• anette30

Börjat med pergotime

Hej! Jag har precis påbörjat behandling med pergotime. Vad jag har kommit fram till genom att läsa här på familjeliv så kollar man antal ägg som mognat innan äl? Stämmer det? Jag fick inte tid för undersökning förren efter beräknad mens.. Men tänk om fler ägg lossnar o många blir befruktade?  Då är det ju lite sent att göra något åt det vid tidpunkten för mens..Har jag fattat helt fel? Ser ju att det står att en del får sexförbud när det är 2 ägg el flera som mognat..

• Svar på tråden Börjat med pergotime
  • anette30

Hur går det för er? Jag hoppas ju starkt på ett plus den här gången, äl testen visade ju stegring iaf så man får ju hoppas på att det vart ägglossning. Har beräknad BIM Nästa torsdag-söndag... Nån som har BIM runt där oxå o kanske vill smygtesta o följas åt?Cool

• Laura88

rky - hur gick det????

anette30 - då väntar vi på ett plus! :) 

• Mumman
    anette30 skrev 2011-04-01 21:59:13 följande:
    Nån som kollar sin äl nu? Jag har fått utslag på stickorna igår och idag.. det är tydliga streck, men dock inte så starka som kontroll strecket. Är precis som jag brukar ha.. så pergotime verkar inte gjort nån skillnad.. Men det jag inte fattar är, jag har tydligen ingen ägglossning, men jag har ju smärtor och testen visar ju på en ökning av hormon iaf. Hur kan jag ha ont om det ej sker nån ägglossning? Nån som vet..
    Så brukar jag med ha! =/

Hade ägglossningsflytningar, gyn såg i mikroskop på sekretet kristaller (som det ska vara vid äl), molvärk, lite blod, positivt på äl testerna MEN ingen ägglossning i alla fall :(

Jag har PCO och det verkar som om kroppen förbereder sig på äl, ökar hormonet osv, men så går det tillbaka innan något ägg hunnit växa till sig.

ska börja med pergotime snart jag med
  • anette30

Börjar bli trött på att inte veta om man har äl eller inte. Jag får ökade flytningar, dock aldrig de där trådiga som man ska ha :(... Och igår fick jag en blödning... endast en vecka efter äl.. det kom blod och sen försvann så det var kanske inte mens trots allt. Men har tidigare haft för kort cykler.. endast en vecka mellan det som ska vara äl och mens. Och en vecka är ju alldeles för kort tid, ett eventuellt befruktat ägg hinner ju inte fästa då. Nån mer som har kort lutealfas? Och har ni nån behandling eller tips på hur man kan förlänga?

Mumman: Vad änvänder du för äl- test? Jag kör på testlagrets.. men funderar på att testa clearblue för att se om det blir nån glad gubbe eller inte.. Testlagrets är svåra tycker jag. För uppenbarligen händer nåt i kroppen.. men frågan är om det händer tillräckligt..

• Hjärtefröjd
    anette30 skrev 2011-04-09 11:30:56 följande:
    Börjar bli trött på att inte veta om man har äl eller inte. Jag får ökade flytningar, dock aldrig de där trådiga som man ska ha :(... Och igår fick jag en blödning... endast en vecka efter äl.. det kom blod och sen försvann så det var kanske inte mens trots allt. Men har tidigare haft för kort cykler.. endast en vecka mellan det som ska vara äl och mens. Och en vecka är ju alldeles för kort tid, ett eventuellt befruktat ägg hinner ju inte fästa då. Nån mer som har kort lutealfas? Och har ni nån behandling eller tips på hur man kan förlänga?

Mumman: Vad änvänder du för äl- test? Jag kör på testlagrets.. men funderar på att testa clearblue för att se om det blir nån glad gubbe eller inte.. Testlagrets är svåra tycker jag. För uppenbarligen händer nåt i kroppen.. men frågan är om det händer tillräckligt..
    Jag har fått progesteronvagiatorer för att förlänga lutealfasen, det har funkat för mig.
  • melea
    anette30 skrev 2011-04-09 11:30:56 följande
    jag har helt gått över till CB, där är det ja eller nej, mycket skönt! de är dyra, men de får mig att undra mindre. Jag har tidigare haft tester från billiga tester och tyckt att jag har äl lite då och då, alltid två streck, men olika starkt bara. men det är nog bara pco-s som spökar. nu får jag en glad gubbe och då vet jag!
  • Mumman
    anette30 skrev 2011-04-09 11:30:56 följande:
    Jag använder också testlagrets, billigast så. Funderar också på att köpa clearblue när jag tar pergotime, för ibland tycker jag det är svårt att tyda strecken.

Jag tror inte det händer tillräckligt för mig även fast jag hade alla symptom sist och gyn till och med sa att det var ägglossning på g så fort hon tittade in "där nere".
  • rky
    Laura88 skrev 2011-04-08 22:00:53 följande:
    rky - hur gick det????

anette30 - då väntar vi på ett plus! :) 
    Ingen äl än, verkar inte som det blir någon heller min ägg hade inte växt nog mycket, men men "påt igen ba", väntar in mens nu som jag inte har en blekaste om när den ska komma... Men är det något jag har så är det tid till att vänta
  • Laura88

rky - det var synd, men som du själv skriver "påt igen"  vet du inte när mensen kommer pga. långa perioder eller? om så är fallet är kanske provera något för dig?

• liillaamys

Hej! Jag har bim idag efter min andra kur med pergotime. Gjort ett test som inte visar något plus. Så det är väl bara att vänta in mensen och köra på med tredje kuren! Kul att läsa och följa de som har samma problem :)
    Kram och lycka till alla!

Svar på tråden Börjat med pergotime