• Anonym

Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?

Jag behöver både råd och få skriva av mig i samma mening....

Vad ska jag göra?, och vad skulle du/ni göra?

Mamman och barnen befinner sig i sthlm(enligt mamman själv) och jag bor i Norrbotten, och vi ligger i skillsmässa sedan ca 2 månader tillbaka. Mamman har tagit barnen från vårt gemensamma hem och där vi hade gemensam vårdnad(då vi var gifta), och detta mot min vilja och vetskap bör tilläggas och understrykas. Jag är inte dömd för nåt, är inte med i belastningsregistret eller socialregisret. Extraknäcker på dagis(vardagar) och som vaktmästare(varannan helg) och studerar samtidigt på universitetet och är allmänt skötsam. Har inga alkohol eller drogproblem och lider inte av nån psykisk störning.

Till vad som hänt:

Idag så ringde jag 3 ggr(kl 0725, 1630, 1830) till mammans mobil idag för att gratta äldsta dottern på hennes födelsedag. Hon svarade inte, och ringde inte tillbaka. Är detta hennes sätt att straffa mig?, och hur kan man straffa sin dotter att tro att hennes pappa inte bryr sig om henne?. Har även skickat en födelsedagspresent den 25/11(via skatteverket då hon har spärrmarkering) som jag åtminstone hoppas hon givit till äldsta dottern. Skickade ett SMS efter 3:e samtalet som sade:
    " Försökt nå dig 3 ggr för att ringa och gratta XX. Då du inte svarar så väljer jag att skicka ett sms o gratta henne med istället. Grattis på 2 årsdagen /pappa"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:35:44:
    Bör tilläggas även att det är två månader sedan hon stack med barnen, och samtidigt sökte hon skillsmässa.

Svar på frågor om jag gjort nåt: Nej, det har jag inte. Dock så anmälde hon mig för en polisanmälan som lades ner innan den ens kom till förundersökning, detta 4 dagar efter den hade mottagits av polisen. Med denna polisanmälan och SÄGA/skriva/indikera på att man är hotad så kan man gå till skatteverket och få spärrmarkering som tar det säkra före det osäkra, vilket lät klokt OM jag hade varit en idiot eller hot mot henne eller barnen. Dock efter anmälan lagts ner var det redan för sent, då hade både mamman och barnen spärrmarkering och jag utmålas som ett hot från myndigheter, såna som läser vad som hänt på detta inlägg, och övriga som inte känner till person och situation i detalj. Så ni som tror att sånt här inte bara kan ske utan anledning så ska jag säga, det kan det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:37:18:
    Stavfel: Hon anmälde mig inte för en polisanmälan, utan hon gjorde en polisanmälan mot mig......

• Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?
  • Anonym (=/)

ja men vad har folk skrivit om henne?
    häxa,idiot m.m. det är väl ända mer än vad pappan blivit kallad.
    Jag säger bara det att till motsattsen bevisats så ser jag ingen anledning till att skylla allt på hene som det görs här inne,för ingen vet väl vad han gjort o inte gjort.Men förklara han som ett helgon för alla har ju redan bestämt att han är totalt oskyldig o det är så synd om honom.
    Klart morsan inte hänger här inne hon har väl fullt upp att ta hand om barnen o kanske inte sänker sig till samma nivå som han

• Anonym

Den enda jag tycker riktigt synd om är DIN SON anonym (=/)

• Anonym (.....)

Shit pomfritt! Anonym nr 5872029! Snacka om lågt!!! Riktigt jävla lågt!

Annika tvåbarnsmor:
    Har redan sagts här tidigare! Det är inte så himla lätt att få skyddade uppgifter!! TRO MIG!!!! Man ska ha kopia på anmälan, och gärna andra intyg!!! Det ska framgå, inte bara t ex misshandel, utan vf mannen skulle vara ett hot och om han gjort ngt som visar på att hon är hotad. Sen ska mamman gärna ge ett förtroendeingivande intryck..ville bara säga det...

Oavsett vad hoppas jag att det löser sig för barnens bästa!

• Anonym

Anonym(=/)
    Jag fattar inte vad du försöker säga...du säger att han kan vara en psykopat o att vi inte ska vara sååå godtrogna men du klankar ju ner på han fast du inte vet sanningen!!
    du säger ju att han kan vara psykopat...varför så negativ när det gäller pappan i denna sitiation???
    du säger inte nått negativt om mamman o det tycker jag är väldigt konstigt!!
    Har du nån dålig erfarenhet av liknande situation med tanke på hur du resonerar när det gäller pappor??
    ja han KAN vara psykopat men man kan inte utgå från att han är det bara för att han inte gjort nått dom första 2 månaderna...man får utgå ifrån vad han skriver o skulle det vara så att han är en psykopat eller våldsam o vi har peppat han så är det väl inget o oroa sig för...kvinnan har ju lättare för att få vårdnaden...det säger du ju själv!!

• Anonym (?)

