• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • Aint Your Fairytale

Jag vet inte riktigt då jag hade en hel del värk och sammandragningar som kom och gick i 1,5-2 månader innan.

Men om jag räknar från inskrivningen och när de tog hål på mitt vatten så var det 12,5h. Jag födde vaginalt och fick en spruta med peditin som hjälpte till så att jag öppnade mig fortare.

Ca 5-5,5h efter att de tagit hål på hinnorna så började jag få riktiga värkar.

Det är mitt första barn och jag är 31,5 år.

~ Alice föddes 5/2 kl. 00:01 ~ -- www.thecharmedone.blogg.se
  • Arlene86

1:a barnet, 24 år gammal. Ungefär 27 timmar tog det från dom första värkarna. 11 timmar efter inskrivning tog det innan hon var ute, vaginalt.

• Fru Draken

1a barnet  21 år  20H vaginalt
    2a barnet  27 år  7H    vaginalt Igångsatt

• Kiwi13

1:a barnet. 29 år 4,5 h från första värk

• Billabong

1:a barnet: 32 år. Från allra första molvärksvärken till bebisen är född ca 22 h, men hade bara rejäla värkar i ca 8h, varav 5 på förlossningen. Vaginal förlossning.

2:a och 3:e barnet: 34 år. Akut/urakut kejsarsnitt, tvillingar som föddes med 2 min mellanrum.

• Momalicious

1 barn
    20 år
    26 timmar från första värk
    Var inne på förlossningen knappt fyra timmar
    En halvtimme från aktivt förlossningsarbete (4cm) till född.

• Underbara ungar

Barn nr 1, 23 år. Från första värk till bebis tog det ganska exakt 10 timmar, 1 tim 50 min krystvärkar. Vaginal förlossning.

Barn nr 2, 25 år. Från första värk till bebis tog det 5½ timme, 15 min krystvärkar. Vaginal förlossning.

Barn nr 3, 27 år. Detta är en historia i sig... Vattnet gick 34+0, blev inlagd och ordinerad sängläge. Fick inte ens sitta upp och borsta tänderna. 34+2 blev jag igångsatt först med barndkateter kl 10.25, den ramlade ut en timme senare. Fick börja vanka i korridorerna i hopp om att få igång värkarbetet. Tröttnade efter 2 timmars vankande.
    Dropp sattes 15.35 och då hade jag haft egna värkar väldigt oregelbundet i kanske 1 timme. De kom väldigt glest. Men efter första droppen dropp brakade helvetet lös. Bebis på magen tre timmar senare, kl 18.29. 

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211 * viktigatankar.blogspot.com
  • Pssst

1:a barnet: 24 år. Från första vär, slempropp och vatten som allt kom på en gång tog det 6 timmar.

2:a barnet: 25 år. Vatten och värkar började/gick samtidigt och sen tog det 2 timmar. Då hade jag haft förvärkar i 3 veckor men bara öppnat mig 2 cm under de veckorna.

Vårt Pyre 5/7 - 08 och vår Böna 15/8 -09
  • Ragnar

Barn nr. 1: 26 år. 7 timmar (från första värk, vattnet gick två dygn tidigare), vaginal förlossning.
    Barn nr 2: 30 år. 3,5 timme (från att jag vaknade med hårda obehagliga sammandragningar och misstänkte att något var på gång), vaginal förlossning 

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?