• Anonym

Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?

Jag behöver både råd och få skriva av mig i samma mening....

Vad ska jag göra?, och vad skulle du/ni göra?

Mamman och barnen befinner sig i sthlm(enligt mamman själv) och jag bor i Norrbotten, och vi ligger i skillsmässa sedan ca 2 månader tillbaka. Mamman har tagit barnen från vårt gemensamma hem och där vi hade gemensam vårdnad(då vi var gifta), och detta mot min vilja och vetskap bör tilläggas och understrykas. Jag är inte dömd för nåt, är inte med i belastningsregistret eller socialregisret. Extraknäcker på dagis(vardagar) och som vaktmästare(varannan helg) och studerar samtidigt på universitetet och är allmänt skötsam. Har inga alkohol eller drogproblem och lider inte av nån psykisk störning.

Till vad som hänt:

Idag så ringde jag 3 ggr(kl 0725, 1630, 1830) till mammans mobil idag för att gratta äldsta dottern på hennes födelsedag. Hon svarade inte, och ringde inte tillbaka. Är detta hennes sätt att straffa mig?, och hur kan man straffa sin dotter att tro att hennes pappa inte bryr sig om henne?. Har även skickat en födelsedagspresent den 25/11(via skatteverket då hon har spärrmarkering) som jag åtminstone hoppas hon givit till äldsta dottern. Skickade ett SMS efter 3:e samtalet som sade:
    " Försökt nå dig 3 ggr för att ringa och gratta XX. Då du inte svarar så väljer jag att skicka ett sms o gratta henne med istället. Grattis på 2 årsdagen /pappa"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:35:44:
    Bör tilläggas även att det är två månader sedan hon stack med barnen, och samtidigt sökte hon skillsmässa.

Svar på frågor om jag gjort nåt: Nej, det har jag inte. Dock så anmälde hon mig för en polisanmälan som lades ner innan den ens kom till förundersökning, detta 4 dagar efter den hade mottagits av polisen. Med denna polisanmälan och SÄGA/skriva/indikera på att man är hotad så kan man gå till skatteverket och få spärrmarkering som tar det säkra före det osäkra, vilket lät klokt OM jag hade varit en idiot eller hot mot henne eller barnen. Dock efter anmälan lagts ner var det redan för sent, då hade både mamman och barnen spärrmarkering och jag utmålas som ett hot från myndigheter, såna som läser vad som hänt på detta inlägg, och övriga som inte känner till person och situation i detalj. Så ni som tror att sånt här inte bara kan ske utan anledning så ska jag säga, det kan det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-02 10:37:18:
    Stavfel: Hon anmälde mig inte för en polisanmälan, utan hon gjorde en polisanmälan mot mig......

• Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?
  • Anonym (=/)

Nej har jag sagt det eller? Du läser bara första raden inte det övriga jag skrev så det är ju lätt för dej att utala dej eller hur.
    Säger bara det att många gånger då män gör något o kvinnan får nog o drar med barnen, så är det så synd om dom för de har aldrig gjort något.
    Om hon nu är en sådan häxa är det väl bara till o ta tummen ur röven och anmäla saken,gå till familjerätten o överklaga, dra igång domstol så han får delad vårdnad i stället för o sitta här o klaga för ingen här kan hjälpa honom eller hur!

• alexix

till anonym här ovanför:
    vad tror du att detta forum e till för

• alexix

brukar du fråga alla som vill ha råd o tips???
    bara undrar..

• Anonym (=/)

tycker bara det är väldigt konstigt för om man nu blir så orättvist behandlad bör man väl göra slag i saken och göra något åt det som alla här råder honom till.
    Jag undrar bara varför det gått så långt överhuvudtaget, han undrar vad han ska göra o jag undrar vad han har gjort/inte gjort o varför det ensf finns en polisanmälelse.För om hon nu anmält honom för hot så kan han inte göra så mycket.

• Anonym

Sandra084: Helt rätt, vi måste samarbeta för barnen. Dem kommer alltid vara våra barn oavsett hur vi vrider och vänder på det.

• Anonym

Anonym: Dra inte alla över samma kam. Du har ingen aning om vad som är sant, du bara spekulerar.

Sheyla: Sant, trodde inte heller det fanns manipulativa kvinnor, men dem är nästan värre och mer sluga och lömska än män som är det.

Till er övriga: Ska fortsätta kämpa för barnen, och det skriver jag inte bara som nån klyscha utan är mycket allvarlig i att jag menar. Ska inte fajtas och stridas om dem, men vara där både socialt, ekonomiskt, fysiskt och psykiskt i och för deras framtid. För dem är mina barn likaså som jag älskar och bryr mig om lika mycket som mamman.

• Anonym (=/)

Ja men klart man börjar undra vad för slags karl du är som har polisanmälningar på dej, klart man undrar vad du haft för dej då som fått denna kvinna att bli så hatisk att hon tar ungarna för dej.Själv tror jag nog att du kanske inte är så oskyldig som du utger dej för att vara när du sitter med polisanmälningar på dej!

• Anonym (=/)

o föresten då är ju inte du bättre som sitter o tycker att kvinnor är mer manipulativa än män, typisk komentar för en man som gjort bort sig o ska nu har sympati genom att skylla allt på kvinnan. tycker för övrigt att barnen tillhör väl kvinnan lite mer med tanke på att hon burit på dem i 9 månader samt födit dom. Hon har nog sina skäl skulle jag tro.

• Sheyla

Här kom det åsikter direkt från artonhundratalet visst...
    Måhända hon har sina skäl men vem har sagt att de är moraliska skäl? Hon blir väl knappast en ängel bara för att hon fött barn. Tro mig, jag VET att det finns sådana som mkt väl skulle kunna agera på det sättet. HEEEELT utan moral, enbart för sitt eget bästa.

• Anonym

Anonym: Så skrev och sade jag aldrig. Sedan så har jag ingen polisanmälan på mig längre, den lades ner innan den ens kom till förundersökning. Och svar nej, vill absolut inte ha medömkan och sympati, vilket du mer dock verkar vilja ha för dina utlägg(att du har rätt, kan du inte acceptera ett nej eller nederlag). Det sista inlägget du skrev klockan 16:15 är ju helt absurt :), hoppas du inte menade allvar i det du skrev att det var bara nåt du skrev och sade i affekt.

Svar på tråden Vad ska jag göra?......vad skulle du/ni göra?