• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • CarolaSundsvall

1: a barnet: 24 år. hade molande värk i ryggen ca 2 dagar innan, men inga värkar... Förlossningen började med att vattnet gick, sen 15,5 h senare kom lilla melker...
    Fick lustgas men den reagerade jag dåligt på så då försökte vi med akupunktur som inte heller gav nån smärtlindring, jag ville bada men fick inte pga att vattnet gått... efter fyra försök så fick de in epi och det var det bästa som kunde ha hänt... Nästa gång så ska jag ha epi från början... ;)

• fröken argbigga

1. 29år 56h men hade värkar under en natt två dygn tidigare som avtog. Födde vaginalt.
    2. 30år vet inte riktigt första värken började mola av och till ca. ett dygn innan men räknar ca 6h värkar innan födsel. Födde vaginalt.

• LabLover

1. 29 år, började med vattenavgång och hon föddes efter 6,5 tim med värkar (värkar som började inom en timme). En krystvärk.

2. 32 år, började med vattenavgång och hon föddes efter 45 min med värkar (värkar som inte började förrän efter 7 timmar). 5 minuters krystvärkar.

Båda födda vaginalt.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • Fru Draken
    fröken argbigga skrev 2011-03-30 14:21:27 följande:

1. 29år 56h men hade värkar under en natt två dygn tidigare som avtog. Födde vaginalt.
    2. 30år vet inte riktigt första värken började mola av och till ca. ett dygn innan men räknar ca 6h värkar innan födsel. Födde vaginalt.

56 timmar! Herregud! {#emotions_dlg.flower} Blomsterkvast till dig.
  • little mommy

1a barnet 18 år gammal och det tog 68 timmar från första smärtsamma  värken

2a barnet 24 år gammal och det tog 12 timmar från första smärtsamma värken 

• Trinity78

Första barnet. 33 år. Tog 40 timmar från första smärtsamma värken.

Reproductively challenged
  • Niiskuneiti

Har ett barn och från första värk tills hon var ute tog det knappt 7 h. Vaginalt. Är 31 år. Men vattnet gick nästan 3 dygn tidigare, dröjde dock innan jag fick sammandragningar eller värkar.

• MissMy

var 23 år. vaginalförlossning som var igångsättning.från första ordentliga värk tills att hon är född tog ca 7-8 timmar.

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?