• Anonym

Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?

Jag behöver både råd och få skriva av mig i samma mening....

Vad ska jag göra?, och vad skulle du/ni göra?

Mamman och barnen befinner sig i sthlm(enligt mamman själv) och jag bor i Norrbotten, och vi ligger i skillsmässa sedan ca 2 månader tillbaka. Mamman har tagit barnen från vårt gemensamma hem och där vi hade gemensam vårdnad(då vi var gifta), och detta mot min vilja och vetskap bör tilläggas och understrykas. Jag är inte dömd för nåt, är inte med i belastningsregistret eller socialregisret. Extraknäcker på dagis(vardagar) och som vaktmästare(varannan helg) och studerar samtidigt på universitetet och är allmänt skötsam. Har inga alkohol eller drogproblem och lider inte av nån psykisk störning.

Till vad som hänt:

Idag så ringde jag 3 ggr(kl 0725, 1630, 1830) till mammans mobil idag för att gratta äldsta dottern på hennes födelsedag. Hon svarade inte, och ringde inte tillbaka. Är detta hennes sätt att straffa mig?, och hur kan man straffa sin dotter att tro att hennes pappa inte bryr sig om henne?. Har även skickat en födelsedagspresent den 25/11(via skatteverket då hon har spärrmarkering) som jag åtminstone hoppas hon givit till äldsta dottern. Skickade ett SMS efter 3:e samtalet som sade:
    " Försökt nå dig 3 ggr för att ringa och gratta XX. Då du inte svarar så väljer jag att skicka ett sms o gratta henne med istället. Grattis på 2 årsdagen /pappa"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:35:44:
    Bör tilläggas även att det är två månader sedan hon stack med barnen, och samtidigt sökte hon skillsmässa.

Svar på frågor om jag gjort nåt: Nej, det har jag inte. Dock så anmälde hon mig för en polisanmälan som lades ner innan den ens kom till förundersökning, detta 4 dagar efter den hade mottagits av polisen. Med denna polisanmälan och SÄGA/skriva/indikera på att man är hotad så kan man gå till skatteverket och få spärrmarkering som tar det säkra före det osäkra, vilket lät klokt OM jag hade varit en idiot eller hot mot henne eller barnen. Dock efter anmälan lagts ner var det redan för sent, då hade både mamman och barnen spärrmarkering och jag utmålas som ett hot från myndigheter, såna som läser vad som hänt på detta inlägg, och övriga som inte känner till person och situation i detalj. Så ni som tror att sånt här inte bara kan ske utan anledning så ska jag säga, det kan det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:37:18:
    Stavfel: Hon anmälde mig inte för en polisanmälan, utan hon gjorde en polisanmälan mot mig......

• Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?
  • Anonym

Kvinnorna har såå mycket makt o kan ställa till det för pappan för att dom har mycket lättare att få vårdnaden...om han har rätt då????

• Anonym (=/)

Det värsta är att nu hör man bara hans åsikt i det hela, vem kan med 100 procent sitta o säga så här är fallet, ta honom i försvar när ni inte ens vet vem han är.
    Hur kan ni veta att han är en bra kille bara för att han skriver så? det är ju hur lätt som hellst att göra.

Öppna ögonen det finns faktiskt psykopater som härjar där ute, de är jävliga mot fruarna och hotar/misshandlar dom.Sen när hon drar med ungarna är hon den stora manipulativa häxan i det hela o det är så jävla synd om han som blivit snuvad på sina barn.
    Sen utger de sig för att vara offer, tar s.k.a råd av andra hur de sen ska lyckas få tillbaka barnen och hur de ska jävlas på frugan.O här sitter ni gladeligen och uppmanar honom att kämpa skiten ur sig för att ni är så god trogna.Vore just fint sen om ni läser i expressen om en kvinna som kämpar för barnen då hennes man inte är klok. Då sitter ni o tycker det är synd om kvinnan menni tänker inte på att just denne man kanske är en av dom?!
    säger bara det att det är tur att inte alla lever i ett rosa lollo land o tror att sådant inte händer.
    Tänker inte ens bry mej mer utan låter er vakna upp i stället när ni själva upptäcker världen.

• angellyn

Om han har rätt upptäcker väl familjerätten det eller hur!
    för om hon ljuger o hittar på om hot m.m så kan jag garantera att socialsekreterare pratar med barnen för att få reda på vad som stämmer.
    Så gjorde de mot mig o det är jag glad för, lyssnar manbara på föräldrarnas ord mot ord så kan de gå åt helvete för svaren finns hos barnen.

• Sheyla

Anonym =/
    Jag VET att det finns män som gör sånt, jag är inte helt världsfrånvänd eller korkad som du verkar tro, men för det kan man ju inte förutsätta att TS här gör det. Du vet ju inte ett skvatt om honom, vad han har för skäl. Om du mått dåligt själv någon gång vet du nog att man inte alltid är speciellt handlingskraftig.

I den värld jag lever i har jag aldrig stött på en man som gjort något liknande, däremot känner jag till MÅNGA tjejer som använder barnen som vapen i vårdnadstvister. Bland annat exet till min nuvarande. Hon är en riktig HÄXA! Använder barnen som ursäkt för alla sina idiotiska påhitt.

• Anonym

Vad ilskna och negativa många är som skrivit. Ta det lugnt och hetsa inte upp varandra eller er själva.

Meningen med min fråga var inget annat än vad jag frågade efter. Nu har det blivit nån slags personlig vendetta mellan folk i tråden. Och vendettor leder bara till tragedier.

