• Snörpan

Hur lång tid tog din förlossning?

Jag är bara nyfiken på hur andra har det =)

Vilket nr på barn?
    I vilken ålder är/var du i på barnafödandet?
    Hur många dagar/timmar/minuter tog det för Er från första sammandragnings värk till bebis på magen?
    Hur födde Ni?

Ex.fall jag förklarar dåligt hur jag menar=)
    barn nr 1= 25 år = 4 timmar vaginalförlossning
    barn nr 2=27 år = 30 min akut kejsarsnitt osv..

• Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?
  • CoolJen

1:a barnet, 25 år, 32 h vaginalförlossning

2:a barnet, 31 år, 10 h vaginalförlossning

• maddan86

1 barnet, 22 år , 78 timmar akut snitt
    2 barnet , 23 år (1 år 9 mån mellan) 12 timmar från första ordentliga värk, vaginalt

• thegoddess

barn nr 1, 29 år, 20 min vaginal förlossning
    (fick krystvärkar i mitt badrum och 40 min bilväg)

• LeKaMe

1a barnet, 23år och blev igångsatt på bf+14 tog från igångsättningen 16 timmar, födde vaginalt

• jinxy
    Barn nr 1
    29 år
    14 timmar, 7 timmar hemma 7 timmar på förlossningen
    Vaginalt
  • Kimmice

Barn nummer 1, 21 år vaginalförlossning 22 timmar från första riktiga värken, men haft molande mage hela dagen.
    Hoppas på att nr 2 går snabbare...

• Fru Lillstrumpa

Första barnet, jag är 29 år.
    Tog ca 8 h från första värken (dock ganska svaga första 6 h), ca 1 h 10 min från inskrivning till förlossning. Födde vaginalt. Födde på BF-dagen.

• instinkt

1. 30 år 8 timmar men den var ett helvete, med långt smärtsamt overksamt värkarbete 8 timmar innan jag bedömdes vara i aktiv fas.
    2. 32 år 2 timmar aktiv fas men var på förlossningen i 5 timmar, skulle sättas igång men satte igång spontant med svagare värkar som blev kraftigare.

• Zaaandra

Barn nr 1, 19 år, vaginal förlossning 23 tim efter vattenavgång.
    Barn nr 2, 23 år planerat kejsarsnitt pga säte.
    Barn nr 3, 24 år (1 år och 5 mån mellan 2:an o 3:an) vagnial förslossning, förvärkar i 3 dygn innan, 1,5 tim på förlossningen innan han var ute.

• sakal

första barnet: 24 år, från första samandragningen till inskrivningen tog det ca 30 timmar, men väl inne tog det bara 2 ½ timme. (jag öppnade mej riktigt trögt! haha)

Svar på tråden Hur lång tid tog din förlossning?