• anette30

Börjat med pergotime

Hej! Jag har precis påbörjat behandling med pergotime. Vad jag har kommit fram till genom att läsa här på familjeliv så kollar man antal ägg som mognat innan äl? Stämmer det? Jag fick inte tid för undersökning förren efter beräknad mens.. Men tänk om fler ägg lossnar o många blir befruktade?  Då är det ju lite sent att göra något åt det vid tidpunkten för mens..Har jag fattat helt fel? Ser ju att det står att en del får sexförbud när det är 2 ägg el flera som mognat..

• Svar på tråden Börjat med pergotime
  • maddosi

Jag läser att många gjort kontroller! Jag ska börja på min tredje kur Pergo nu, men aldrig varit på kontroll! Fick utskrivit Pergo till 6 månader blev det inget resultat efter det skulle en undersökning göras hm...

• rky

konstig egentligen att det är sån skillnad mellan olika landsting, borde inte riktlinjerna för ett läkemedel vara rikstäckande? tycker jag iaf.

ÄR tacksam för att jag får komma in på koll efter min kur (har fått tid på måndag) hur gärna jag än vill ha barn så känns in fyrlingar och uppåt särskilt lockande... 

• Marzenie o dziecko

Vad kostar dessa tabletterna?

• rky

jag betalade 81 kronor för min pergo, 5 tablett 50mg...
    sen tog jag provera innan för att starta mensen den kostar runt 60 tror jag 

• Marzenie o dziecko

Det var ju billigt...trodde att det skulle kosta en massa pengar.

• rky
    Marzenie o dziecko skrev 2011-03-30 21:54:07 följande:
    Det var ju billigt...trodde att det skulle kosta en massa pengar.
    jo relativt billigt, men man har ju ett högkostnadsskydd på receptbelagda läkemedel så man får "rabatt" ju mer du köper...
  • anette30

Nån som kollar sin äl nu? Jag har fått utslag på stickorna igår och idag.. det är tydliga streck, men dock inte så starka som kontroll strecket. Är precis som jag brukar ha.. så pergotime verkar inte gjort nån skillnad.. Men det jag inte fattar är, jag har tydligen ingen ägglossning, men jag har ju smärtor och testen visar ju på en ökning av hormon iaf. Hur kan jag ha ont om det ej sker nån ägglossning? Nån som vet..

• melea
    maddosi skrev 2011-03-30 16:04:48 följande:
    Jag läser att många gjort kontroller! Jag ska börja på min tredje kur Pergo nu, men aldrig varit på kontroll! Fick utskrivit Pergo till 6 månader blev det inget resultat efter det skulle en undersökning göras hm...
    har du pco eller skrev de bara ut det ändå?

jag och min man var först tvunga att genomgå utredning innan vi fick pergo, onödigt att äta hormoner om nåt annat är galet tyckte gyn, och det håller jag med om. Jag har PCO. ska göra VUL på mån för att se så jag får ÄL, annars ska dosen justeras. Ska även kolla med ett blodprov en vecka efter ÄL för att se att ägget verkligen släppt, men detta prov fick jag be om, men det var inga problem, inte rutin bara sa gyn.
  • luckyd

Jag ska också få börja äta Pergo Ska på återbesök hos min klinik nu i veckan och hoppas sen att jag får komma igång redan nu i April!

Så jag hänger gärna med här i tråden och håller tummarna för alla er andra! :)

• rky

var på vul i måndags, då 3 dagar efter sista pergotabletten, det visade indikationer på att jag ska få ägglossning men hade inget ägg som större än 10 mm :( men förhoppningsvis har de växt lite de sen dess, ska in igen i morgon och kolla... Hoppas på bättre bud då...

Svar på tråden Börjat med pergotime