika manipulativa som kvinnor!

• Anonym (=/)

ojojojojoj,
    ja gud jag tog så illa vid mej av ditt brev *skrattar*.
    Märks väldigt tydligt att du har ingen som hellst aning om vad som försegår i samhället, att det fins män som hotar och det då leder till att kvinnan sticker med barnen.Varför skulle hon inte sticka med barnen för han är väl ändå ett hot mot dem med eller hur?
    det är ju synd att du lever i en sådan skyddad värld och tror så gott om alla män som påstår sig blivit snuvade på barnen, det är ju just därför vi kvinnor har lättare för att få ensam vårdnand och skyddad identitet.De lagarna kom ju bara till för att jävlas med männen eller hur?
    Ja att han väntar med att ta kontakt med sina barn är för sådana som mej HAHAHA ja absolut tror jag oxå, kanske är för att han själv inser att han kanske inte kan göra något och om han nu är så mån om barnen varför vänta i 2 månader?

Ja det är ju tur att vem som helst kan få skyddad identitet oavsett anledningar, är ju väldigt troligt.Synd att du tror å gott om allt o alla, du kanske nehöver få lite mer erfarenhet innan du häver ur dej att alla män ( speciellt denna som du känner personligen) är oskyldiga och gör aldrig något fel.Tur att alla inte delar din åsikt för stackars barn i så fall.

• Anonym (.....)

Jag måste bara säga att jag hör och förstår vad Anonym (=/) säger, men kanske är du lite för hård och cyninsk i dina inlägg, och därav tar folk anstöt. Vet inte heller om det är rätt av dig att i en tråd, där TS söker stöd, totalt skriva ner TS och hans agenda. Kanske då bättre för Anonym (=/) att starta en ny tråd?

Men jag säger som någon tidigare skrev, det är inte så lätt att få skyddade uppgifter, om någon tror det. Det ska lite mer till en en "simpel" polisanmälan!

Säger dock inte att det inte är vad som har skett i det här fallet...

Nu, om du TS vill träffa dina barn så är det första att kontakta familjerätten. De kommer att kunna skriva till dina barns mamma, och kontakta henne på det sättet. Du kan, om du verkligen har intentionen att bry dig och träffa dina barn säga och gå med på att ett eventuellt umgänge skulle kunna övervakas....tror att det visar på att du verkligen vill och bryr dig och inte har för avsikt att hota, eller ens involverar dig i mammans liv, och därmed inte heller skada henne. Om du förstår vad jag menar. Du har tiden emot dig, och visar du inte att du verkligen vill i tid, så ifrågasätter man verkligen dina intentioner och eventuella baktankar. Om nu umgänget då kommer till stånd och övervakas kommer det ju innebära att det finns någon med hela tiden, men då får du iaf träffa barnen och det måste ju betyda ngt?!?

tillägg till Anonym (=/) kommentar gällande ensamvårdnad...kvinnor har inte alls lättare att få enskild vårdnad! Tvärtom....det är ju nästintill omöjligt att få enskild vårdnad, speciellt för kvinnor. Fastänn mannen är fäld för misshandel mot t ex mamman...bara ville säga det!

• Sheyla

Jag skulle hellre leva i en skyddad värld än att vara så cynisk och bitter som du anonomy (=/). Det enda du uppnår med dina uttalanden är irritation. Försök föra en mer nyanserad diskussion så kanske både du och vi andra kan få ut något av det. Som det är nu blir man ju bara förbannad när man läser dina inlägg. Inte utan att man undrar vad som hänt dig för att bli sådan.

• Anonym

Annika tvåbarnsmor:
    det va jävligt bra skrivet och jag håller med dig helt o hållet!!

• Anonym (=/)

ja men hellre att människor tar anstöt än att tro att detta inte händer!
    ja jag vet ju inte vad som försigår i alla komuner runt om i sverige men där jag bor är hot o misshandel tillräkligt för ensam vårdnad. Säger bara det att ingen vet ju egentligen vem de suportar.
    ja sheyla jag kanske läser tidningar o inte målar världen rosa som du gör, det finns faktiskt karlar som hotar kvinnor o sen sitter o nekar till det o ska ha sympati men det har väl du aldrig hört talats om eller hur?
    Öpna ögonen tjejen bara för att du lyckats hitta en bra karl så är inte alla det o när han dessutom inte gjort något på 2 månader kan man ju börja undra hur mycket han ens bryr sig om sina barn

• Anonym

Anonym (=/)
    TS kansk3e har kämpat själv med att ta kontakt med sin barn dom 2 månaderna innan han tar några åtgärder o hur vet du att TS är ett hot mot mamman o barnen???
    det är ju att döma nån o såna anklagelser gör att det är svårt för såna pappor som TS att få träffa sina barn!! det finns för få såna pappor o när en väl träder fram o vill ha råd så blir han nertrampad direkt bara för att han är pappan...om det hade varit mannan som skrivit tråden då??? hade du agerat lika ILSKET då??? nä,det hade du inte för det finns ju ingen chans i världen att en mamma kan va problemet i det hela!!!
    Du skriver ju själv att mammorna har lättare för att få vårdnaden och det är kanske därför TS inte kan göra så mycket!!!
    det finns ju inget som helst fördelar för mannen i såna här situationer och det är helt fel!

• Anonym (=/)

haha
    ja men om han nu är oskyldig varför kontaktar han inte familjerätten direkt än att sitta o ringa när hon skiter i han!? är han oskyldig varför gör han inget då?
    och vad har du för bevis att han e oskyldig då? Han skriver de ja men vad säger att han talar sanning?
    säger bara det är väl lika mycket troligt att han är sokylldig som om att han har kanske hotat dem, det är det väl ingen som vet eller hur? om du tycker det han skriver är bevis för att han inte gjort något så ja tro det då för vem fan skulle erkänna om de hotat lixom?
    tycker bara han smutskastar exet, säkert inget fel på henne någon anledning måste hon väl ha för att dra o få skyddad address är väl inget man bara vaknar upp o gör bara så där

• 0028

hej...ni var gifta och hade gemensam vårdnad...bara för att ni skiljer er så får hon väl inte ensam vårdnad?
    ni har väl fortfarande gemensam vårdnad?
    eller har jag fel?
    då e det kidnappnin......

lycka till

Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?