Jag är en snart 25 åring som suttit i samma sits som din dotter.
    Min pappa var väl kanske en idiot som var otrogen och vänstrade mot min mamma.
    MEN det hade inget med mig, som då var 5-6 år, att göra. Straffet min pappa fick för detta var att inte få träffa sina barn.
    Från att jag var 6 år tills att jag blev ca 13 fick jag höra var och varannan dag att min pappa inte ville ha nåt med mig å göra av min mamma. Ett ganska hårt straff för min pappa, men ännu hårdare blev ju självklart detta för mig.
    När man är ett barn så tror man på allt en förälder säger till en.
    MEN jag blev som tur är "vuxen" tidigt och förstod att det inte stod rätt till. Jag flyttade hem till min dåvarande pojkvän vid 14 år, bröt kontakten med mamma och åkte och träffade min pappa vid 16 år. Vi har idag bra kontakt trots 20 mil emellan, men har ingen kontakt alls med mamma trots 2 mil emellan.
    Det jag villle få fram med detta är att det är skrämmande att det fort. går till så här. Att det är så jävla simpelt att få ensam vårdnad om ett gemensamt barn!
    Jag har aldrig fått nån hjälp från någon myndighet, inte ens MITT barnbidrag, då min mamma "roffat" åt sig detta.
    Blir så jävla förbannad.
    STÅ PÅ DIG, GE DIG ALDRIG, DITT BARN BEHÖVER DIG!!!

• Annika tvåbarnsmor

Anonym (=/)
    Det är stor skillnad på att försvara kvinnan om man tycker att hon fått tagit mycket skit och att kalla pappan för psykopat! Du har heller inte svarat på min fråga om vad du har sett för bevis på att pappan skulle ha slagit (eller något likvärdigt).

"Klart morsan inte hänger här inne hon har väl fullt upp att ta hand om barnen o kanske inte sänker sig till samma nivå som han"
    Jag tolkar det som att alla här på familjeliv skiter i sina barn och istället sitter på nätet och diskuterar sina problem. Har du svårt för att göra två saker samtidigt? Eller hålla två bollar i luften samtidigt. Jag är en underbar mamma som tycker om att sitta vid datorn! Och din egen mening talar väl om för dig hur du ser på sig själv som mamma...

• clementine81

Förlåt att jag fegade och var anonym. Det är jag som är den snart 25 åringen.
    Du pappa som startat denna tråd, hör gärna av dig. Skriv ett meddelande, jag hjälper gärna så gott jag kan. Jag vet ju dock inte hur du har det eller känner dig. Men jag har erfarenheten som barn!

• Anonym (=/)

Nej jag har aldrig sagt att han ÄR psykopat,
    men what if? Och har dessutom sagt att om mamman bara dragit med barnen utan anledning och snuvat honom på fadersskapet då är hon ju inte klok.
    Men med tanken på att alla här sitter och gapar om hur jävla dum i huvudet hon är,hon är en häxa,kidnappar barnen m.m så känner jag att det gått för långt.För ingen kan väl sitta och säga att hon är det när man inte ens vet vad som egentligen hänt!
    Men alla tycks ju redan ha sina fördommar mot henne att hon är så jävlig som bara drar med barnen,men ingen undrar VARFÖR.
    Tycker bara det är väldigt taskigt o framför allt kränkande mot henne hur ni sitter o gastar om hur jävlig hon är, när ni inte ens vet varför. Alla har ju redan fått sin åsikt att det är så synd om honom men tyvärr har jag tvivel om det. Om han nu brydde sig så mycket så säger väl sunda förnuftet att han går till familjerätten och inte sitter här och klagar utan att ens gjort något åt det.

• angellyn

meeeeh
    hallå seriöst ingen vet hur det ligger till pappan kan ju vara galen lika så mamman i detta läge! Finns ju varken bevis för att han e skyldig eller oskyldig lika så då det gäller hans ex fru.
    kan inte alla bara ta det att vissa kanske tycker det blir för mycket med allt tjaffs att mamman är så hemsk och kanske undrar vafan det är som gjort att det gått så långt.
    Medans andra väljer o tro på att hon är så hemsk.

• Anonym (=/)

Som sagt
    har aldrig sagt att han är psykopat eller att det inte är som han säger.
    Men tycker det är väldigt lågt att sitta och kalla exet för häxa,idiot ooch att hon kidnappat barnen! Alla har ju redan tagit ställning att allt är hennes fel, hon är dum i huvudet och förstör för sina barn.
    Men vem här inne vet egentligen om han ens talar sanning, eller om han bara sitter här och skyller allt på henne för att få stöd och råd hur han ska få tillbaka barnen.
    Vem här inne vet med säkerhet om han är så ofarlig och rar som han säger och om hon ens inte har skäl till att lämna han för barnens bästa.
    Ingen här inne vet ju ens om han är så snäll och omtänksam som han utger sig för att vara, ni säger döm honom inte men ni dömmer ju hans ex, tror på allt han säger och skriver elaka saker om henne! Vad är skillnaden egentligen?
    Jag tycker väldigt synd om kvinnan som sitter där ute och inte ens vet vad ni skriver om henne och hon kan få en chans att dela sin historia.Ni har ju redan dömt henne och det är otroligt synd att ni är så god trogna gällande honom och så fördoms fulla mot henne.
    Nåt skäl hade hon nog till att sticka, och vad det beror på lär vi ju aldrig få reda på käns det som.
    Säger det bara igen att evarför kontaktade han inte socialen och familjerätten m.m för länge sedan om han nu märkte att ringa inte funkade?!
    Och att hon skulle vara skyddad med spärrmarkeringar bla,bla,bla säger väl ganska mycket att den kvinnan kanske fruktar för barnens välmående.
    Men spelar roll bara för att hon inte yttrat sig här så är hon automatiskt skyldig till kidnappning m.m
    Det är ju tur att alla inte väljer sida efter att enbart ha hört en historia och börjar utnämna människor till kidnappare och idioter.
    Där går fan gränsen, tänker inte ens läsa denna tråd mer för ni utser ju bara människor som inte kan försvara sej i en disskusion för kidnappare m.m
    Tycker det är väldigt synd om kvinnan som kanske blir utsedd till idiot på denna tråd.

Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?