Nu finns säker massor av svar om jag skulle plöja igenom allas skrivna sidor men just nu önskar jag bara lite snabba svar, vad har dom sagt till er som har varit liknande situation som denna, jag ska tillägga att jag är i v28.
I förrgår kväll hade jag ont men kände det inte som att det skulle ha med bebisen att göra eftersom jag kanske bara hade 3-4 smärtsamma sammandragninger och tog det då istl för att vara njursmärta. Sen igår morse så svimmade jag och kände mig as packad så jag bestämde mig för att åka in å kolla upp det iafl, hela vägen in så kände jag mig ur löjlig som skulle åka in för att jag kände mig packad.
När dom undersökte mig så gjorde dom något jag hatar, dom pratade över mitt huvud som att jag inte var där. sen säger dom som inget att jag har börjat öppna mig inneifrån och att tapen hade blivit påverkad och däför så skulle jag läggas in och få kortison. Sen blev jag inskickad på ett rum utan förklaring till vad det innebar, samtidigt dom frågade 40 tusen fråger om allergier och smärtstillande hit och dit. Vid nästa skift så ville läkaren ha en kurva till och då visade det regelbundna sammandragningar och vips så stog det en bm med en bricanyl spruta i högsta hugg. På morgonen fick jag en till bricanyl spruta och sen efter några timmar blev det ny undersökning som visade att tappen hade vuxit från 3,5 till 4,4 cm och att jag var helt sluten. Sen vart det in på rummet för en till kortison spruta och sen blev jag ut checkad med uppmaningen att åka in om jag får minsta lilla ont eller om jag får täta sammandragningar.
Nu börjar ju jag tänka att om dom få ynka "värkarana" gjorde en sån påverkan här om dagen vad är det då som säger att det inte händer lika vilken dag som hellst . jag är både förvirrad av alla dubbel beslut men har ände bestämt mig för att vara glad för varje dag som går, men ska jag vara helt ärlig så känns det ju som att det blir en tripp in i helgen igen. Från att ha oregelbundna sammandragningar till att helt plötslig ha regelbudna var 7:e minut känns inte riktigt ok, förra graviditeten så blev jag heltids sjukskriven när jag hade 4 i timmen som inte ens påverkade tappen.