Ta det lugnt nu allihop innan ni säger eller skriver nåt i affekt. Och om att jag är psykopat eller icke, m.fl utnämningar jag fått här väljer jag vara osagt. Ni som tror det får gärna tro det, bara tråkigt då ni själva inte verkar må så bra och se på er själva hur ni är och agerar.

Önskar er som har problem själva lycka till, får tacka för alla svar jag fått.

• Annika tvåbarnsmor

Jag kan fullt och fast hålla med anonym (=/) om att det finns psykopater där ute och kanske till och med i den här tråden men om så är fallet chansar jag på att det är någon annan än ts som inte är helt hundra där uppe...

Anonym ( =/ ):
    Jag känner inte denna man men jag är inte reda att sparka ner honom och stampa på honom när han ligger ner innan jag vet han att han är förtjänt av det.
    Du tror tydligen att jag aldrig läst en tidning eller sett på nyheterna eller pratat med vänner eller varit på föreläsningar etc. Jag vet mycket om mäns våld mot kvinnor men jag har inte sett någonstans i denna tråd att ts skulle ha slagit sin fru.
    Ähh... egentligen orkar jag inte ens diskutera med dig om det här... finns så mycket att skriva...

Tycker faktiskt synd om dig som har extremt negativ syn på män, hur ska du kunna uppfostra ev. söner när du hatar dem alla? Kanske e lika bra o skära bort pitten o göra dem till fjollor?

Oj, nu missar jag snart det rosa molnet som tar mig ut till mina rosor och tårtor i köket. Jag vinkar om jag ser dig från mitt lyckliga moln!

• Anonym (.....)

Anonym (=/) Jag vet också att det finns sådana män....jag har barn ihop med en. Men trots det faktum, trots den fruktansvärt dåliga erfarenhet jag har av män, kan jag inte förmå mig att skriva ner TS utan lite mer fakta på hand.
    Visst, jag förstår att du tycker det låter skumt att han inte gjort ngt på 2 mån, osv. Svårt att tro att kvinnor skulle straffa en man genom barnen, men det förekommer det också.

Jag trodde jag var cynisk och bitter, men Anonym (=/), du tar priset!
    Jag utgår alltid från att alla män är svin, tills de bevisar motsatsen...men här på nätet, på FL i ett forum där man pratar om barn och deras bästa, får man försöka att bemöta människor på ett respektfullt sätt, något annat är inte rätt. Därför kan jag trots min cyniska syn på män inte förmå mig att skriva annat än att han ska kontakta familjerätten....och möta mamman, möta hennes "krav", om han vill sina barns bästa!! Om du/ni förstår vad jag menar!

Jag kan tycka tro och inbilla mig saker, men jag anser inte att jag har rätt att göra detta här...precis som jag heller inte tror illa om mamman i detta fall....kanske har hon sina anledningar och då är familjerätten...och kanske övervakat umgänge det bästa (om det inte förekommit misshandel...framförallt då mot barnen), som jag skrev tidigare....

Ja, det var väl allt jag ville säga! Lever inte i en lalla-värld...utan min verklighet är bister och hård och denna tråd drar upp många känslor inom mig.
    Står inte på varken TS, eller mamman sida i den här fråga, för jag känner ingen av dem. Men jag står på barnens sida!!!!!!!!!

• Anonym (=/)

Ha ha ja du jag har redan en underbar liten son tack ska du ha, men vad för bevis finns det då att han inte hotat sin förra fru för det är väl knappast något han varken skulle erkänna eller skriva.
    Det är inte til att sparka ner någon när man undrar varför denna kvinna är så jävlig och anmäler,får skydd o drar.Klart man undrar pga vilka grunder men som sagt nu är det ju bara kvinnans fel eller hur!
    Hon är en riktig manipulativ häxa som ska ha skit, eller hur det är ju vad alla här tycker för hit intills så har ni ju utsett henne till syndabocken här inte.
    Tycler bara väldigt synd om henne som få ta allt detts skit från er som inte ens känner mannen ni peppar o försvarar till 100.Säger bara stå på dej kvinna

• Anonym (=/)

så du tycker att det är respelt fullt att denna man kanske sitter o ljuger och smuttskastar sin förra fru? det är till att respektera människor eller vad då?
    Och hur kan någon veta om denna man är ett svin eller inte för han kan ju lika lite som jag bevisa att han är ett svin eller helt oskyldig tills ett beslut från soc har gjorts.
    Om nu alla här har en sådan erfarenhet av psykopater då undrar jag bara hur kommer det sig att ni direkt tror på allt han skriver?
    Och nej jag ser inte rött när jag ser en man, har en underbar sådan hemma som för övrigt själv hade ett psykopat till farsa. Det fins bra män o dåliga men bara för att en man nu sitter här efter 2 månader utan att gjort något för att få träffa barnen på laglig väg, så bettyder väl inte det att han inte kan ha gjort något för att få frun att sticka. Ni svart målar ju den stackars tjejen så det är hemskt!
    hoppas verkligen hon inte behöver läsa allt detta då ingen vet varför hon stack hon kanse hade bra själ, men som sagt hon är väl bara en manipulativ häxa.

• Annika tvåbarnsmor

Jag har inte gett nå skit till mamman, hon är inte ens här vad jag vet. Jag vet inte hur lätt det är att få skyddad identitet men det går säkert o komma runt det problemet oxo om man verkligen vill.

Vad finns det för bevis att han faktiskt har gjort något? Vad säger att kvinnan är underbar? Hur tänker du?

Jag trodde vi levde i ett samhälle där man är oskyldig tills motsatsen bevisas (iallafall där man ska sträva efter det).

Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?